Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 maja 2018, 19:00

Sukces Overwatch, rozwój Hangar 13 i inne wieści

Dziś piszemy o kolejnym rekordzie popularności Overwatch, otwarciu nowego oddziału studia Hangar 13 w Wielkiej Brytanii, świetnej sprzedaży rytmicznej gry VR Beat Saber oraz internetowym demie The Curious Expedition. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Overwatch ma 40 milionów graczy

  - Sukces Overwatch, rozwój Hangar 13 i inne wieści - wiadomość - 2018-05-17
 

Kolejny sukces strzelanki Blizzarda już chyba nikogo nie dziwi. W ciągu siedmiu miesięcy od poprzedniego ogłoszenia do społeczności Overwatch dołączyło kolejne 5 milionów graczy, co daje łącznie 40 milionów użytkowników, którzy zapoznali się z tą produkcją. Informację przekazał reżyser gry Jeff Kaplan na filmiku poświęconym nadchodzącym obchodom rocznicowym (do obejrzenia poniżej). Nadal nie ma pewności, czy Blizzard uwzględnia tylko nabywców, czy też – co bardziej prawdopodobne – policzono także osoby, które sprawdziły produkcję w ramach jednego z licznych darmowych weekendów (kolejny wystartuje 25 maja). Jakkolwiek by nie było, liczba ta z pewnością jeszcze wzrośnie, choćby po wspomnianych obchodach drugiej rocznicy gry, które zapewnią dodatkowe atrakcje: 50 nowych przedmiotów kosmetycznych, dodatki z poprzednich sezonów itp.

Twórcy Mafii III otwierają nowe studio

Po niezbyt entuzjastycznym przyjęciu Mafii III można było mieć wątpliwości co do przyszłości twórców ze studia Hangar 13. Obawy nasiliły się po zwolnieniach w lutym, kiedy to z ekipą rozstała się znaczna liczba pracowników. Na szczęście okazuje się, że Take-Two nie zamierza jeszcze spisywać zespołu na straty. Świadczy o tym ogłoszenie o otwarciu czwartego oddziału studia, tym razem na południu Anglii, w nadmorskim Brighton. Na jego czele stoi Nick Baynes, który ma za sobą ćwierć wieku doświadczenia w branży, a graczom znany jest głównie z dzieł zespołu Black Rock Studio: Pure oraz Split/Second. Przy tej drugiej produkcji Baynes pracował razem z Andrew Wilsonem, wiceprezesem Hangar 13 w Novato.

Hangar 13 wciąż ma szansę zyskać szacunek graczy. - Sukces Overwatch, rozwój Hangar 13 i inne wieści - wiadomość - 2018-05-17
Hangar 13 wciąż ma szansę zyskać szacunek graczy.

W komunikacie znalazła się jeszcze jedna ciekawa informacja. Hangar 13 ma pracować nad projektem z kategorii AAA na zlecenie Take-Two. Nie podano żadnych szczegółów dotyczących rozgrywki czy choćby platform docelowych. Możemy jedynie się łudzić, że wzmianka o projekcie świadczy o jego rychłym ujawnieniu, choćby na tegorocznych targach E3 w czerwcu.

The Curious Expedition z internetowym demem

Kojarzycie wydane w 2016 roku The Curious Expedition? Pozycję typu rougelike, w której wyruszamy na ekspedycje w poszukiwaniu legendarnych miejsc pokroju Atlantydy? Jeśli nie, może zainteresować was wersja demonstracyjna gry, którą udostępnił niemiecki zespół Maschinen-Mensch w formie… strony WWW. Demo nie wymaga instalacji, wystarczy jedynie wpisać adres internetowy i możemy bawić się z poziomu przeglądarki, co daje nam dostęp do dwóch ekspedycji z najważniejszymi mechanikami rozgrywki. Mamy więc proceduralnie generowane mapy pełne interesujących miejsc oraz dbanie o zapasy i zdrowie psychiczne prowadzonej drużyny (w skład której może wejść m.in. Karol Darwin oraz H.P. Lovecraft), a naszym celem jest upewnienie się, że ekspedycja przynajmniej w większej części dotarła do celu. Demo zawiera też samouczek, który wprowadzi Was w tajniki tej nietypowej i rozbudowanej produkcji.

Jeśli po obcowaniu z demem poczujecie się zainteresowani, pełna wersja gry jest dostępna za 53,99 złotych na Steamie, gdzie zbiera dobre opinie od użytkowników. Wypada dodać, że od 19 kwietnia The Curious Expedition oferuje wsparcie fanowskich modyfikacji. Zabrakło natomiast polskiej wersji językowej.

Dobra sprzedaż rytmicznego Beat Saber

Moc jest silna w produkcji Hyperbolic Magentism. - Sukces Overwatch, rozwój Hangar 13 i inne wieści - wiadomość - 2018-05-17
Moc jest silna w produkcji Hyperbolic Magentism.

Na początku maja odbyła się premiera wczesnej wersji Beat Saber – nietypowej gry rytmicznej, w której tniemy nadciągające bity-kostki za pomocą mieczy świetlnych. Najwyraźniej tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem, bo studio Hyperbolic Magnetism poinformowało na Twitterze o sprzedaniu 50 tysięcy egzemplarzy w ciągu pierwszego tygodnia. Zaznaczmy, że chodzi o produkcję nie dość, że znajdującą się jeszcze we Wczesnym dostępie, to do tego wymagającą zestawu rzeczywistości wirtualnej. Jakby tego było mało, wpis sugerował, że tytuł powoli zbliża się do 100 tysięcy zakupionych kopii. Możliwe zresztą, że już przekroczył tę granicę. Strona SteamSpy podaje liczbę posiadaczy Beat Saber na pomiędzy 100 a 200 tysięcy, aczkolwiek nie ma pewności, czy są to wiarygodne dane.

Równie dobrze wypadają komentarze graczy. Na 2600 użytkowników Steama aż 98% wystawiło grze Beat Saber pozytywne recenzje, co czyni ją jednym z najlepiej ocenianych tytułów na platformie Valve. W wielu tekstach można znaleźć opinię, że jest to najlepsza gra rytmiczna wykorzystująca technologię VR na rynku. Na marginesie – wkrótce ma ukazać się edytor poziomów, pozwalający na tworzenie własnych wyzwań.

Galeria obrazków

Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…

Galeria filmów

… jak również najnowsze filmy z gier:

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej