7 - Stay Close To Me; Goodbye | Epizod V - No Time Left | The Walking Dead
Aktualizacja:
Rozdział 7: Stay Close To Me

Ta krótka sekwencja to przejście przez ulicę pełną zombie. Idź naprzód wciskając odpowiedni przycisk - nic wam tu nie grozi, więc nie ma powodów do obaw.

W pewnym momencie Clementine zatrzyma się widząc (prawdopodobnie) swoich rodziców przemienionych w zombie. Wybór opcji dialogowej w tym wypadku nie ma znaczenia, gdyż Lee straci przytomność.
Rozdział 7: Goodbye

Lee odzyska przytomność we wnętrzu sklepu, dokąd jakimś cudem zaciągnęła go Clementine. Dziewczynka usiłuje go ocucić, wyznając, iż zombie, przy których się zatrzymała to jej rodzice (odpowiedzi nie mają znaczenia dla akcji).
Lee, który przegrał walkę z infekcją (widoczna zmiana koloru oczu), denerwuje się, gdy Clementine wspomina o zamknięciu ich w środku.

Następnie obydwoje podejmują próbę otwarcia drzwi (możesz wciskać przycisk pokazany na ekranie bądź też zignorować tę akcję - rezultat będzie ten sam). Niestety, drzwi ani drgną.

Jeśli Lee nie odciął ramienia, pokaże w tym momencie ugryzienie. Jeśli bohater nie posiada kończyny, powie Clementine dlaczego musiał ją odciąć. Również dialog następujący po tym zdarzeniu nie ma znaczenia dla akcji. Obydwoje muszą postarać się znaleźć wyjście ze sklepu - być może znajduje się ono obok widocznego w głębi strażnika-zombie.

Coraz słabszy Lee musi korzystać z pomocy Clementine - wciskaj odpowiedni przycisk, aby iść do przodu. W pewnym momencie bohater potknie się, z dziewczynka zacznie wątpić w słuszność swojej decyzji.
1. "I thought I was helping by bringing you in here."
(1): You couldn't have known. | - |
(2): You did. It's awful out there. | - |
(3): Never let yourself get trapped. | Clementine zapamięta to. |
(4): ... | - |

Kontynuuj marsz, aż Lee upadnie pod ścianą. Clementine poprosi go, aby usiłował wstać. Niestety, mimo dwóch prób bohater nie zdoła się podnieść (możesz wciskać pokazany na ekranie przycisk, bądź też go zignorować - rezultat będzie ten sam). Wybór opcji dialogowej po pytaniu Clementine, co powinna zrobić, nie ma znaczenia dla rozwoju akcji.
Po odzyskaniu kontroli nad Lee, rozejrzyj się po sklepie. Wyjście znajduje się za drzwiami na wprost. Niestety, rozbicie szyby ręką (Use: Office Door), nie wchodzi w grę.

Po lewej stronie, pod ladą, znajduje się kij baseballowy - powiedz Clementine, aby go wzięła (Grab: Baseball Bat). Teraz można spróbować rozbić szybę (Smash: Office Door).

Spójrz w prawo, gdzie znajduje się stołek - poleć Clementine, aby go użyła (Use: Chair). Dzięki niemu dziewczynka będzie w stanie otworzyć zamek i drzwi do kolejnego pomieszczenia (Open: Office Door).

W środku znajduje się uwięziony zombie, który prawdopodobnie ma klucze do wyjścia.

Spójrz na podłogę, gdzie leżą kajdanki - każ Clementine je podnieść (Grab: Handcuffs).

Teraz możesz polecić jej skuć kajdankami szwendacza (Handcuff: Walker) bądź też przykuć Lee do kaloryfera, tak jak sugerowała to kamera. Wybór ten w zasadzie nie ma znaczenia, ponieważ dalsza akcja potoczy się bardzo podobnie.

Po skuciu jednego z was, pora na zabranie broni i kluczy. Wybór opcji dialogowej nie ma znaczenia - zombie rzuci się na Clementine (jeśli jest skuty, wyrwie sobie rękę).
[POCZĄTEK AKCJI]

Clementine i zombie znajdą się na podłodze. Kliknij dwukrotnie na którejkolwiek postaci (Look At: Walker, Look At: Clementine), aczkolwiek nie jest to wymagane. Po chwili Clementine zaprze się o postument stojący obok drzwi.

Szybko podnieś wzrok i kliknij na niego (Use: Display Stand). Lee ostrzeże dziewczynkę, która szybko wyczołga się spod spadającego postumentu. Postument przygniecie zombie i nieco uszkodzi Lee.

Po ocknięciu się, musisz pomóc Clementine podając jej kij baseballowy (Grab: Baseball Bat) - jeśli jesteś przykuty, musisz go kopnąć (Kick: Baseball Bat).

Clementine wykorzysta kij, aby zabić nieumarłego.
[KONIEC AKCJI]
2. "I did it. I got him."
(1): Great Clem. | - |
(2): Come here. | - |
(3): You can take care of yourself. | Clementine zapamięta to. |
(4): ... | - |
Kolejny dialog nie wnosi nic do rozwoju wydarzeń, jednak za chwilę będziesz musiał podjąć ostatnią, ważną decyzję.
![[TRUDNY WYBÓR #5] - 7 - Stay Close To Me; Goodbye | Epizod V - No Time Left | The Walking Dead - The Walking Dead - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1283/1295688515.jpg)
[TRUDNY WYBÓR #5]
- Clementine powinna cię zastrzelić. (You have to shoot me.)
- Clementine powinna cię zostawić. (Leave me.)
Opcja pierwsza po chwili doprowadzi do dialogu, w którym poradzisz Clementine, co powinna potem zrobić.
1.
(1): Find Omid and Christa. | Clementine zapamięta to. |
(2): Don't trust anybody. | Clementine zapamięta to. |
(3): Find a group. | Clementine zapamięta to. |
(4): ... | - |
W przypadku wybrania opcji (1), Lee powie Clementine gdzie może ich spotkać, o ile wybrałeś odpowiednią opcję w momencie rozstania z nimi (przy pociągu lub łodzi - w przeciwnym wypadku każe ich odszukać).
Jeśli w poprzednim dialogu nie milczałeś, ostatkiem sił Lee udzieli Clementine ostatniej wskazówki.
2. "And Clem ..."
(1): Stay away from cities. | Clementine zapamięta. |
(2): Always keep moving. | Clementine zapamięta. |
(3): Keep that hair short. | Clementine zapamięta. |
(4): ... | - |

Ostatni dialog w grze nie ma znaczenia dla dalszego rozwoju akcji - możesz jedynie pocieszyć Clementine.

Dziewczynka unosi broń i strzela, ze łzami w oczach (po chwili słyszymy ostatnie tchnienie Lee).

Jeśli zdecydowałeś, że Clementine powinna cię zostawić, będziesz musiał wytłumaczyć, dlaczego nie chcesz, aby dziewczynka cię zastrzeliła.
3.
(1): Shooting people changes you. | Clementine zapamięta to. |
(2): Save the bullet. | Clementine zapamięta to. |
(3): The noise. | - |
(4): ... | - |
Po chwili zaś pojawi się dialog #1, w której poradzisz Clementine, co powinna zrobić później (i ewentualnie #2).

Clementine żegna się z Lee i odchodzi w stronę wyjścia, Lee natomiast przewraca się na kaloryfer i prawdopodobnie umiera.


Po napisach końcowych czas na jeszcze jedną, dłuższą animację. Widzimy w niej Clementine idącą przez pole. Po chwili dziewczynka odpoczywa, siedząc na pniu drzewa i nagle w oddali dostrzega dwie idące postacie. Postacie zatrzymują się, jakby zauważając Clementine.
0
The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One
24 kwietnia 2012
- The Walking Dead - poradnik do gry
- The Walking Dead - poradnik do gry
- Epizod V - No Time Left
- 1 - The Morgue | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 2 - Rooftop | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 2 - Gone | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 2 - Siege | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 3 - Trapped | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 4 - The Neighbors | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 4 - Above River Street | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 5 - Going Alone | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 5 - The Gauntlet | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 6 - The Stranger | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 7 - Stay Close To Me; Goodbye | Epizod V - No Time Left | The Walking Dead
- Epizod V - No Time Left
- The Walking Dead - poradnik do gry
Komentarze czytelników
berial6 Legend

Widzę, że ekipa w GOL ma ręce pełne roboty. Bo Piąty Epizod The Walking Dead to taka długa gra. . . Na tyle, by ją przechodzić i opisywać 2 miesiące
SnakeEyes Legionista

Witam co sie dzieje ze nie da sie ukonczyc tego poradnika??Droga redakcjo jesli ktos nie potrafi tego dokonczyc to niech dokonczy kto inny..
Verminus Senator

Przepraszam za opóźnienie w publikacji ostatniego epizodu, celujemy w końcówkę przyszłego tygodnia z zamknięciem tematu.
pieterkov Senator

Epizod 1 rozdział 3
"Po chwili będziesz musiał powiedzieć, kim właściwie jesteś dla Clementine. Jeśli będziesz milczał, Shawn uzna cię po prostu za dobrą osobę. Jeśli skłamiesz, ojciec Shawna - Hershel Greene - wytknie ci to w następnym rozdziale."
Jesteśmy some random guy i to jest fakt. Alternatywa to powiedzieć, że jesteśmy opiekunką co jest kłamstwem. Tymczasem jak odpowiemy some random guy to potem jesteśmy brani za kłamcę. Nielogiczna ta gra. Nie bardzo wiem jak podejrzane milczenie ma być uczciwe...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.