Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Detroit Become Human - poradnik do gry

Detroit Become Human - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zlatko | Kara | Solucja Detroit Become Human Detroit Become Human poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 2 lipca 2019

Zlatko to zarazem nazwa rozdziału jak i imię wrogiego bohatera tego rozdziału w Detroit: Become Human. Rozdział ten jest z reguły dość długi, choć występuje tu kilka dróg, które prowadzą do pozytywnego zakończenia. W rozdziale Zlatko występuje tylko jedno dobre zakończenie - wszystkie pozostałe kończą wątek Kary.

Poszukiwanie pomocy

Podejdź do Alice, by ją uspokoić, gdy zatrzyma się przy klatkach w piwnicy - Zlatko | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Podejdź do Alice, by ją uspokoić, gdy zatrzyma się przy klatkach w piwnicy

Otwórz bramę i wejdź na teren posesji, po czym dwukrotnie użyj dzwonka przy drzwiach. Początek rozdziału wygląda zawsze jednakowo: po krótkiej rozmowie z Zlatko i poznaniu jego pomocnika Luthera, udacie się wspólnie do piwnicy. Tam Alice zostanie zwabiona przez hałasy - porozmawiaj z nią.

Stań wewnątrz urządzenia w laboratorium Zlatko - Zlatko | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Stań wewnątrz urządzenia w laboratorium Zlatko

Wejdź do laboratorium w piwnicy i ustaw się w maszynie na podeście... Teraz nastąpi resetowanie pamięci Kary. Dostępne są dwie opcje:

  • Kara wydostaje się i nie traci wspomnień - jak możesz zauważyć na Schemacie historii, pomijasz wtedy cały długi etap odzyskiwania pamięci.
  • Kara traci pamięć - jeśli nie uda ci się wyrwać z maszyny nim kasowanie pamięci zakończy się, będziesz musiał odzyskać pamięć. Wydłuża to znacznie rozdział i zwiększa szanse na jego niepowodzenie.

Resetowanie pamięci - Kara nie traci wspomnień

1 - Zlatko | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Aby wyrwać się z maszyny musisz wykonać zwarcie - Zlatko | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry

Aby wyrwać się z maszyny musisz wykonać zwarcie. Masz na to nie dużo czasu, bo około minuty (nim pasek postępu widoczny na ekranach nie osiągnie maksimum). Aby się wyrwać wystarczy wykonać dwie czynności:

  • W górnym prawym rogu pociągnij zielony przewód,
  • W dolnym lewym rogu popchnij czerwony wózek.

To wszystko. Teraz możesz udać się na piętro, by odszukać Alice.

Resetowanie pamięci - Kara traci wspomnienia

Jeśli pamięć Kary została zresetowana, musisz zebrać wspomnienia poprzez interakcję z różnymi obiektami, aby przywrócić pamięć Kary. Wykonuj kolejne działania:

  • Opcjonalnie: zbadaj w piwnicy klatki ze zmodyfikowanymi androidami na parterze (wspomnienie); grupę androidów możesz wypuścić, co nieznacznie wpływa na cutscenę końcową.
  • Udaj się na parter do salonu,
  • Weź ze stołu tacę z jedzeniem i zanieś na piętro - w warsztacie Zlatko połóż ją na stole,
  • Weź tors androida i zanieś go do magazynu obok.

Od teraz masz 10 minut na odzyskanie swoich wspomnień - w przeciwnym razie zadanie zakończy się niepowodzeniem i wątek Kary zostanie zakończony.

Parter możesz zwiedzić nim weźmiesz tacę z jedzeniem; potem masz 10 minut na odzyskanie pamięci i odnalezienie Alice - Zlatko | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Parter możesz zwiedzić nim weźmiesz tacę z jedzeniem; potem masz 10 minut na odzyskanie pamięci i odnalezienie Alice

Na parterze odnajdziesz:

  • Wieszak na kurtki (wspomnienie),
  • Stolik do kawy w salonie (wspomnienie),
  • Lustro (wspomnienie).

W magazynie odnaleźć możesz:

  • Napis ra9 na ścianie (wspomnienie),
  • Klatkę z niedźwiedziem - możesz go wypuścić, może ci pomóc w późniejszej ucieczce przez Zlatko (możesz go również wypuścić później),
  • Fajkę obok drzwi, na komodzie (wspomnienie).

W łazience (sąsiednie pomieszczenie) odnajdziesz:

  1. Androida w wannie - możesz go oszczędzić lub zabić; możesz to zrobić także później, podczas ucieczki z Alice (oba przypadki oznaczone są na Schemacie historii).
  2. Nienaładowaną strzelbę,
  3. Gazetę (wspomnienie): zawiera jedną stronę stałą i dwie zależne od wydarzeń: druga strona różni się w zależności od tego, czy Kara została znaleziona w rozdziale Wielka ucieczka, czy nie.

W sypialni odnajdziesz:

W dużym pokoju odnajdziesz:

  • Telewizor (wspomnienie),
  • Kominek (wspomnienie),
  • Książkę Alice przy kominku (tylko, jeśli widziałeś ją w pokoju Alice na podłodze, w rozdziale Nowy dom) (wspomnienie).

Na końcu korytarza na piętrze:

  • Jeśli nie przywróciłeś jeszcze wspomnień Kary, możesz zerknąć przez szparę w drzwiach (wspomnienie),
  • Jeśli odzyskałeś pamięć, możesz wejść do środka, by rozpocząć ucieczkę z Karą (czytaj dalej).

Ucieczka z rezydencji

Alice znajduje się za ostatnimi, podniszczonymi drzwiami górnego korytarza - Luther na korytarzu ignoruje cię - Zlatko | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Alice znajduje się za ostatnimi, podniszczonymi drzwiami górnego korytarza - Luther na korytarzu ignoruje cię

Po odzyskaniu pamięci musisz odnaleźć Alice i uciec z nią z rezydencji - w niektórych przypadkach może to nie być zbyt łatwe, ale na szczęście w tym miejscu znajduje się punkt kontrolny. Alice odnajdziesz w ostatnim pokoju na końcu korytarza, na piętrze. Nim jednak pójdziesz po nią, możesz uzupełnić Schemat historii:

  • Zbadaj ponownie znak ra9 w magazynie,
  • Znajdź strzelbę w sypialni,
  • Sprawdź telewizor w dużym pokoju,
  • Sprawdź kominek w dużym pokoju (odblokowuje dodatkową interakcję podczas ucieczki).
Musisz skorzystać z dowolnej kryjówki, nim minie czas - inaczej rozpocznie się pościg - Zlatko | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Musisz skorzystać z dowolnej kryjówki, nim minie czas - inaczej rozpocznie się pościg

Po zabraniu Alice z pokoju musisz skręcić do dużego pokoju. Tu możesz skorzystać z kryjówki pod stołem lub w szafie. Możesz także podpalić dom, jeśli wcześniej zbadałeś płonące drewno w kominku (nieco przyspiesza ucieczkę. Jednakże, zamiast chować się, możesz swobodnie przejść do sypialni. Tu jednak musisz już ukryć się w szafie lub pod łóżkiem. Zaczekaj aż Zlatko wyjdzie z pokoju i wyjdź na korytarz. Stąd szybko przemkniesz do łazienki, gdzie jeśli uprzednio nie napotykałeś (lub zignorowałeś androida w wannie, możesz teraz go oszczędzić lub zabić.

Część ucieczki w magazynie może okazać się najtrudniejsza. Przemknij pod dwoma stołami niezauważenie i rzuć w Zlatko figurką ze stołu, by skutecznie uciec. Jeśli nie uwolniłeś wcześniej niedźwiedzia z klatki, przejdź za szafą i komodą do klatki, a wtedy nawet będąc wykrytym skutecznie uciekniesz, gdy Zlatko zostanie zaatakowany przez zwierzę. Są to dwa oddzielne wydarzenia w Schemacie historii.

Pogoń i zakończenie

Jedyne pozytywne zakończenie uwzględnia dołączenie Luthera do grupy - Zlatko | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Jedyne pozytywne zakończenie uwzględnia dołączenie Luthera do grupy

Jeśli w którymkolwiek etapie z fragmentu opisanego powyżej - czyli ucieczki z Alice przed Zlatko ukrywając się - zawiodłeś, rozpocznie się pogoń. Trwa ona tak długo, jak wcześnie się zaczęła. Jest to długie wydarzenie QTE, które prowadzi aż do zakończenia:

  • śmierci Kary przez postrzelenie (tylko w łazience lub w magazynie - pozostałe QTE nie muszą być pomyślne),
  • bezpiecznego wydostania się z domu. W tym przypadku występują dwie możliwe cutsceny: jeśli uwolniłeś androidy z piwnicy, to one zgładzą Zlatko; jeśli ich nie uwolniłeś, Zlatko zostanie zabity przez Luthera.

Warto wiedzieć, że gdy dobiegniesz do schodów prowadzących na parter nie musisz naciskać już żadnych przycisków aż do końca rozdziału. W tym momencie jesteś już bezpieczny, a pozostałe QTE i wybory służą wyłącznie wydłużeniu rozgrywki.