3 - Trapped | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
Aktualizacja:
Rozdział 3: Trapped

Cała grupa znajduje się w nieciekawej sytuacji - tkwią na strychu, bez możliwości jego opuszczenia. Omid rozwiewa nadzieje na wyjście przez okno - nie można go otworzyć, nie da się wyjść na dach, a dodatkowo umieszczone jest ono ok. 10 metrów nad ziemią. Obejrzyj animację, podczas której nerwy osób obecnych na poddaszu dają znać o sobie, a w pierwszym dialogu wybierz dowolną opcję - nie ma ona wpływu na rozwój sytuacji.
Uwaga: Jeśli w grupie znajduje się Ben, odda on Lee upuszczony niedawno pistolet.

Po chwili Lee zacznie się źle czuć - jeśli nie zdecydowałeś się na odcięcie ramienia, bohater zemdleje. Jeśli natomiast Lee pozbawiony jest kończyny, Christa zapyta o jego samopoczucie - wybór opcji dialogowej nie ma znaczenia. W obu przypadkach po chwili odezwie się krótkofalówka - Clementine zdąży przekazać, że znajduje się w hotelu, w którym zatrzymywała się z rodzicami.

Rozmowa po raz kolejny zejdzie na próby wydostania się ze strychu - Kenny postawi jasne pytanie.
1. "Okay, now your life depends on it. How do you get out of here?"
(1): We have to go, NOW. | Zapamiętają to. |
(2): Stop. We can't panic. | Zapamiętają to. |
(3): Seriously, why the fuck did we come up here? | Zapamiętają to. |
(4): ... | - |
Jeśli Lee ma nieodciętą rękę, Kenny zapyta ile według niego mają jeszcze czasu. Lee odpowie, że nie ma pojęcia, na co Kenny stwierdzi, iż powinni ją odciąć - przynajmniej wtedy byłaby szansa na powstrzymanie infekcji. Niestety, teraz jest już za późno. Jeśli Lee postanowił odciąć kończynę, Kenny spyta się czy to mogło zadziałać - Lee nie ma pojęcia, lecz ma nadzieję, że tak.

Akcja zaczyna się zaogniać - Kenny chciałby ustalić, co mają robić w przypadku gdy Lee po raz kolejny drastycznie odczuje skutki ugryzienia i ewentualnie zamieni się w zombie. Wspomni przy tym o sytuacji z Larrym (którego należało zabić aby się nie przemienił). Oczywiście Christa i Omid nie mają pojęcia o czym mówi Kenny, jednak odpowiedź Lee w kolejnym dialogu nie ma znaczenia - kłótnia z Kennym wchodzi na kolejny poziom. W następnych dwóch dialogach również wybierz dowolną odpowiedź - sprzeczka osiągnie apogeum, a Lee będzie musiał podjąć decyzję w jaki sposób ją zakończyć.
[TRUDNY WYBÓR #2]
- Dać upust swoim emocjom.
- Poczekać spokojnie aż Kenny wybuchnie
[POCZĄTEK AKCJI]

W pewien sposób ustna sprzeczka zbliża się do rękoczynów. Możesz podnieść popiersie, którym na początku interesował się Omid (Grab: Bust) - Lee rzuci nim w kierunku Kenny'ego, jednak nie trafiając go. Jeśli postanowisz poczekać, Kenny podniesie popiersie i rzuci nim w ścianę.

Wynik obu rozwiązań jest taki sam - w ścianie pojawi się dziura, a Kenny stwierdzi, iż ścianę da się przebić.
[KONIEC AKCJI]

Grupa wda się w rozważania, co też znajduje się po drugiej stronie ściany. Okazuje się, że dom sąsiaduje w tym miejscu z innym, do którego być może uda się przedostać wybijając dziurę w ścianie. Możesz odczekać bezczynnie, aż cała konwersacja dobiegnie końca i Kenny złapie za stojak na ubrania, usiłując powiększać dziurę w ścianie, bądź też samemu złapać wieszak (Grab: Coat Rack) i zapoczątkować ten proces (Wall). Wybór opcji w kolejnym dialogu nie ma znaczenia - Kenny jako pierwszy będzie pracował przy ścianie, Lee natomiast ma odpocząć.

Akcja przeniesie się na drugi koniec strychu - Lee wda się w rozmowę z Omidem i Christą. Podczas rozmowy może zostać poruszony temat ramienia Lee - jeśli go nie odcięto, Lee powie, iż zaczyna tracić w nim czucie i jest ono rozpalone. Jeśli Lee nie ma już kończyny, Christa wspomni, że nadal nie może w to uwierzyć, a Lee doda, że ma nadzieję, że razem z ramieniem pozbyli się infekcji, a przynajmniej spowolnili proces. Pierwszy dialog dotyczący ugryzienia nie ma znaczenia na rozwój sytuacji (dialog różni się w zależności od tego, czy powiedziałeś im o ugryzieniu czy też zauważyli je dopiero w szopie). Następnie Omid zapyta co chcesz zrobić, gdy znajdziecie porywacza Clementine - tutaj również możesz wybrać dowolną odpowiedź, bez żadnych konsekwencji.

Natomiast kolejny dialog jest już nieco ważniejszy, gdyż Omid nie wprost spyta co stanie się z Clementine, gdyby Lee zmienił się w zombie.
2. "And ... you know ... whatever happens to you ... uh ..."
(1): I want you guys to take her. | Omid i Christa zapamiętają to. |
(2): I want Kenny to look after her. | Omid i Christa zapamiętają to. |
(3): Find a family for her, okay? | Omid i Christa zapamiętają to. |
(4): ... | - |

Po chwili pojawi się Kenny i poprosi o zmianę przy pracy nad ścianą. Omid pójdzie go zastąpić, a konwersacja będzie miała ciąg dalszy, tym razem z Kennym. Jeśli Lee nie ma ramienia, Kenny zapyta go o samopoczucie - wybór opcji dialogowej nie ma znaczenia. W pewnym momencie Kenny nieco się załamie - Christa zapyta jak się czuje. Wybór opcji w kolejnym dialogu nie ma znaczenia. Po chwili Kenny dojdzie do siebie, znajdzie butelkę whisky i wspomni sytuacje z Lilly i jej ojcem, w których Lee i Kenny często mieli odmienne zdania.
Uwaga: Jeśli w grupie znajduje się Ben, jego osoba pojawi się w rozmowach zarówno z Omidem i Christą jak również z Kennym. Wybór opcji dialogowych w tym przypadku nie ma znaczenia dla rozwoju fabuły.
3. "She came between Lee and I pretty good, and I spent a lot of nights hating this guy's guts."
(1): Water under the bridge. | Kenny zapamięta to. |
(2): Eh, you're still a bastard. | Kenny zapamięta to. |
(3): I'm sorry for any pain I caused. | Kenny docenia to. |
(4): ... | Christa zauważyła twoje milczenie. |

Kenny postanowi wznieść toast i poda ci butelkę. Możesz wypić z nim bądź nie (nie ma to znaczenia) i zobaczyć jak po chwili wahania przyłącza się do was Christa, pociągając z butelki całkiem spory łyk. "Sielankę" przerywa Omid, który przebił się przez ścianę.
0
The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One
24 kwietnia 2012
- The Walking Dead - poradnik do gry
- The Walking Dead - poradnik do gry
- Epizod V - No Time Left
- 1 - The Morgue | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 2 - Rooftop | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 2 - Gone | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 2 - Siege | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 3 - Trapped | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 4 - The Neighbors | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 4 - Above River Street | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 5 - Going Alone | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 5 - The Gauntlet | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 6 - The Stranger | Epizod V - No Time Left | Solucja The Walking Dead
- 7 - Stay Close To Me; Goodbye | Epizod V - No Time Left | The Walking Dead
- Epizod V - No Time Left
- The Walking Dead - poradnik do gry
Komentarze czytelników
CHESTER80 Legend
Ja też widzę sens takiego analitycznego poradnika. Jestem pod wrażeniem. Zaciekawił mnie koniec czwartego odcinka gdzie następuje ważny wybór.
DavidG Legionista
Jest w planach dodanie V epizodu? Bo widze już dawno powinien być wg inforamcji a ciągle echo
zanonimizowany633057 Junior
Istnieje opcja ściągnięcia tego poradnika? Sorry, nie znam się za bardzo.
kong123 Legend
Do póki jest nieskończony to nie ma takiej możliwości. Można go przeglądać na stronach www. mając aktywny abonament (GOL SMS, GOL MAX, MayClub).
berial6 Legend
Widzę, że ekipa w GOL ma ręce pełne roboty. Bo Piąty Epizod The Walking Dead to taka długa gra. . . Na tyle, by ją przechodzić i opisywać 2 miesiące
SnakeEyes Legionista
Witam co sie dzieje ze nie da sie ukonczyc tego poradnika??Droga redakcjo jesli ktos nie potrafi tego dokonczyc to niech dokonczy kto inny..
Verminus Senator
Przepraszam za opóźnienie w publikacji ostatniego epizodu, celujemy w końcówkę przyszłego tygodnia z zamknięciem tematu.
pieterkov Senator
Epizod 1 rozdział 3
"Po chwili będziesz musiał powiedzieć, kim właściwie jesteś dla Clementine. Jeśli będziesz milczał, Shawn uzna cię po prostu za dobrą osobę. Jeśli skłamiesz, ojciec Shawna - Hershel Greene - wytknie ci to w następnym rozdziale."
Jesteśmy some random guy i to jest fakt. Alternatywa to powiedzieć, że jesteśmy opiekunką co jest kłamstwem. Tymczasem jak odpowiemy some random guy to potem jesteśmy brani za kłamcę. Nielogiczna ta gra. Nie bardzo wiem jak podejrzane milczenie ma być uczciwe...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
