Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lutego 2018, 09:59

autor: Adrian Werner

Zwolnienia w Hangar 13, studiu znanym z gry Mafia 3

Firma 2K Games podjęła decyzję o zwolnieniu części pracowników studia Hangar 13, czyli zespołu odpowiedzialnego za wydaną w 2016 roku grę Mafia III.

Mafia III okazała się sporym rozczarowaniem. - Zwolnienia w Hangar 13, studiu znanym z gry Mafia 3 - wiadomość - 2018-02-16
Mafia III okazała się sporym rozczarowaniem.
MAFIA III W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Hangar 13
  2. Wydawca: 2K Games
  3. Gatunek: gra akcji
  4. Platformy: PC, XONE, PS4
  5. Data premiery: 7 października 2016 r.

Źle się dzieje w znanym z gry Mafia III zespole Hangar 13. Według doniesień serwisu Kotaku, duża część załogi studia została zwolniona. Będąca właścicielem dewelopera firma 2K Games nie chce podać, ile dokładnie osób pożegnało się z pracą, ale redukcja ma być znaczna.

Hangar 13 zlokalizowane jest w mieście Novato w stanie Kalifornia i posiada również dwa oddziały w Czechach. Zespół został założony w 2013 roku jako wewnętrzne studio deweloperskie firmy 2K Games. Debiutancką produkcją ekipy była trzecia odsłona cyklu Mafia, wypuszczona w październiku 2016 roku na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.

Mafia III okazała się sporym rozczarowaniem pod względem jakości. Średnia ocen wersji na PlayStation 4 wynosi 68% według serwisu Metacritic. Nasz redaktor był jeszcze bardziej surowy i wystawił grze notę 6.0, krytykując niedopracowanie techniczne, powtarzalność misji i niski poziom realizmu, zwłaszcza w porównaniu z dwiema wcześniejszymi odsłonami serii.

Początkowo wydawało się, że słabe recenzje nie przeszkodzą grze w osiągnięciu sukcesu. Firma 2K Games chwaliła się nawet, że w przeciągu pierwszego tygodnia od debiutu do sklepów trafiło 4,5 miliona egzemplarzy gry, co uczyniło z Mafii III największą premierę w historii wydawcy. Kilka miesięcy później przyznano jednak, że ostatecznie produkcja sprzedała się poniżej oczekiwań i do końca 2016 roku liczba wysłanych do sklepów sztuk wzrosła tylko do 5 mln.

Po wypuszczeniu gry część zespołu Hangar 13 skoncentrowała się na tworzeniu dodatków DLC do Mafii III, a reszta pracowników przygotowywała prototypy kolejnego projektu. Jeden z nich miał zaoferować mechanikę walki w rytm muzyki, ale pomysł ten ostatecznie nie wzbudził entuzjazmu 2K Games.

  1. Oficjalna strona studia Hangar 13
  2. Recenzja gry Mafia III – klimat kontra powtarzalność i błędy
  3. Recenzja dodatku Gaz do dechy! do Mafii III – marne DLC do wciąż marnie działającej gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej