Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja Ghost of Tsushima poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2020

Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima możesz znaleźć kompletny opis przejścia głównego zadania Opowieść Pana Shimury. Jest to finałowy quest głównego wątku fabularnego. Nasza solucja wyjaśnia przede wszystkim jak pokonać finałowego bossa. Dowiesz się też o ważnych wyborach oraz głównych zakończeniach gry.

Udaj się do kręgu pojedynków przy jeziorze Omi

Ostatnia główna misja pojawi się w dzienniku Jina po ukończeniu głównego questu Wiecznie błękitne niebo, czyli po pomyślnym rozprawieniu się z Chanem i odbiciu Portu Izumi - Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ostatnia główna misja pojawi się w dzienniku Jina po ukończeniu głównego questu Wiecznie błękitne niebo, czyli po pomyślnym rozprawieniu się z Chanem i odbiciu Portu Izumi. Od Yuny dowiesz się, że Pan Shimura chce spotkać się z Jinem.

Przenieś się do wioski Omi, a następnie zalicz krótką przejażdżkę do starego kręgu pojedynków. Jest to lokacja znana z flashbacków i sąsiaduje ona z jeziorem Omi. Po dotarciu do celu odszukaj miejsce gdzie Jin może usiąść i zaczekać na przybycie Pana Shimury.

Wyrusz w podróż z Panem Shimurą

Zauważysz pewnie, że Jin zmienił swój strój i jest to odgórnie narzucony wybór - Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Zauważysz pewnie, że Jin zmienił swój strój i jest to odgórnie narzucony wybór. Przez cały czas trwania questu nie będziesz też mógł korzystać z gadżetów oraz wszystkich broni poza kataną. Wsiądź na konia i rozpocznij podróż z Panem Shimurą.

Po drodze załączy się scenka ze spotkania z wieśniakiem. Musisz wejść w interakcję z wozem żeby pomóc w popchnięciu go - najpierw przytrzymaj R2 i następnie naciskaj X.

Wznów konną podróż - tym razem celem podróży będzie cmentarz rodziny Sakaiów - Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Wznów konną podróż - tym razem celem podróży będzie cmentarz rodziny Sakaiów. Musisz skomponować haiku - dla przypomnienia możesz wybierać interaktywne obszary z otoczenia, które będą różnymi fragmentami wiersza. Nie są to wybory o dużym znaczeniu. Jin po prostu odczyta stworzony wiersz.

Przed Tobą honorowy pojedynek z finałowym bossem kampanii - Panem Shimurą.

Finałowy boss - Pan Shimura

Pojedynek z Panem Shimurą pozwala na używanie wyłącznie katany, przy czym możesz oczywiście polegać na odblokowanych opcjonalnych technikach walki w zwarciu - Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Pojedynek z Panem Shimurą pozwala na używanie wyłącznie katany, przy czym możesz oczywiście polegać na odblokowanych opcjonalnych technikach walki w zwarciu. Zabronione jest natomiast używanie posiadanych gadżetów i broni dystansowych.

Pan Shimura najlepiej włada kataną spośród wszystkich bossów, z którymi miałeś okazję się zmierzyć - Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Pan Shimura najlepiej włada kataną spośród wszystkich bossów, z którymi miałeś okazję się zmierzyć. Nie musisz się jednak obawiać bardzo trudnej walki.

Najprostsze do sparowania lub uniknięcia są zwykłe ciosy kataną w wykonaniu Shimury. Są one niestety rzadkością.

Boss stosuje także pojedyncze niebieskie ataki i są to m - Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Boss stosuje także pojedyncze niebieskie ataki i są to m.in. pchnięcia kataną. Ważnym przypomnieniem jest to, że parowanie niebieskich ataków jest możliwe tylko w przypadku posiadania zakupionej umiejętności Nieustępliwe parowanie miecza (Unyielding Sword Parry). W przeciwnym razie musisz ich całkowicie unikać.

Największym zagrożeniem są oczywiście czerwone ataki w wykonaniu Pana Shimury - Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Największym zagrożeniem są oczywiście czerwone ataki w wykonaniu Pana Shimury. Musisz reagować na nie wykonywaniem uników lub uskoków.

Najbardziej problematyczne są serie ataków w wykonaniu bossa - Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Najbardziej problematyczne są serie ataków w wykonaniu bossa. Pan Shimura stosuje przede wszystkim dwie kombinacje:

  1. 3x czerwony atak - Gotowość do wykonania tej kombinacji możesz rozpoznać po tym, że Shimura schowa na chwilę katanę w pochwie.
  2. 2x czerwony atak + 1x niebieski atak - Po wykonaniu dwóch uników/uskoków możesz zaryzykować i spróbować sparować niebieski atak lub nie podejmować dużego ryzyka i uniknąć wszystkich 3 ataków.
Z walk z poprzednimi bossami powinieneś doskonale pamiętać, że bardzo pomocne mogą być perfekcyjne parowania aktywowane wciśnięciem L1 w ostatnim momencie i perfekcyjne uniki aktywowane wciśnięciem Kółka w ostatnim momencie - Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Z walk z poprzednimi bossami powinieneś doskonale pamiętać, że bardzo pomocne mogą być perfekcyjne parowania aktywowane wciśnięciem L1 w ostatnim momencie i perfekcyjne uniki aktywowane wciśnięciem Kółka w ostatnim momencie. W obu przypadkach musisz mieć oczywiście zakupione umiejętności.

Każde perfekcyjne parowanie lub perfekcyjny unik załączy na krótką chwilę spowolnienie czasu. Pozwoli ci to wykonać silny kontratak, który odbierze Shimurze więcej punktów zdrowia. Zagwarantuje ci to skrócenie czasu pojedynku.

Pojedynek z Shimurą zakończy się w momencie pozbawienia go wszystkich punktów zdrowia - Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Pojedynek z Shimurą zakończy się w momencie pozbawienia go wszystkich punktów zdrowia. Będziesz musiał podjąć decyzję w sprawie dalszych losów wujka głównego bohatera.

Ostateczny wybór w sprawie Shimury

Gra zaoferuje dwa warianty zachowania - możesz zabić Shimurę wciskając L2 lub oszczędzić Shimurę wciskając R2 - Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Gra zaoferuje dwa warianty zachowania - możesz zabić Shimurę wciskając L2 lub oszczędzić Shimurę wciskając R2. W obu przypadkach musisz potwierdzić decyzję wciskając dodatkowo X. Niezależnie od wybranego wariantu gra zakończy się. Wyświetlone zostaną nowa cut-scenka i napisy końcowe. To już koniec finałowego głównego questu kampanii.

Nagrody za ukończenie misji: Zwiększenie legendy (xp) - większa premia, nowe barwniki.

Czy mogę grać dalej po skończeniu głównej fabuły?

Tak, Ghost of Tsushima pozwala kontynuować rozgrywkę po ukończeniu wszystkich głównych misji i to niezależnie jak zachowałeś się w sprawie Shimury - Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Tak, Ghost of Tsushima pozwala kontynuować rozgrywkę po ukończeniu wszystkich głównych misji i to niezależnie jak zachowałeś się w sprawie Shimury.

Po wyświetleniu napisów końcowych akcja przeniesie się do nowego schronienia Jina w klasztorze Omi (Omi Monastery). Wysłuchasz rozmowy z Yuną i będziesz mógł wznowić swobodne podróżowanie po Cuszimie po to żeby zajmować się pominiętymi pobocznymi questami, czy żeby odnajdywać nowe sekrety i lokacje na mapie wyspy.