5 - Georgia's Last City - Przybycie i akumulator | Epizod IV - Around Every Corner
Aktualizacja:
Rozdział 5: Georgia's Last City - Przybycie i akumulator

Przygodę w Crawford zaczniesz w kanałach. Jeśli zabrałeś Clementine, to Lee da jej podwójne ostrzeżenie o trzymaniu się razem. Odsuń klapę kanału, (Open: Manhole), a potem wychyl się w górę, aby wyjść na powierzchnię.

Obejrzyj animację, a potem wskaż strażnika i po prostu do niego podejdź (Move To: Guard). Jeśli Lee trzyma pistolet, będziesz mógł zagrozić strażnikowi. Nie ma znaczenia, jaką odpowiedź wybierzesz.

Okaże się, że strażnik to... zombie! Szybko go uderz (Chop: Guard) lub strzel (Shoot: Guard), jeśli Lee wyciągnął pistolet. Jeśli tego nie zrobisz dostatecznie szybko, zombie urządzi sobie obiad z twoich jelit.

Kiedy znajdziecie się w szkole, wybierz jedną z odpowiedzi na pytanie Kenny'ego. Może mieć ona wpływ na Clementine (o ile ją zabrałeś ze sobą) lub Bena.
1. "Do you think they saw us?"
(1): I don't think so. | - |
(2): Definetely. | Twoja odpowiedź wystraszyła Clementine / Twoja odpowiedź przeraziła Bena. |
(3): No idea. | Twoja odpowiedź wystraszyła Clementine / Twoja odpowiedź przeraziła Bena. |
(4): ... | Kenny zwrócił uwagę na twoje milczenie. |

Potwierdź lub zaprzecz słowom Vernona (nie ma to znaczenia). Po chwili znajdziecie się w szkolnej sali, będącej jednocześnie byłym centrum dowodzenia w Crawford. Wybieraj po kolei tematy w kolejnym dialogu w dowolnej kolejności, aby dowiedzieć się, gdzie znajdziecie akumulator, paliwo i medykamenty.

Po ułożeniu planu odzyskasz kontrolę nad Lee. Jeśli nie chcesz oglądać sali i rozmawiać z Benem i Clementine, wyjdź od razu przez drzwi (Open: Door). Jeśli jednak chcesz to zrobić, będzie tu sporo do oglądania. W prawej części pomieszczenia możesz zerknąć na: mapę szkoły tuż obok drzwi (Look At: School Map), półkę obok (Look At: Shelf), flagi (Look At: Flags) i dywan (Look At: Rug).

Przejdź do lewej części sali. Na przeciwnej ścianie są: lalki (Look At: Dools), książki (Look At: Books) i telewizor (Look At: TV). Na biurku leżą broszury (Look At: Pamphlets), a pod oknem globus (Look At: Shelf) i klej (Look At: Paste). Możesz teraz pomówić z Clementine, o ile ją zabrałeś ze sobą. Nie ma znaczenia, co odpowiesz na dwa jej pytania. Zależnie od przebiegu rozmowy na farmie Hershela w pierwszym epizodzie na drugie pytanie pojawi się odpowiedź "Nobody knows." lub "Remember what Kat said.".

Jednak w rozmowie z Benem twoja pierwsza odpowiedź będzie miała znaczenie (spójrz do poniższej tabeli). Następnie skomentuj jak chcesz chęć Bena do zwierzenia się Kenny'emu, a potem wyjdź z sali przez drzwi po prawej (Open: Door).
2. "Thanks, I got it. Just once I'd like to do something useful, you know?"
(1): That'd make a nice change. | Ben to zapamięta. |
(2): You're plenty useful. | - |
(3): Okay, I'll let you get to it. | - |
(4): ... | Ben to zapamięta. |

Po wyjściu z sali możesz spojrzeć na fotografię (Look At: Photo) i napis dotyczący zasad panujących w Crawford (Look At: Sign). Idź korytarzem, aż ujęcie się zmieni. W tle zobaczysz Molly. Po skręceniu w prawo idź przez siebie. Możesz zerknąć na pustą szafkę po lewej (Look At: Empty Locker). Dalej po lewej jest wyjście na podwórko (Look At: Exit to Playground), ale opuszczanie szkoły nie jest zbyt dobrym pomysłem (Open: Exit to Playground).

Przejdź nieco dalej. Kamera się przybliży. Po prawej możesz spojrzeć na natrysk (Look At: Water Fountain) i spróbować wejść do ubikacji (Open: Bathroom Door). Na podłodze leżą łuski (Look At: Shell Casings), zaś na górze po lewej jest dziura (Look At: Hole), jednak nie dasz rady przedostać się do niej. Naprzeciwko są szafki, jedna po lewej jest zakrwawiona (Look At: Bloody Locker), ale na razie nie będziesz jej mógł otworzyć.

Jeśli pójdziesz w lewo, spotkasz Christę i Vernona, a także będziesz mógł popatrzeć na automat z napojami (Look At: Vending Machine). Nic tam ciekawego nie ma, także idź za Molly, w prawo. Zauważysz drzwi prowadzące na ulicę, przez które przejdź (Open: Exit to Alley).

Kiedy znajdziesz się na zewnątrz, wejdź w alejkę, która ciągnie się w głąb ekranu. Po drodze możesz obejrzeć dwa znaki (Look At: Sign) - jeden na ścianie po prawej i drugi na murze naprzeciwko. Po lewej jest też drut kolczasty (Look At: Barded Wire) i billboard (Look At: Billboard), a przede wszystkim szary składzik, do którego wejdź.

Spójrz w lewy górny róg ekranu, a dojrzysz dziurę. Zerknij na nią (Look At: Hole), a kiedy Lee spojrzy na półki, wejdź po nich (Climb: Shelf) na górę. Lee przeskoczy na drugą stronę ogrodzenia.

Możesz spojrzeć na drzwi do garażu (Look At: Garage Door). Spróbuj je otworzyć (Open: Garage Door), a potem wejdź w uliczkę, która biegnie w prawy górny róg ekranu. Ujęcie się zmieni, będziesz mógł popatrzeć na ogrodzenie (Look At: Fence). Lepiej się nie zbliżać... Wracaj przed drzwi garażu. W tym momencie z góry spadnie ciało zombie, a potem rozwścieczona Molly. Nie ma znaczenia, co odpowiesz w dwóch następnych dialogach.
![[POCZĄTEK AKCJI] - 5 - Georgias Last City - Przybycie i akumulator | Epizod IV - Around Every Corner - The Walking Dead - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1283/577998375.jpg)
[POCZĄTEK AKCJI]
Czas na krótką akcję. Wciskaj pokazany na ekranie przycisk, aby podnieść bramę do garażu. Jeśli będziesz się ociągał, zombie zagryzą cię. Po podniesieniu bramy Molly i Lee wejdą do środka.
[KONIEC AKCJI]

Zacznij od rozmowy z Molly, wypytaj ją o wszystko. Następnie rozpocznij poszukiwania. W prawej części warsztatu możesz zerknąć na ciężarówkę (Look At: Semi Truck), jej maskę (Look At: Truck Hood), którą możesz otworzyć (Open: Truck Hood) i potem jeszcze raz na nią spojrzeć, aby sprawdzić, czy jest w niej akumulator. Nic tam jednak nie znajdziesz. Przejdź więc do lewej części garażu.

Możesz tu zerknąć na podniesiony samochód (Look At: Car), znak ostrzegawczy (Look At: Car), spróbować otworzyć zablokowane drzwi (Use: Office Door), popatrzeć na panel do obsługi podnośnika (Look At: Lift Panel) i go użyć (Use: Lift Panel).
Aby jednak popchnąć wydarzenia do przodu, zerknij na wąż hydrauliczny (Look At: Hydraulic Hose), a potem spróbuj go użyć (Pry: Hydraulic Hose). Nic z tego nie wyjdzie, ale teraz będziesz mógł poprosić Molly o hak do wspinaczki - porozmawiaj z nią i wybierz opcję "Can I borrow your hook?". Następnie przebij wąż hakiem (Puncture: Hydraulic Hose).
![[POCZĄTEK AKCJI] - 5 - Georgias Last City - Przybycie i akumulator | Epizod IV - Around Every Corner - The Walking Dead - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1283/577998421.jpg)
[POCZĄTEK AKCJI]
Obejrzyj animację, a potem bierz się do roboty. Jeśli nie zdążysz, zombie zagryzą ciebie i Molly. Musisz wyjąć akumulator z samochodu. Najpierw odkręć i zdejmij dodatni zacisk (Unscrew: Positive Terminal) (Detach: Positive Terminal), potem to samo zrób z ujemnym (Unscrew: Negative Terminal) (Detach: Negative Terminal). Na końcu wyjmij akumulator (Pick Up: Battery).


Aby się wydostać, wejdź na ciężarówkę (Climb: Semi Truck) po drabince na prawym boku, a potem strzel w świetlik nad waszymi głowami (Shoot: Skylight). Kiedy Molly wskoczy na dach, złap jej rękę (Grab: Hand).

Nie ma znaczenia, co odpowiesz Molly. Lee weźmie rozbieg i skoczy, a twoim zadaniem jest wcelować i wcisnąć przycisk, aby złapać rękę Molly (Grab: Hand). Jeśli tego nie zrobisz, Lee upadnie i zabije się. Obejrzyj animację i idź w stronę ekranu, a z jednej akcji przejdziesz do kolejnej. Kenny i Brie wrócili z paliwem, ale i towarzystwem. Trzeba im pomóc.

(1) Po odzyskaniu kontroli nad Lee wciskaj pokazany na ekranie przycisk, a potem wciśnij kolejny.

(2) Ponieważ drzwi nie zamkną się w ten sposób, będziesz musiał z bliska strzelić jednemu zombie w głowę (Shoot: Zombie).

(3) Podnieś toporek z ziemi (Pick Up: Hatchet).
(4) Ponownie wciskaj pokazany na ekranie przycisk, a potem wciśnij kolejny, by włożyć toporek między klamki i tym samym zablokować drzwi. Przeniesiecie się całą grupą do sali klasowej.
[KONIEC AKCJI]
0
The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One
24 kwietnia 2012
- The Walking Dead - poradnik do gry
- The Walking Dead - poradnik do gry
- Epizod IV - Around Every Corner
- 1 - Georgia's First City - Na zewnątrz | Epizod IV - Around Every Corner
- 1 - Georgia's First City - Wewnątrz | Epizod IV - Around Every Corner
- 2 - Down By The River | Epizod IV - Around Every Corner | The Walking Dead
- 3 - Support Group | Epizod IV - Around Every Corner | Solucja The Walking Dead
- 4 - Bedside Manor | Epizod IV - Around Every Corner | Solucja The Walking Dead
- 5 - Georgia's Last City - Przybycie i akumulator | Epizod IV - Around Every Corner
- 5 - Georgia's Last City - Medykamenty i opuszczenie szkoły | Epizod IV - Around Every Corner
- 6 - For Whom The Bell Tolls | Epizod IV - Around Every Corner | The Walking Dead
- 7 - The Morning After | Epizod IV - Around Every Corner | The Walking Dead
- Epizod IV - Around Every Corner
- The Walking Dead - poradnik do gry
Komentarze czytelników
berial6 Legend

Widzę, że ekipa w GOL ma ręce pełne roboty. Bo Piąty Epizod The Walking Dead to taka długa gra. . . Na tyle, by ją przechodzić i opisywać 2 miesiące
SnakeEyes Legionista

Witam co sie dzieje ze nie da sie ukonczyc tego poradnika??Droga redakcjo jesli ktos nie potrafi tego dokonczyc to niech dokonczy kto inny..
Verminus Senator

Przepraszam za opóźnienie w publikacji ostatniego epizodu, celujemy w końcówkę przyszłego tygodnia z zamknięciem tematu.
pieterkov Senator

Epizod 1 rozdział 3
"Po chwili będziesz musiał powiedzieć, kim właściwie jesteś dla Clementine. Jeśli będziesz milczał, Shawn uzna cię po prostu za dobrą osobę. Jeśli skłamiesz, ojciec Shawna - Hershel Greene - wytknie ci to w następnym rozdziale."
Jesteśmy some random guy i to jest fakt. Alternatywa to powiedzieć, że jesteśmy opiekunką co jest kłamstwem. Tymczasem jak odpowiemy some random guy to potem jesteśmy brani za kłamcę. Nielogiczna ta gra. Nie bardzo wiem jak podejrzane milczenie ma być uczciwe...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.