Assassins Creed Valhalla: Rozwój, drzewka umiejętności Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Wojownik, zabójca, łowca

Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz komplet informacji na temat rozwijania głównego bohatera. Dowiesz się jak zdobywać punkty rozwoju, jakie są główne archetypy bohatera, jak zwiększać moc Eivora, jak odblokowywać zdolności oraz jak duży wpływ na statystyki bohatera ma jego ekwipunek.

Umiejętności i moc Eivora

Siłę bohatera gry Assassins Creed Valhalla opisuje przede wszystkim jego współczynnik Mocy - Assassins Creed Valhalla: Rozwój, drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Siłę bohatera gry Assassin's Creed Valhalla opisuje przede wszystkim jego współczynnik Mocy. Informacje na temat aktualnej wartości Mocy możesz odczytać m.in. w zakładce umiejętności w menu pauzy.

Każdy region w świecie gry posiada sugerowany poziom mocy - jest to podpowiedź jak bardzo powinieneś rozwinąć moc Eivora zanim zajmiesz się questami i aktywnościami z tego regionu. Nie musisz na szczęście czekać dokładnie do momentu zrównania się z zalecaną mocą i możesz rozpocząć eksplorację terytorium nawet jeśli masz aktualnie trochę niższą moc. Mechanikę tę dokładniej opisaliśmy na stronie Sugerowana moc regionu w rozdziale FAQ.

Pojedynczy napotykani przeciwnicy mogą być silniejsi od mocy regionu, w którym przebywają. Dotyczy to m.in. fanatyków czy legendarnych zwierząt. Musisz mieć tego świadomość i sprawdzać czy nad głową przeciwnika nie znajduje się ikona czaszki lub informacja o wyższym współczynniku mocy.

Rozwój postaci związany jest z gromadzeniem punktów umiejętności, które można też nazwać punktami rozwoju - Assassins Creed Valhalla: Rozwój, drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Rozwój postaci związany jest z gromadzeniem punktów umiejętności, które można też nazwać punktami rozwoju. 2 punkty umiejętności możesz otrzymać za każdym razem gdy główny bohater awansuje na wyższy poziom doświadczenia. Dodatkowo pojedyncze punkty rozwoju możesz pozyskiwać dzięki zaliczaniu niektórych opcjonalnych lokacji, np. kopczyków czy Skarbów Brytanii.

Moc Eivora zwiększa się poprzez wydawanie punktów umiejętności na drzewku rozwoju. Liczą się tylko i wyłącznie wydane punkty. Jeśli masz jakieś niewydane punkty "w zapasie", to parametr mocy nie zwiększy się dopóki ich w jakiś sposób nie zużyjesz.

Wydawanie punktów rozwoju na drzewku umiejętności nie jest procesem nieodwracalnym. Gra bardzo ułatwia cofanie swoich wcześniejszych decyzji - możesz wyjąć punkt rozwoju z wybranego wcześniej slotu umiejętności lub zresetować całe drzewko umiejętności. Jest to świetny sposób na zbudowanie głównego bohatera od podstaw stawiając na inny build (np. bardziej nastawiony na inny styl gry). Nie trzeba płacić za reset umiejętności i można go dokonywać dowolną ilość razy.

Na drzewku znajdują się główne umiejętności oraz premie do statystyk - Assassins Creed Valhalla: Rozwój, drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Na drzewku znajdują się główne umiejętności oraz premie do statystyk. Niezależnie od rodzaju pozycji na drzewku jej odblokowanie kosztuje zawsze 1 punkt umiejętności. Jedynym ograniczeniem jest to, że możesz kupować tylko te umiejętności i premie statystyk, które są połączone z już zakupionymi. Nie możesz więc np. od razu zakupić oddalonej umiejętności z drzewka.

Główne umiejętności odblokowują nowe rodzaje ataków i ruchów. Eivor może nauczyć się np. wykonywania serii 2 zabójstw, spowalniania czasu w momencie wykrycia przez przeciwnika, czy specjalnego ataku wykonywanego ze sprintu. Główne umiejętności nie zużywają adrenaliny, aczkolwiek mogą wyczerpywać pasek staminy.

Unikalna kategoria umiejętności na drzewku to nowe sloty paska adrenaliny wykorzystywanej do aktywowania zdolności. Dobrze jest do nich sukcesywnie docierać po to żeby zwiększać o 1 liczbę slotów adrenaliny i w konsekwencji móc częściej korzystać z aktywnych zdolności.

Premie do statystyk to wyłącznie pasywne bonusy, a więc nie trzeba ich w żaden sposób aktywować. Większość z nich poprawia jakąś pojedynczą statystykę, np. obrażenia dla ataków skrytobójczych czy długość paska zdrowia. Są też jednak premie, które mogą zwiększać statystyki dla wszystkich przedmiotów tej samej grupy, np. dla wszystkich ze szkoły kruka, wilka czy niedźwiedzia. Mogą one zapewnić ci duży przyrost statystyk jeśli masz założone "pasujące" elementy pancerza.

Początkowo widoczne są tylko najbliższe odgałęzienia drzewka umiejętności i kolejne są ukryte za mgłą - Assassins Creed Valhalla: Rozwój, drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Początkowo widoczne są tylko najbliższe odgałęzienia drzewka umiejętności i kolejne są ukryte za mgłą. Utrudnia to trochę planowanie rozwoju bohatera, ale nie jest bardzo uciążliwe. Niemal każda umiejętność i premia do statystyk jest przydatna. Ponadto możesz za darmo resetować umiejętności oraz cofać kroki po odkryciu nowej gałęzi - nie zniknie ona od razu z ekranu.

W grze nie ma wyraźnego podziału umiejętności z różnych archetypów bohatera, aczkolwiek generalnie oferowane ataki i premie do statystyk można podzielić na takie, które pomagają w rozgrywaniu walk wręcz, eliminowaniu wrogów na dystans lub skradaniu się.

W AC Valhalla masz pełną dowolność w temacie zbudowania buildu bohatera. Może to być postać bardzo wszechstronna lub skupiająca się na jednej dziedzinie czy jednej technice walki. Pamiętaj jednak, że walk z bossami w grze nie można pomijać i np. zbudowanie postaci w 100% pod kątem skradania się czy atakach dystansowych nie jest dobrym pomysłem.

Zdolności

Zdolności to inaczej aktywne ataki, które trzeba ręcznie załączać i których używanie nie jest darmowe - Assassins Creed Valhalla: Rozwój, drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Zdolności to inaczej aktywne ataki, które trzeba ręcznie załączać i których używanie nie jest darmowe. Każda aktywacja zdolności zużywa 1 slot paska adrenaliny. Adrenalinę możesz ładować dzięki atakowaniu przeciwników i spożywaniu grzybków odnajdywanych w świecie gry. Na drzewie umiejętności możesz odnajdywać też kolejne sloty paska adrenaliny. Postaraj się już w początkowych godzinach gry wydłużyć pasek adrenaliny do 2-3 slotów, by móc częściej używać zdolności i gromadzić adrenalinę na potrzeby trudniejszych walk.

Zdolności możesz przede wszystkim odblokowywać dzięki odnajdywaniu ksiąg wiedzy. Po tym jak znajdziesz pierwszy tom wiedzy gra odblokowuje w menu pauzy nową zakładkę dotyczącą zdolności. Każda zdolność ma 2 poziomy, tzn. możesz do niej znaleźć dwie księgi wiedzy. Odnalezienie drugiej księgi dlla tej samej zdolności wzmocni jej działanie lub odblokowuje jej dodatkową cechę (np. wypuszczanie więcej strzał).

Alternatywnie zdolności możesz też zdobywać dzięki zaliczaniu specyficznych questów i dodatkowych aktywności. W takich sytuacjach nie jest wymagane dotarcie do księgi wiedzy po to żeby nauczyć się zdolności.

Nie możesz przez cały czas korzystać ze wszystkich zdolności - Assassins Creed Valhalla: Rozwój, drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Nie możesz przez cały czas korzystać ze wszystkich zdolności. Musisz je przyporządkowywać do przycisków pada. W danym momencie możesz mieć w gotowości 4 zdolności dystansowe oraz 4 zdolności do walki wręcz. Zdolności dystansowe aktywuje się wciskając kombinację lewy trigger + przycisk zdolności, a zdolności wręcz wciskając prawy trigger + przycisk zdolności.

Warto mieć ustawione zróżnicowane zdolności po to żeby być gotowym na różne zagrożenia. Przykładowo w przypadku zdolności dystansowych radzimy mieć przygotowane osobne zdolności do ataków obszarowych oraz wypuszczania strzał zadających obrażenia od ognia i zatruwające wrogów. Pełne zestawienie zdolności znajdziesz w naszym atlasie świata. Zdolności opisaliśmy też dokładniej na jednej ze stron rozdziału FAQ.

Elementy ekwipunku

Elementy wyposażenia Eivora nie wpływają na jego moc, tzn - Assassins Creed Valhalla: Rozwój, drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Elementy wyposażenia Eivora nie wpływają na jego moc, tzn. parametr mocy nie zmieni się niezależnie od takiego jakie bronie i elementy pancerza masz umieszczone w aktywnych slotach inwentarza. Nie oznacza to oczywiście, że temat doboru i ulepszania ekwipunku jest mało istotny.

Każdy element ekwipunku możesz ulepszać po to żeby zwiększały się jego statystyki, np. żeby broń zadawała większe obrażenia zwykłe i krytyczne, albo żeby pancerz oferował lepszą ochronę przed atakami wrogów. Do ulepszania sprzętu musisz zużywać materiały do craftingu. Im wyższy poziom ulepszenia przedmiotu, tym bardziej problematyczne jest zgromadzenie wymaganych składników - gra może zmusić cię do wydania większej ich liczby lub do pozyskania rzadszych materiałów.

Możesz także zwiększać ogólną jakość danego przedmiotu i w tym celu trzeba odwiedzać kowala Gunnara w osadzie i przekazywać mu sztabki (inna kategoria materiałów do craftingu). Dzięki awansowaniu przedmiotów na kolejne poziomy jakości zwiększa się liczba maksymalnych ulepszeń i odblokowywane są w nich sloty na runy. Po więcej informacji zajrzyj na stronę Ulepszanie ekwipunku.

Runy to przedmioty, które możesz umieszczać w gniazdach przedmiotów o jakości wybornej lub wyższej - Assassins Creed Valhalla: Rozwój, drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Runy to przedmioty, które możesz umieszczać w gniazdach przedmiotów o jakości wybornej lub wyższej. Dzięki instalowaniu run możesz wzbogacać broń o dodatkowe statystyki czyniące Eivora silniejszym - bohater może np. zacząć zadawać większe obrażenia bronią białą albo może stać się bardziej odporne na określone żywioły. Temat ten dokładniej opisaliśmy na stronach Runy oraz Sztaby.

Odnajdywane przedmioty mogą reprezentować zestawy - sety. Gra nagradza za założenie kilku lub, jeszcze lepiej, wszystkich przedmiotów z tego samego zestawu. W opisie przedmiotu zawsze znajduje się informacja na temat dostępnych premii do statystyk, dzięki czemu możesz wcześniej ustalić czy warto postarać się o odnalezienie innych rzeczy z tej samej kolekcji. Premia utrzymuje się oczywiście tylko na czas korzystania z przedmiotów reprezentujących ten sam zestaw.