Assassin's Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje na temat osady Ravensthorpe, w której osiedlają się Wikingowie po przybyciu do Anglii. Dowiesz się gdzie znajduje się osada, jak można szybko powracać do osady, jak rozbudowuje się osadę, jak i po co urządzać wieczerze oraz jakie unikalne atrakcje czekają w osadzie.

Fornburg - czy to osada?

Fornburg nie jest osadą opisywaną na tej stronie - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Fornburg nie jest osadą opisywaną na tej stronie. To wioska w Norwegii, która jest domem dla Eivora i innych zaprzyjaźnionych wikingów. Fornburg po raz odwiedzisz niedługo po rozpoczęciu gry. Oferuje on wiele podstawowych aktywności (m.in. siedziba kowala, sklep, możliwość przystępowania do mini-gier). Fornburga nie można jednak w żaden sposób rozbudowywać.

Warto zaznaczyć, że nawet po tym jak Wikingowie wyruszą na podbój Anglii Fornburg nie stanie się nagle niedostępną lokacją. Gra pozwala powracać do Norwegii i oznacza to też m.in. możlwiość ponownego odwiedzania rodzinnej wioski protagonisty.

Jak odblokować dostęp do osady?

Osadę będziesz mógł założyć niedługo po przybyciu do Anglii - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Osadę będziesz mógł założyć niedługo po przybyciu do Anglii. Bohaterowie dotrą mianowicie do opuszczonego obozowiska synów Ragnara (Ragnarssons' Encampment), które zostało splądrowane przez saksońskich bandytów. Po rozprawieniu się ze zbirami i spotkaniu się z uratowanymi cywilami Wikingowie postanowią nadać osadzie nazwę Ravensthorpe i uczynić z niej swoją bazę wypadową.

Powracanie do osady

Do osady możesz powrócić w dowolnym momencie gry - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Do osady możesz powrócić w dowolnym momencie gry. Jest to też możliwe dzięki szybkiej podróży - możesz wybrać główny budynek osady lub przystań. Powrót jest szczególnie wskazany po tym jak zdobędziesz niezbędne materiały do dalszej rozbudowy.

Osada - rozbudowa i główne atrakcje

Temat rozbudowy osady bliżej poznasz podczas rozgrywania misji fabularnej Settling Down - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Temat rozbudowy osady bliżej poznasz podczas rozgrywania misji fabularnej Settling Down. Otrzymasz ją tuż po tym jak dojdzie do założenia osady. Ponizej znajdziesz najważniejsze informacje na ten temat:

  1. W wiosce początkowo nie ma żadnych unikalnych budynków. Kolejne budynki musisz samemu stawiać i będzie to pozwalało na zwiększanie rangi wioski (Renown). Awans do każdej kolejnej rangi odblokowuje nowe rodzaje budynków do postawienia. Docelowo wioska może osiągnąć 6 rangę.
  2. W odnajdywaniu postawionych budynków oraz obiektów nadających się do postawienia może pomagać kruk. Po tym jak załączysz Wzrok Kruka możesz zatrzymywać kursor na ikonach obiektów i dowiadywać się więcej na ich temat.
1 - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
  1. Do stawiania kolejnych budynków w osadzie potrzebne są materiały do craftingu. Wymagane są mianowicie materiały budowlane (Supplies) oraz surowce (Raw Materials).
  2. Materiały do konstruowania budynków pozyskuje się przede wszystkim dzięki organizowaniu najazdów na opactwa (mechanikę rajdów dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie). Materiały budowlane i surowce mogą znajdować się w dużych skrzyniach odnajdywanych w trakcie rajdu. Postaraj się zawsze otworzyć 100% skrzyń z materiałami znajdujących się na terenie klasztoru.
  3. Materiały do craftingu możesz też pozyskiwać wraz z innym lootem dzięki eksploracji świata gry, ale jest to bardziej kłopotliwe. Generalnie staraj się zawsze napaść na wszystkie opactwa z regionów, których rekomendowana moc jest niższa od aktualnej mocy Eivora. Sprawi to, że łatwo będziesz mógł ograbić każdy taki klasztor.
  4. Surowce mogą też być nagrodą za sfinalizowanie przymierza, czyli za zaliczenie linii fabularnej w jednym z regionów świata gry.
2 - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
  1. Wybieraj w pierwszej kolejności te budynki, które najbardziej przydadzą się osadzie. Przykładowo twoim pierwszym zakupem powinno być biuro Ukrytych (asasynów), dzięki któremu odblokujesz mechanikę polowania na członków Zakonu Starożytnych. Rekomendowane budynki do kupowania za surowce zestawiliśmy na stronie Najlepsze budynki osady z rozdziału FAQ.
  2. Budynki wyższych poziomów (rang) osady wymagają niestety zużywania większych ilości materiałów do craftingu. Czasami lepiej jest jednak przeznaczyć surowce na 1 bardziej przydatny budynek wyższej poziomu niż na 2 mniej pomocne budynki niższych poziomów.
  3. Na terenie osady znajdują się również punkty stawiania obiektów kosmetycznych. Mogą to być np. duży posąg czy studnia. Konstrukcje te nie mają żadnego praktycznego zastosowania. Nowe przedmioty kosmetyczne możesz odblokowywać za darmo dzięki odnajdywaniu znajdziek i zaliczaniu niektórych questów. Można je też kupować za srebro po tym jak wybudujesz w osadzie punkt handlowy (Trading Post) lub za prawdziwe pieniądze w sklepie gry.
Na najwyższych poziomach osady pojawia się okazja do ulepszania niektórych z postawionych już wcześniej budynków - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Na najwyższych poziomach osady pojawia się okazja do ulepszania niektórych z postawionych już wcześniej budynków. Musisz w tym celu ponownie wydać materiały do craftingu i prawdopodobnie w jeszcze większej ilości. Przykładowe ulepszenie farmy bydła z dołączonego obrazka może spowodować zwiększenie premii do statystyk w momencie urządzenia wieczerzy.

Polecamy w pierwszej kolejności wybierać zupełnie nowe ważne budynki odblokowujące unikalne cechy i dopiero po ich skonstruowaniu zacząć zastanawiać się nad potencjalnymi ulepszeniami postawionych już chatek.

3 - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
  1. W centralnej części osady od samego początku stoi duży budynek Longhouse. W budynku tym mogą przede wszystkim odbywać się wieczerze (Feasts), które są w stanie tymczasowo zwiększać statystyki bohatera- więcej o nich w kolejnym podpunkcie.
  2. W głównym budynku znajduje się pokój Eivora - możesz w nim sprawdzać aktualny status wioski (np. informacje o nowych konstrukcjach do postawienia), przespać się w łóżku oraz odczytywać wiadomości.
4 - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
  1. W jednym z pomieszczeń głównego budynku jest stół z mapą sojuszy, którym opiekuje się Randvi. Możesz dzięki niemu planować przymierza i odblokowywać nowe linie fabularne. Temat ten dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie przewodnika.
  2. Wspomniane wiadomości pojawiają się w skrzynce i możesz zauważyć ikonę listu za każdym razem gdy przyjdzie nowa poczta. Listy w większości przypadków są podziękowaniami za udzieloną pomoc oraz zaproszeniami do ponownej wizyty. Do niektórych listów mogą być też dołączone prezenty - unikalne elementy ekwipunku. Po przeczytaniu listu pojawi się prezent, który możesz na stałe dodać do inwentarza i zacząć z niego korzystać.

Problem z rozbudowaniem osady na poziom 6

5 - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Z rozbudową osady na najwyższy szósty poziom powiązane mogą być dwa potencjalne problemy - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Z rozbudową osady na najwyższy szósty poziom powiązane mogą być dwa potencjalne problemy:

1) Nie ma już żadnych budynków do postawienia - Użyj kruka żeby zlokalizować farmę hodowli drobiu - Fowl Farm. To najbardziej prawdopodobny scenariusz przegapionego budynku, gdyż znajduje się ona dalej od pozostałych chatek. Patrząc na osadę od strony przystani farma zlokalizowana jest daleko po prawej stronie, obok głównego budynku. Farmę trzeba też dodatkowo ulepszyć. Nie jest to jednorazowy wydatek materiałów do craftingu.

2) Brakuje mi materiałów budowlanych (Supplies) - Jest to problem, którego możesz doświadczyć nawet po tym jak napadniesz na wszystkie klasztory i otworzysz w nich wszystkie duże pojemniki (te oznaczane ikonami beczek) - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

2) Brakuje mi materiałów budowlanych (Supplies) - Jest to problem, którego możesz doświadczyć nawet po tym jak napadniesz na wszystkie klasztory i otworzysz w nich wszystkie duże pojemniki (te oznaczane ikonami beczek). Zacznij rozglądać się na mapie również za mniejszymi skrzyniami podobnymi do tej z obrazka. Są one oznaczane mniejszymi żółtymi kropkami, które stają się widoczne dopiero po maksymalnym przybliżeniu mapy. W tego typu skrzyniach również mogą być materiały budowlane. Staraj się przede wszystkim badać mniejsze skrzynie z napadniętych już opactw, jak również z miast i dużych obozów.

Wieczerze - jak i po co urządzać?

Wieczerze to jedna z najważniejszych unikalnych mechanik powiązanych z zarządzaniem osadą Krucza Przystań - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Wieczerze to jedna z najważniejszych unikalnych mechanik powiązanych z zarządzaniem osadą Krucza Przystań. Dzięki zorganizowaniu wieczerzy tymczasowo zwiększają się wybrane statystyki Eivora. Premia / booster do statystyk każdorazowo utrzymuje się przez 3 godziny.

Zdecydowanie się na urządzenie wieczerzy jest więc doskonałym pomysłem jeśli w najbliższym czasie czekają cię jakieś trudne starcia, np. pojedynki z opcjonalnymi bossami - córkami Leriona, fanatykami, czy legendarnymi zwierzętami. Dzięki wyższym statystykom Eivora zwiększą się twoje szanse wygranej.

Musisz najpierw postawić w osadzie co najmniej jeden budynek gwarantujący premię do wieczerzy - może to być np - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Musisz najpierw postawić w osadzie co najmniej jeden budynek gwarantujący premię do wieczerzy - może to być np. gorzelnia albo piekarnia. W oknie budowy budynku możesz dowiedzieć jaką premię do statystyk on oferuje. W przykładzie z obrazka gorzelnia pozwala wydłużyć pasek zdrowia Eivora o 25 punktów.

Do rozpoczęcia wieczerzy służy dzwon przy głównym budynku osady - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Do rozpoczęcia wieczerzy służy dzwon przy głównym budynku osady. Jeśli nie jest on interaktywny, to upewnij się, że masz postawiony co najmniej 1 budynek z premią do wieczerzy lub po prostu awansuj dalej w grze.

Wieczerzę trzeba opłacić wydając na nią srebro, ale jest to mimo wszystko dobra inwestycja, szczególnie jeśli odblokowałeś więcej niż jedną premię do statystyk. Pojedyncza wieczerza powinna cię kosztować mniej niż 100 srebra i jest to suma, którą z łatwością można pozyskać dzięki ograbieniu pojedynczej większej wrogiej lokacji.

Jak już wspomnieliśmy, premia do statystyk dzięki zorganizowanej wieczerzy utrzymuje się przez 3 godziny (gra zatrzymuje licznik po otwarciu jakiegoś menu lub okna pauzy) - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Jak już wspomnieliśmy, premia do statystyk dzięki zorganizowanej wieczerzy utrzymuje się przez 3 godziny (gra zatrzymuje licznik po otwarciu jakiegoś menu lub okna pauzy). Na ekranie widoczny jest mały pasek związany z tym buffem. Dodatkowo w oknie inwentarza możesz najeżdżać na ikonę wieczerzy i sprawdzać jak długo premia będzie się jeszcze utrzymywała.

Po tym jak premia zniknie możesz oczywiście zorganizować kolejną wieczerzę po to żeby ją ponownie uzyskać.

Gunnar - gdzie zniknął?

Po zakończeniu jednej z późniejszych sag (serii questów) możesz zauważyć, że kowal Gunnar zniknął z osady i że został zastąpiony przez czarnoskórą kobietę o imieniu Rima - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Po zakończeniu jednej z późniejszych sag (serii questów) możesz zauważyć, że kowal Gunnar zniknął z osady i że został zastąpiony przez czarnoskórą kobietę o imieniu Rima.

Nie musisz na szczęście obawiać się złych wieści - Gunnar nie zginął ani nie opuścił na stałe klanu Kruka - Assassins Creed Valhalla: Osada - rola, rozbudowa - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Nie musisz na szczęście obawiać się złych wieści - Gunnar nie zginął ani nie opuścił na stałe klanu Kruka. Z rozmowy z Rimą dowiesz się, że jest przyjaciółką Gunnara i że jedynie tymczasowo go zastępuje. Gunnar przebywa w regionie Glowecestrescire gdzie zaręczył się z Brigid. Wątek ten będziesz mógł szczegółowo prześledzić decydując się na rozegranie sagi - serii questów w Glowecestrescire.