1 - Goodbye, She Quietly Says | Epizod III - Long Road Ahead | The Walking Dead
Aktualizacja:
Rozdział 1 - Goodbye, She Quietly Says

Epizod trzeci rozpoczniesz od rozmowy z Kennym. Jego nastawienie (więc i to, co do ciebie mówi) będzie ściśle zależne od podjętych w poprzednich epizodach decyzji. Twoja pierwsza odpowiedź nie ma znaczenia, lecz druga ma. Temat wyjazdu kamperem przewija się znowu, a Kenny zgodzi się z tobą tylko wtedy, jeśli wybierzesz opcję (2). Po wybraniu odpowiedzi odzyskasz kontrolę nad Lee.
1. "Yeah, we've been talking about it but you made up your mind yet?"
(1): We should stay. | Kenny to zapamięta. |
(2): We should go. | Kenny to zapamięta. |
(3): We could split up. | Kenny to zapamięta. |
(4): ... | - |

Choć możesz próbować wspiąć się na przyczepę po drabinie po lewej (Climb: Ladder) lub po wraku samochodu po prawej (Climb On: Wrecked Car), żadna z tych rzeczy się nie powiedzie. Możesz też się rozejrzeć i zwrócić uwagę na gruz pod przyczepą (Look At: Debris Under Truck), okna na prawo i lewo stojącego po lewej jeepa wojskowego (Look At: Windows), beczkę (Look At: Barrel), gruz po lewej stronie przy oknach apteki oraz na pierwszym planie, na ulicy (Look At: Rubble).

Czas dostać się na górę. Nie próbuj na razie pchać jeepa (Push: Jeep). Udaj się w lewo i podejdź do przedniej maski jeepa. Kiedy ujęcie się zmieni, wyciągnij linkę znad zderzaka (Grab: Winch). Kiedy Lee dojdzie do przyczepy, zaczep linkę w miejscu pomiędzy dwoma kołami (Attach: Trailer Axle). W międzyczasie Lee i Kenny porozmawiają o wydarzeniach z poprzedniego epizodu i o śmierci ojca Larry'ego.
2. "Lilly isn't so good, huh."
(1a): Well, we killed her dad. | (odpowiedź pokaże się, jeśli pomogłeś zabić ojca Lilly) |
(1b): You slaughtered her dad. | Kenny to zapamięta (odpowiedź pokaże się, jeśli próbowałeś ratować ojca Lilly). |
(2): She'll be fine. | - |
(3): It's not good. I'm worried. | - |
(4): ... | - |

Wracaj do jeepa i spójrz na przycisk obsługi linki (Look At: Winch Control). Po obejrzeniu jej będziesz mógł jej użyć (Use: Winch Control). Teraz rozmowa nawiąże do tego, czy na końcu drugiego epizodu uczestniczyłeś w opróżnianiu z zapasów opuszczonego samochodu i o reakcji Clementine na to.

Następnie wespnij się na jeepa. W międzyczasie Kenny zagadnie o wydarzenia z pierwszego epizodu, kiedy to zombie zaatakowały Ducka i Shawna. Jak się okazuje, Duck obwinia się o śmierć Shawna. Twoja odpowiedź wpłynie na Kenny'ego.
3. "Of course it did."
(1a): It was a scary situation for him. | Kenny to zapamięta (odpowiedź pokaże się, jeśli uratowałeś Ducka) |
(1b): What'd he say? | Kenny to zapamięta (odpowiedź pokaże się, jeśli uratowałeś Shawna) |
(2): Still? | Kenny to zapamięta. |
(3): He'll get over it. | Kenny to zapamięta. |
(4): ... | Kenny to zapamięta. |

Złap rękę Kenny'ego (Grab: Kenny), aby się wspiąć. Kenny cię puści ze względu na odniesioną w poprzednim epizodzie ranę. Odpowiedz, co chcesz, a potem spróbuj ponownie. Nagle usłyszycie krzyk kobiety. Nie da się jej uratować. Kenny radzi, aby zostawić ją żywą, dzięki czemu zombie zajmą się nią, nie wami. Lee chce skrócić jej cierpienia i ją zastrzelić. Odpowiedz, co chcesz, a potem podejmij pierwszy trudny wybór w tym epizodzie.
[TRUDNY WYBÓR #1]
- Zastrzelić dziewczynę (You chose to shoot the girl)
- Zostawić dziewczynę na pastwę zombie (You chose to leave the girl).

Jeśli chcesz zastrzelisz dziewczynę, po prostu wyceluj w nią i strzel (Shoot). Nie próbuj strzelać do zombie z myślą o wybiciu wszystkich, bo Kenny zdenerwuje się na ciebie i w końcu i tak będziecie musieli zostawić dziewczynę. Ale jeśli sam chcesz to zrobić, po prostu wyjdź z tego ekranu (Exit).
Efektem twojej decyzji będzie czas, jaki będziecie mieli na zebranie zapasów. Jeśli zostawiłeś dziewczynę w taki czy inny sposób, będzie go znacznie więcej (wystarczająco, aby wyzbierać wszystkie przedmioty). Jeśli ją zastrzeliłeś, musisz się znacznie bardziej spieszyć.
[POCZĄTEK AKCJI]

Kiedy tylko odzyskasz kontrolę nad bohaterem, zacznij zbierać przedmioty wszelkiego rodzaju (Take: Medicine Box, Medicine Bottle, Supplies, Energy Bar). Jest tu pięć na podłodze, z czego jeden w koszu, dwa na półkach po lewej i jeden na półce po prawej. Jeśli wyzbierasz wszystkie osiem, natychmiast spójrz ("idź") w prawo, aby przejść do następnej części apteki.

W pudle są trzy przedmioty, na prawo od niego jeden, zaś na półkach powyżej trzy. Weź wszystko (siedem przedmiotów) i ponownie przejdź w prawo do następnej części apteki.

Zgarnij przedmiot stojący na ladzie, a potem szybko otwórz szafkę (Push: Shelf). W środku są cztery przedmioty. Jeśli teraz przejdziesz w prawo, wrócisz do pierwszego miejsca z zapasami. Jeśli jednak wyzbierałeś wszystkie (razem - dwadzieścia przedmiotów), Lee powie o tym i automatycznie znajdziesz się w dalszej części rozdziału (lub stanie się to, jeśli po prostu skończy ci się czas). Na ekranie pojawi się komunikat określający liczbę zebranych zapasów. Czas stąd uciekać.
(1) Zerknij w prawo i przeskocz przez ladę (Jump Over: Counter).

(2) Lee zostanie przygnieciony przez drzwi. Wciskaj pokazany na ekranie przycisk nie martwiąc się, że ekran jest coraz bardziej czerwony. Po chwili obejrzysz scenę, w której albo Kenny podbiegnie ci pomóc, albo popatrzy w inną stronę - w zależności, czy pomogłeś mu zabić Larry'ego w drugim epizodzie, czy próbowałeś go ratować.
(3) W obu przypadkach ciąg dalszy jest jednak taki sam - nadal wciskaj pokazany na ekranie przycisk, aż pokaże się następny. Wciśnij go raz, aby się uwolnić.

(4) Spójrz lekko w prawo i przewróć lodówkę, aby zatarasować przejście (Tip Over: Fridge). Masz na to kilka sekund, ale nie zwlekaj. Mimo że ekran nie robi się tu czerwony, zombie i tak mogą cię dopaść.
(5) Biegnij do Kenny'ego po prawej. Po chwili drogę zastąpi ci zombie-pilot.

(6) Uderz w jego klatkę piersiową dwa razy. Za pierwszym razem będzie nieco trudniej wcelować, gdyż przeciwnik jest w ciągłym ruchu.

(7) Ostatnią rzeczą będzie wciskanie pokazanego na ekranie przycisku w czasie mocowania się z pilotem, a potem wciśnięcie raz następnego, by pchnąć go na gruz.
[KONIEC AKCJI]
Tuż przed wyjściem, jeśli zastrzeliłeś dziewczynę i Kenny ci nie pomógł, Lee zrobi mu wyrzut. Na tym pierwszy rozdział się zakończy.
0
The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One
24 kwietnia 2012
- The Walking Dead - poradnik do gry
- The Walking Dead - poradnik do gry
- Epizod III - Long Road Ahead
- 1 - Goodbye, She Quietly Says | Epizod III - Long Road Ahead | The Walking Dead
- 2 - Bad Blood | Epizod III - Long Road Ahead | Solucja The Walking Dead
- 3 - Hit the Road | Epizod III - Long Road Ahead | Solucja The Walking Dead
- 4 - What now? | Epizod III - Long Road Ahead | Solucja The Walking Dead
- 5 - Handle It - Z Duckiem coraz gorzej | Epizod III - Long Road Ahead
- 5 - Handle It - Rozmowa z Clementine | Epizod III - Long Road Ahead
- 6 - Unexpected Delay | Epizod III - Long Road Ahead | Solucja The Walking Dead
- 7 - Look Behind You | Epizod III - Long Road Ahead | Solucja The Walking Dead
- Epizod III - Long Road Ahead
- The Walking Dead - poradnik do gry
Komentarze czytelników
CHESTER80 Legend
Ja też widzę sens takiego analitycznego poradnika. Jestem pod wrażeniem. Zaciekawił mnie koniec czwartego odcinka gdzie następuje ważny wybór.
DavidG Legionista
Jest w planach dodanie V epizodu? Bo widze już dawno powinien być wg inforamcji a ciągle echo
zanonimizowany633057 Junior
Istnieje opcja ściągnięcia tego poradnika? Sorry, nie znam się za bardzo.
kong123 Legend
Do póki jest nieskończony to nie ma takiej możliwości. Można go przeglądać na stronach www. mając aktywny abonament (GOL SMS, GOL MAX, MayClub).
berial6 Legend
Widzę, że ekipa w GOL ma ręce pełne roboty. Bo Piąty Epizod The Walking Dead to taka długa gra. . . Na tyle, by ją przechodzić i opisywać 2 miesiące
SnakeEyes Legionista
Witam co sie dzieje ze nie da sie ukonczyc tego poradnika??Droga redakcjo jesli ktos nie potrafi tego dokonczyc to niech dokonczy kto inny..
Verminus Senator
Przepraszam za opóźnienie w publikacji ostatniego epizodu, celujemy w końcówkę przyszłego tygodnia z zamknięciem tematu.
pieterkov Senator
Epizod 1 rozdział 3
"Po chwili będziesz musiał powiedzieć, kim właściwie jesteś dla Clementine. Jeśli będziesz milczał, Shawn uzna cię po prostu za dobrą osobę. Jeśli skłamiesz, ojciec Shawna - Hershel Greene - wytknie ci to w następnym rozdziale."
Jesteśmy some random guy i to jest fakt. Alternatywa to powiedzieć, że jesteśmy opiekunką co jest kłamstwem. Tymczasem jak odpowiemy some random guy to potem jesteśmy brani za kłamcę. Nielogiczna ta gra. Nie bardzo wiem jak podejrzane milczenie ma być uczciwe...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
