6 - The Stranger | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
Aktualizacja:
Rozdział 6: The Stranger

Po odzyskaniu kontroli nad postacią, wciskaj odpowiedni klawisz, aby iść do przodu. Po chwili dotrzesz do drzwi, prowadzących do pokoju, w którym prawdopodobnie znajduje się Clementine. Możesz spróbować podsłuchać, co dzieje się w środku (Listen At: Door), ale nic nie usłyszysz. Otwórz drzwi i wejdź do środka (Open: Door).

Wewnątrz zobaczysz kolejne drzwi, połączone sznurkiem z szafą. Przyjrzyj się im uważnie (Look At: Door). W tym momencie usłyszysz szczęk zamykanych drzwi - po odwróceniu się, Lee stanie oko w oko z Nieznajomym.

Wybór opcji w pierwszym dialogu nie ma znaczenia - Nieznajomy napomknie, że wyglądasz strasznie (zwróci też uwagę, jeśli odciąłeś ramię).

Nieznajomy każe przesunąć ci się w stronę komody i położyć na niej wszystkie swoje rzeczy. W tym momencie odezwie się Clementine przetrzymywana w drugim pomieszczeniu. Niestety, nie będziesz mógł na to zareagować - każda z opcji z kolejnego dialogu (oprócz milczenia), zakończy się tym, że Nieznajomy przystawi ci broń do głowy i każe się uciszyć. Po chwili powrócicie do wykładania rzeczy na komodę.
![[TRUDNY WYBÓR #3] - 6 - The Stranger | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead - The Walking Dead - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1283/1293909984.jpg)
[TRUDNY WYBÓR #3]
- Zdecydowałeś się oddać broń.
- Zostawiłeś broń.
1.
(1): Here's everything. | Wyłożyłeś radio i broń. |
(2): I only have this radio. [Lie] | Skłamałeś, że masz tylko radio. |
(3): I don't have anything. [Lie] | Skłamałeś, że nie masz niczego. |
(4): ... | - |
Jeśli w dialogu #1 wybrałeś opcję (2) lub (3), czyli skłamałeś, Nieznajomy zacznie coś podejrzewać.
2.
(1): That's everything. / Seriously. | Potwierdzisz swoją wersję. |
(2): Fine. Here. | Przyznasz się do kłamstwa i wyłożysz resztę rzeczy. |
Po wybraniu opcji (1) w dialogu #2 Nieznajomy nie będzie chciał cię przeszukiwać. Przeniesiecie się na fotele i zaczniecie rozmowę. Jeśli natomiast w dialogu #2 wybrałeś opcję (2), Nieznajomy stwierdzi, że nie trzeba było kłamać - oczywiście odłożysz swoje rzeczy na komodę.

Cała konwersacja nie ma wpływu na dalszy rozwój zdarzeń, ma jedynie na celu przybliżenie sylwetki Nieznajomego oraz ukazanie Lee konsekwencji jego wyborów oraz jego moralności. W rozmowie pojawią się różne wątki w zależności od decyzji podejmowanych w poprzednich rozdziałach, przykładowo zabranie Clementine do Crawford lub zostawienie jej w domu. Jeśli nie domyśliłeś się, że Nieznajomy to właściciel samochodu, który twoja grupa ogołociła z zapasów pod koniec II epizodu, za chwilę się o tym dowiesz. Okaże się również, że Nieznajomy był informowany o wszelkich twoich poczynaniach od tego momentu, dzięki krótkofalówce Clementine. Nieznajomy chce stworzyć Clementine prawdziwą rodzinę, jako że Lee nie jest do tego zdolny. Wrażenie postradania zmysłów przez napastnika potęguje się, gdy zaczyna on rozmawiać z torbą na kulę do kręgli, zwracają się do niej imieniem zmarłej żony.

W tym momencie Lee zauważy, że Clementine udało się opuścić pokój, w którym była zamknięta.
[POCZĄTEK AKCJI]

Możesz wskazać dziewczynce jedną z rzeczy stojących na komodzie - weźmie ją (Look At: Empty Bottle, Look At: Lamp, jeśli położyłeś tam swoją broń - Look At: Cleaver).

Po chwili Clementine zbliży się do Nieznajomego, uderzając go podniesionym przedmiotem (jeśli nie wskazałeś żadnej rzeczy, uderzy go pięścią).

Czas na ciebie - szybko zaatakuj Nieznajomego (Tackle: Stranger, jeśli nie oddałeś swojej broni Lee teraz z niej skorzysta Hit: Stranger). Obaj mężczyźni potoczą się po podłodze (jeśli miałeś tasak, Nieznajomy wytrąci go).

Szybko wciskaj pokazany na ekranie przycisk, a następnie kolejny. Lee odrzuci przeciwnika, który wypuści z ręki pistolet.

Nieznajomy rzuci się w stronę broni - masz teraz okazję, aby go obezwładnić, ale musisz zrobić to szybko (Grab: Stranger). Jeśli ci się udało, przyciśniesz go do szafy.

Uderz przeciwnika (Headbutt: Stranger) i zacznij go dusić wciskając szybko pokazany na ekranie przycisk. Jeśli nie udało ci się go uderzyć, zobacz ostatni akapit tej sekcji.

Jeśli ci się nie udało przycisnąć go do szafy, Nieznajomy odepchnie cię i strzeli - mimo wszystko masz jeszcze jedną szansę. Szybko go uderz (Punch: Stranger), a Lee przyciśnie go do szafy.
[TRUDNY WYBÓR #4]
- Zabijasz Nieznajomego
- Pozostawiasz go przy życiu

Jeśli chcesz zabić Nieznajomego, wciskaj przycisk akcji do momentu uduszenia go.

Jeśli nie chcesz go zabijać, przerwij akcję. W takim przypadku przeciwnik odepchnie cię, zwalając na podłogę. Szybko wciskaj pokazany na ekranie przycisk - po chwili Clementine zastrzeli Nieznajomego, ratując ci życie.
[KONIEC AKCJI]

Jeśli udusiłeś Nieznajomego, staniesz przed kolejnym wyborem (bez znaczenia dla fabuły) - możesz do niego strzelić (Shoot: Stranger) bądź pozostawić, aby się zmienił w zombie. Jeśli go zastrzelisz, Clementine to skomentuje - "He would've come back". W przeciwnym wypadku powie: "He ... he could come back", na co Lee odpowie, że i tak opuszczają to miejsce.
Jeśli Lee nie ma ramienia, Clementine zauważy to i stwierdzi, że wygląda to nieco strasznie. Lee powie, że stracił ramię w wypadku. Podczas dialogu z Clementine możesz wybrać dowolną opcję.

Pora opuścić to miejsce, zanim jednak udasz się do wyjścia, możesz zerknąć to torby na kulę do kręgli (Look At: Bowling Bag) - w środku znajdziesz odrąbaną głowę żony Nieznajomego.
Otwórz drzwi, którymi wszedłeś do pokoju (Open: Door) i przygotuj się na odparcie ataku zombie.
[POCZĄTEK AKCJI]

Co ciekawe, zombie zignoruje Lee, usiłując zaatakować Clementine. Szybko go zastrzel (Shoot: Walker).
[KONIEC AKCJI]
Clementine zasugeruje, iż zombie cię nie zaatakował, ponieważ cały jesteś wysmarowany ich krwią i wnętrznościami. Lee postanowi zastosować podobne "przebranie" dla dziewczynki.


Rozpruj brzuch szwendacza (Chop: Walker), a następnie wyjmij jego wnętrzności (Scoop: Walker) i trzykrotnie nasmaruj nimi Clementine (Smear: Clementine). Obejrzyj końcową animację.
0
The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One
24 kwietnia 2012
- The Walking Dead - poradnik do gry
- The Walking Dead - poradnik do gry
- Epizod V - No Time Left
- 1 - The Morgue | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 2 - Rooftop | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 2 - Gone | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 2 - Siege | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 3 - Trapped | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 4 - The Neighbors | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 4 - Above River Street | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 5 - Going Alone | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 5 - The Gauntlet | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 6 - The Stranger | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 7 - Stay Close To Me; Goodbye | Epizod V - No Time Left | The Walking Dead
- Epizod V - No Time Left
- The Walking Dead - poradnik do gry
Komentarze czytelników
CHESTER80 Legend
Ja też widzę sens takiego analitycznego poradnika. Jestem pod wrażeniem. Zaciekawił mnie koniec czwartego odcinka gdzie następuje ważny wybór.
DavidG Legionista
Jest w planach dodanie V epizodu? Bo widze już dawno powinien być wg inforamcji a ciągle echo
zanonimizowany633057 Junior
Istnieje opcja ściągnięcia tego poradnika? Sorry, nie znam się za bardzo.
kong123 Legend
Do póki jest nieskończony to nie ma takiej możliwości. Można go przeglądać na stronach www. mając aktywny abonament (GOL SMS, GOL MAX, MayClub).
berial6 Legend
Widzę, że ekipa w GOL ma ręce pełne roboty. Bo Piąty Epizod The Walking Dead to taka długa gra. . . Na tyle, by ją przechodzić i opisywać 2 miesiące
SnakeEyes Legionista
Witam co sie dzieje ze nie da sie ukonczyc tego poradnika??Droga redakcjo jesli ktos nie potrafi tego dokonczyc to niech dokonczy kto inny..
Verminus Senator
Przepraszam za opóźnienie w publikacji ostatniego epizodu, celujemy w końcówkę przyszłego tygodnia z zamknięciem tematu.
pieterkov Senator
Epizod 1 rozdział 3
"Po chwili będziesz musiał powiedzieć, kim właściwie jesteś dla Clementine. Jeśli będziesz milczał, Shawn uzna cię po prostu za dobrą osobę. Jeśli skłamiesz, ojciec Shawna - Hershel Greene - wytknie ci to w następnym rozdziale."
Jesteśmy some random guy i to jest fakt. Alternatywa to powiedzieć, że jesteśmy opiekunką co jest kłamstwem. Tymczasem jak odpowiemy some random guy to potem jesteśmy brani za kłamcę. Nielogiczna ta gra. Nie bardzo wiem jak podejrzane milczenie ma być uczciwe...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
