4 - What now? | Epizod III - Long Road Ahead | Solucja The Walking Dead
Aktualizacja:
Rozdział 4 - What now?

Po odzyskaniu kontroli nad Lee idź w lewo i wejdź do środka kampera (Open: RV Door). Wejdź do środka. Jeśli nie zostawiłeś Lilly, możesz z nią porozmawiać. Spójrz na deskę rozdzielczą (Look At: Console). Będziesz mógł zabrać ołówek, który tu leż po lewej (Grab: Pencil).

W tym momencie, jeśli zostawiłeś Lilly, nic się nie stanie. Wyjdź z kabiny, a potem opuść kampera (Open: RV Door). Jeśli jednak ją zabrałeś, Lilly uwolni się. Odpowiedz, co chcesz na pierwsze pytanie, a potem wybierz odpowiedź na drugie z poniższej tabeli. Niezależnie czy sam wyjdziesz, czy zostaniesz wypchnięty, Lilly i tak odjedzie kamperem. Odpowiedz Kenny'emu, co chcesz.
1. "We could take the RV right now. He left the keys in it."
(1): Okay | Powiedziałeś Lilly, że pojedziesz wraz z nią. |
(2): No way. | Powiedziałeś Lilly, że nie opuścisz grupy. |
(3a): Come on, Lilly.. | Powiedziałeś Lilly, że nie opuścisz grupy. |
(4): ... | Lilly to zauważyła. |

Następnie idź w lewo i przed siebie. Po lewej możesz zerknąć na metal (Look At: Sheet Metal). Ale zwróć też uwagę na drzwi do wagonu, z których skorzystaj, by wejść do środka (Use: Boxcar Door).

Tutaj poszukaj i zabierz dwa przedmioty - butelkę wody po prawej (Grab: Water) oraz mapę z podłogi po lewej (Pick Up: Map). Do tego wagonu jeszcze wrócisz. Na razie zapamiętaj, że są tu trzy wyjścia (Use: Boxcar Car) - po prawej (stąd przyszedłeś), środkowe (prowadzą do lokomotywy) i lewe (prowadzą do miejsca, które odwiedzimy później).

Zacznij iść w prawo. Dotrzesz do Bena. Możesz z nim pomówić. Jeśli chcesz mu dokuczyć, możesz się spytać "Was it you?" - zostanie to zapamiętane (Ben won't forget that.). Stąd możesz także wejść do wagonu (Use: Boxcar Door) lub na lokomotywę (Use: Ladder). Clementine wiele ci nie powie. Za to mapę daj Kenny'emu (Show Map To: Kenny), zaś butelkę wody Katji (Give Water To: Katjaa) dla Ducka - będzie ci bardzo wdzięczna (Katjaa is thankful for your help.).

Możesz jeszcze badziej zatroszczyć się o Ducka. W tym celu idź wzdłuż lokomotywy, aż będziesz mógł przejść na drugą stronę torów. Po drodze możesz spojrzeć na przód lokomotywy (Look At: Cow Catcher). Są tu dwie drabiny prowadzące do lokomotywy (Use: Ladder), lecz na razie nie możesz z żadnej skorzystać, gdyż zobaczy cię zombie z kabiny. Spójrz zatem na drzwi samochodu po prawej (Look At: Car Door).


Po animacji ponownie spójrz na drzwi samochodu (Look At: Car Door), a potem je otwórz (Open: Car Door). Odepnij pas (Unlock: Seatbell Buckle), a potem zacznij walić drzwiami samochodowymi (Slam: Car Door). Wal, aż rozłupiesz czaszkę trupa. Następnie weź krakersy (Grab: Animal Crackers) i wracaj do Kaatji. Daj jej krakersy, a ponownie doceni twoje zaangażowanie (Kaatja appreciates your concern.).

Idź do miejsca, w którym wagon łączy się z lokomotywą i wejdź po drabince (Use: Ladder). Idź w prawo, aż natrafisz na serię schowków. Pierwszy zostaw, ostatnie dwa są puste.

Otwórz drugi (Open: Engine Compartment) i weź jedną z trzech broni - (Take: Monkey Wrench), (Take: Spanner), (Take: Spike Remover). Nie ma znaczenia, co weźmiesz. Możesz wziąć tylko jeden przedmiot. Jeśli masz już jakiś inny, Lee go odłoży i weźmie nowy. Opuść ten ekran i idź w prawo. Otwórz drzwi do lokomotywy (Open: Cab Door).

Otwórz drzwi wybrawszy pistolet lub jeden z trzech ciężkich przyrządów, a potem uderz (Hit: Engineer) lub strzel w mechanika (Shoot: Engineer). Nie ma to znaczenia, bo okaże się...

...że trup w środku jest zwykłym trupem, czyli nie zombie. Ciekawe... Zbadaj trupa (Examine: Engineer). Po chwili przyjdzie tu Kenny. Jeśli wcześniej nie dałeś mu mapy, Lee zrobi to teraz automatycznie.

Pomów z Kennym i wyczerp tematy. Porozmawiacie o Lilly (o zostawieniu jej w kamperze, na drodze lub o tym, że uciekła kamperem). Możesz spojrzeć na podłogę po lewej, na której znajduje się zgniły lunch (Look At: Rotten Lunch). Na razie nie wyciągniesz mapy, która jest obok Kenny'ego (Examine: Map Bin), możesz za to popatrzeć na fotografię (Look At: Photograph). Przede wszystkimi zainteresuj się notatkami (Look At: Notepadd) i użyj na nich ołówka (Use Pencil On: Notepad).

Odrysujesz notatki w taki sam sposób, w jaki Clementine odrysowywała liścia. Zerknij na nie, a potem wyjdź z tego ekranu. Aby obejrzeć notatki ponownie, musisz użyć ich na konsoli po prawej (Use Notepad With: Console). Na ich podstawie musisz dokonać ustawień na konsoli (Use: Console), aby pociąg ruszył.


Na panelu z liczbą 6 od lewej: zostaw dwie małe dźwignie, przesuń dwie duże (Toggle: Switch Bank), a potem przesuń w górę trzecią i pierwszą od prawej (Toggle: Switch). Spójrz na panel z liczbą 5 (tuż po lewej) i przesuń lewe koło (Turn: Dial). Prawe zostaw w spokoju. Opuść ten ekran i wyjdź z lokomotywy drzwiami po prawej (Open: Cab Door).

Idź w lewo do czterech schowków i otwórz pierwszy (Open: Engine Compartment). Zerknij na dół i przekręć pokrętło najpierw w lewo (Turn Left: Switch), a potem w prawo (Turn Right: Switch). Podejdzie do ciebie Kenny. Nie ma znaczenia, co mu powiesz. Wracaj do kabiny (Open: Cab Door).

Spróbuj uruchomić pociąg za pomocą dźwigni (Use: Throttle). Niestety, trzeba najpierw odczepić wagony, jednak bez poruszenia pociągiem nie byłoby to możliwe. Wyjdź z lokomotywy (Open: Cab Door), idź w lewo i wejdź do wagonu (Use: Boxcar Door), w którym już byłeś. Wyjdź z niego na lewą stronę (Use: Boxcar Door).

Idź w prawo wzdłuż wagonów. Możesz spojrzeć na koła drugiego wagonu (Look At: Train Wheels) po prawej. Próba użycia podniesienia zaczepu ręcznie nie powiedzie się, bo jest połamany (Use: Coupler Bar). Użyj więc jednego z trzech ciężkich narzędzi w miejscu, w którym wagony się łączą (Pry: Coupler Pin). Wracaj do wagonu (Use: Boxcar Door).

W środku spotkasz Chucka. Twoja odpowiedź będzie miała wpływ na tę postać:
2. " You touch any of my stuff?"
(1): I didn't take anything. | Skłamałeś mu. / Powiedziałeś mu prawdę. (jeśli nie brałeś niczego z wagonu) |
(2): Who are you? | Zwrócił uwagę na to, że nie odpowiedziałeś mu na pytanie. |
(3a): I took the map of the train routes. | Powiedziałeś mu prawdę (opcja pokaże się, jeśli zabrałeś coś z wagonu). |
(3b): This is your stuff? | - (opcja pokaże się, jeśli nie brałeś niczego z wagonu). |
(4): ... | Zwrócił uwagę na to, że nie odpowiedziałeś mu na pytanie. |
Po wyjściu na zewnątrz możesz pomówić z Chuckiem i wypytać go o wszystko. Jeśli do tej pory nie wziąłeś mapy z pociągu, teraz Chuck ci ją da. Potem możesz chwilę pomówić z Benem lub Clementine. Następnie podejdź do pociągu. Wywiąże się rozmowa (Lee da mapę Kenny'emu, jeśli wcześniej tego nie zrobił), w której wybierz, co chcesz, a potem ponownie przesuń dźwignię w kabinie (Use: Throttle). Tym razem pociąg ruszy, a ty przejdziesz do następnego rozdziału.
0
The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One
24 kwietnia 2012
- The Walking Dead - poradnik do gry
- The Walking Dead - poradnik do gry
- Epizod III - Long Road Ahead
- 1 - Goodbye, She Quietly Says | Epizod III - Long Road Ahead | The Walking Dead
- 2 - Bad Blood | Epizod III - Long Road Ahead | Solucja The Walking Dead
- 3 - Hit the Road | Epizod III - Long Road Ahead | Solucja The Walking Dead
- 4 - What now? | Epizod III - Long Road Ahead | Solucja The Walking Dead
- 5 - Handle It - Z Duckiem coraz gorzej | Epizod III - Long Road Ahead
- 5 - Handle It - Rozmowa z Clementine | Epizod III - Long Road Ahead
- 6 - Unexpected Delay | Epizod III - Long Road Ahead | Solucja The Walking Dead
- 7 - Look Behind You | Epizod III - Long Road Ahead | Solucja The Walking Dead
- Epizod III - Long Road Ahead
- The Walking Dead - poradnik do gry
Komentarze czytelników
berial6 Legend

Widzę, że ekipa w GOL ma ręce pełne roboty. Bo Piąty Epizod The Walking Dead to taka długa gra. . . Na tyle, by ją przechodzić i opisywać 2 miesiące
SnakeEyes Legionista

Witam co sie dzieje ze nie da sie ukonczyc tego poradnika??Droga redakcjo jesli ktos nie potrafi tego dokonczyc to niech dokonczy kto inny..
Verminus Senator

Przepraszam za opóźnienie w publikacji ostatniego epizodu, celujemy w końcówkę przyszłego tygodnia z zamknięciem tematu.
pieterkov Senator

Epizod 1 rozdział 3
"Po chwili będziesz musiał powiedzieć, kim właściwie jesteś dla Clementine. Jeśli będziesz milczał, Shawn uzna cię po prostu za dobrą osobę. Jeśli skłamiesz, ojciec Shawna - Hershel Greene - wytknie ci to w następnym rozdziale."
Jesteśmy some random guy i to jest fakt. Alternatywa to powiedzieć, że jesteśmy opiekunką co jest kłamstwem. Tymczasem jak odpowiemy some random guy to potem jesteśmy brani za kłamcę. Nielogiczna ta gra. Nie bardzo wiem jak podejrzane milczenie ma być uczciwe...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.