3 - Support Group | Epizod IV - Around Every Corner | Solucja The Walking Dead
Aktualizacja:
Rozdział 3: Support Group

Po animacji odzyskasz kontrolę nad Lee. Możesz spojrzeć na drabinę (Look At: Ladder), jednak ta droga jest odcięta. Zejdź po schodkach i idź w prawo. Po drodze możesz zerknąć na kraty (Look At: Grate), ale nic z nimi nie zrobisz. Dojdziesz do kanału prowadzącego w dół. Jeśli pójdziesz jego środkiem, Lee wywróci się, jeśli lewym lub prawym bokiem - nie stanie się to. Jednak i tak nie ma to większego znaczenia.

Po "wylądowaniu" możesz zerknąć na zdechłego szczura (Look At: Dead Rat). Lee nie będzie chciał go podnieść (Pick Up: Dead Rat). Idź więc w lewo, a kiedy ujęcie się zmieni - prosto przed siebie, a następnie znowu w lewo. Po drodze możesz spojrzeć na rurę po prawej (Look At: Pipe).

Drogę do wyjścia (Look At: Passage Way) blokuje grupa zombie. Im bardziej się będziesz do nich zbliżał, tym bardziej czerwony będzie ekran, aż w końcu trupy cię zagryzą. Nie rób więc tego, tylko wejdź do niskiego przejścia po lewej (Enter: Passage Way).

Idź przed siebie, aż dojdziesz do pokrętła. Przekręć je w prawo (Turn right: Pipe), aby je obluzować, a potem je zabierz (Pick Up: Pipe). Droga, którą wszedłeś, jest odcięta. Dlatego idź w lewo drugim korytarzem.

Kiedy ujęcie się zmieni, będziesz musiał iść w stronę ekranu, aż dojdziesz do zablokowanego przedtem przejścia (Open: Passage Way). Nie otworzysz go, ale możesz je podważyć (Pry: Passage Way), wtedy stanie otworem. Znajdziesz się w korytarzu, w którym przed chwilą byłeś.

Idź przed siebie, ale pod żadnym pozorem nie skręcaj w lewo! Jeśli to zrobisz, zombie dopadną Lee. Zamiast tego zwróć uwagę na rurę po prawej, można założyć na nią pokrętło (Place Valve: Pipe). Zrób to, a potem przekręć je w prawo (Turn right: Pipe).


Jak najszybciej kieruj się do niskiego przejścia przez kratę, którą przed chwilą otworzyłeś (po zmianie ujęcia będzie ono po lewej), zanim dopadną cię zombie (Enter: Passage Way). W środku udaj się do rozwidlenia i poczekaj, aż wszystkie zombie przejdą w prawo.

Dopiero wtedy wyjdź z przejścia na korytarz. Idź w lewo, aż dojdziesz do ciała Chucka. Po animacji skieruj wzrok na zombie w oddali i zaatakuj je (Attack: Zombie).
[POCZĄTEK AKCJI]

Po drodze twoja noga zostanie złapana przez zombie spod kraty. Musisz się uwolnić. Nie strzelaj (Shoot), gdyż i tak to nie podziała, i nie tylko stracisz czas, lecz także zwabisz grupę zombie z końca korytarza (The sound alerted the walkers.). Zamiast tego użyj haka do wspinaczki (Pry). Będziesz musiał jeszcze wciskać pokazany na ekranie przycisk, a potem jeszcze wcisnąć kolejny.

Kiedy tylko się uwolnisz, będziesz musiał rozprawić się z jeszcze jednym zombie. Ponownie masz do wyboru pistolet (Shoot: Zombie) lub hak (Attack: Zombie) i ponownie strzał zwabi grupę zombie z drugiego końca kanału (choć tym razem będzie to skuteczna metoda) (The sound alerted the walkers.). Najlepiej więc użyć haka.
[KONIEC AKCJI]
Uwaga! Jeśli strzeliłeś, będziesz musiał kolejne czynności wykonywać szybko, zanim przyjdą do ciebie zwabione strzałem zombie.

W dolnej części kanału nie masz nic do zrobienia. Nie otworzysz kraty (Pick Up: Grate), ani jej nie podważysz (Pry: Gate). Możesz zerknąć na połamaną drabinę (Look At: Broken Ladder), ale jej też nie zdołasz podnieść (Pick Up: Broken Ladder). Ponieważ nie masz tu nic więcej do zrobienia, wejdź na górną część kanału lewymi lub prawymi schodami.

Nie dasz rady ani otworzyć drzwi po prawej (Pick Up: Door), ani ich wyłamać (Pry: Door). Możesz zerknąć na znak (Look At: Sign). Nie dosięgniesz drabiny (Grab: Ladder), ale możesz spróbować złapać się jej za pomocą haka (Pry: Ladder).

Lee upadnie przekrzywiając znak. Okazuje się, że za nim coś jest... Przesuń znak (Pick Up: Sign), a potem przejdź przez ukryte za nim przejście (Walk Through: Passage).

Znajdziesz się w schronie z łóżkami i mnóstwem zapasów! Możesz popatrzeć i na łóżka (Look At: Beds), i na jedzenie na półkach (Look At: Food). Jednak twoim głównym celem jest wydostanie się stąd, dlatego skorzystaj z drzwi po prawej (Open: Door).

Niespodzianka! Spotkasz tu grupę ocalałych, a po chwili jeden z nich wymierzy w twoją głowę pistolet. Twoja odpowiedź będzie miała znaczenie, spójrz do poniższej tabeli.
2. "Who are you?"
(1): I don't want any trouble. | Próbowałeś uspokoić sytuację. |
(2): I could ask you the same. | Uniknąłeś odpowiedzi na pytanie. |
(3): Nobody. | Próbowałeś uspokoić sytuację. |
(4): ... | Twoje milczenie zaniepokoiło grupę. |
Nie ma znaczenia, co odpowiesz na kolejne pytanie, jednak trzeci dialog z nowo poznanymi ludźmi jest jednocześnie drugim trudnym wyborem w grze.
[TRUDNY WYBÓR #2]
- Spokojnie i uczciwie porozmawiać z Vernonem.
- Zagrozić lub skłamać Vernonowi.

Trudnego wyboru dokonujesz poprzez wybranie jednej z poniższych opcji dialogowych. Jeśli wybierzesz milczenie, zginiesz.
3. "(...) Think, Vernon! What do you think they'll do if they find out we're down here, right under their feet?"
(1): Let's talk about this. | Zdecydowałeś się przekonać grupę racjonalnymi argumentami. |
(2): [Threaten him] | Zdecydowałeś się zagrozić człowiekowi. |
(3): I'm not from Crawford. | Zdecydowałeś się przekonać grupę racjonalnymi argumentami. |
(4): ... | Jeśli wybierzesz tę opcję, Vernon cię zasztreli. |
![[POCZĄTEK AKCJI] - 3 - Support Group | Epizod IV - Around Every Corner | Solucja The Walking Dead - The Walking Dead - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1283/577679765.jpg)
[POCZĄTEK AKCJI]
To jednak nie koniec. Musisz jeszcze odebrać broń Vernonowi. W zależności od tego, co wybrałeś w poprzednim dialogu, możesz zrobić to powoli i spokojnie (Calmly Take: Gun) lub nie (Grab: Gun). W obu przypadkach musisz zrobić to szybko - inaczej Vernon po prostu cię zastrzeli.
[KONIEC AKCJI]
Rozmowa będzie toczyć się dalej, w słowach Veronan i Brie będzie przewijać się podjęta przed chwilą przez ciebie decyzja. Do tego Vernon zapamięta twoje kolejne odpowiedzi.
4. "(...) How did you find your way down here?"
(1): Walkers. | Byłeś szczery. |
(2): We were looking for a boat. | Byłeś szczery. |
(3): That's not important. | Uniknąłeś odpowiedzi na pytanie. |
(4): ... | Uniknąłeś odpowiedzi na pytanie. |
Na koniec będziesz miał możliwość poproszenia Vernona o pomoc w dostaniu się do domu.

5. "That sewer system you came through runs all over the city, it'll take you wherever you want to go."
(1): I'll be fine on my own. | Zdecydowałeś, że pójdziesz sam. |
(2): Can you show me the way back? | Poprosiłeś o pomoc. |
(3): ... | Zdecydowałeś, że pójdziesz sam. |
Niezależnie od wybranej odpowiedzi i tak będziesz zdany na łaskę Vernona, gdyż kanały to istny labirynt. Wybierz sposób, w jaki przekonasz go, aby ci pomógł.
6. "Besides, why should we help you?"
(1): We can help you, we have medicine. [LIE] | Skłamałeś Vernonowi na temat medykamentów. |
(2): If you don't, I'll kill you. | Zdecydowałeś się im zagrozić. |
(3): I have to get back to Clementine. | Patrz dialog #7. |
(4): ... | - |
Vernon uwierzy w twoje kłamstwo (1) tylko wtedy, jeśli wcześniej mu nie groziłeś. W przeciwnym wypadku będziesz musiał wybrać jedną z pozostałych opcji. Milczenie (4) też jest dobrą odpowiedzą, bo wtedy Lee powie Vernonowi, że Omid jest ranny.
7. "She's your daughter?"
(1): Yes. | Vernon to zapamięta. |
(2): No. | Powiedziałeś prawdę. |
(3): ... | Odpowiedziałeś milczeniem. |
Jeśli wybierzesz milczenie, Vernon pomyśli, że Clementine to rzeczywiście twoja córka.

Obejrzyj animację i poczekaj, aż Lee i Vernon znajdą się w domu. Powita was Molly, która albo wspomni, że uratowała twój tyłek, albo powie, że jest osobą, która go skopała (w zależności od tego, czy wygrałeś z nią walkę lub nie w poprzednim rozdziale). Twoja odpowiedź będzie miała znaczenie.
8. "Who's the fossil?"
(1): Where's Clementine? | Uniknąłeś pytania Molly. |
(2): He's a doctor. | Odpowiedziałeś Molly zgodnie z prawdą. |
(3): What are you doing? | Odpowiedziałeś Molly pytaniem na pytanie. |
(4): ... | Uniknąłeś pytania Molly. |
Po chwili ze schodów zejdzie Christa. Jeśli w dialogu #6 Vernon uwierzył w twoje kłamstwo o medykamentach, teraz o nie zapyta, jeśli wtedy milczałeś, Vernon zapyta o Omida. Tak czy inaczej pójdziecie wszyscy do Omida. Po krótkiej rozmowie Lee wyjdzie z pokoju, a wtedy odzyskasz nad nim kontrolę. Czas odnaleźć Clementine!
0
The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One
24 kwietnia 2012
- The Walking Dead - poradnik do gry
- The Walking Dead - poradnik do gry
- Epizod IV - Around Every Corner
- 1 - Georgia's First City - Na zewnątrz | Epizod IV - Around Every Corner
- 1 - Georgia's First City - Wewnątrz | Epizod IV - Around Every Corner
- 2 - Down By The River | Epizod IV - Around Every Corner | The Walking Dead
- 3 - Support Group | Epizod IV - Around Every Corner | Solucja The Walking Dead
- 4 - Bedside Manor | Epizod IV - Around Every Corner | Solucja The Walking Dead
- 5 - Georgia's Last City - Przybycie i akumulator | Epizod IV - Around Every Corner
- 5 - Georgia's Last City - Medykamenty i opuszczenie szkoły | Epizod IV - Around Every Corner
- 6 - For Whom The Bell Tolls | Epizod IV - Around Every Corner | The Walking Dead
- 7 - The Morning After | Epizod IV - Around Every Corner | The Walking Dead
- Epizod IV - Around Every Corner
- The Walking Dead - poradnik do gry
Komentarze czytelników
berial6 Legend

Widzę, że ekipa w GOL ma ręce pełne roboty. Bo Piąty Epizod The Walking Dead to taka długa gra. . . Na tyle, by ją przechodzić i opisywać 2 miesiące
SnakeEyes Legionista

Witam co sie dzieje ze nie da sie ukonczyc tego poradnika??Droga redakcjo jesli ktos nie potrafi tego dokonczyc to niech dokonczy kto inny..
Verminus Senator

Przepraszam za opóźnienie w publikacji ostatniego epizodu, celujemy w końcówkę przyszłego tygodnia z zamknięciem tematu.
pieterkov Senator

Epizod 1 rozdział 3
"Po chwili będziesz musiał powiedzieć, kim właściwie jesteś dla Clementine. Jeśli będziesz milczał, Shawn uzna cię po prostu za dobrą osobę. Jeśli skłamiesz, ojciec Shawna - Hershel Greene - wytknie ci to w następnym rozdziale."
Jesteśmy some random guy i to jest fakt. Alternatywa to powiedzieć, że jesteśmy opiekunką co jest kłamstwem. Tymczasem jak odpowiemy some random guy to potem jesteśmy brani za kłamcę. Nielogiczna ta gra. Nie bardzo wiem jak podejrzane milczenie ma być uczciwe...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.