Klasy postaci i umiejętności
Aktualizacja:
W grze istnieje pięć klas postaci, z których każda dysponuje swoim własnym zestawem umiejętności. Carter uzyskuje dostęp do bazy agentów krótko po przybyciu do siedziby Biura (patrz rozdział: Misje: Wizyta w bazie I: Witamy w XCOM) i od tego momentu uzyskuje decydujący wpływ na skład swojego oddziału.

Komputer w sali odpraw umożliwia wynajęcie nowych agentów oraz modyfikację tych już poznanych. W drużynie może znajdować się maksymalnie trzech bohaterów (wliczając w to samego Cartera), więc właściwy ich dobór stanowi absolutną podstawę. Najgorszą sytuacją jest taka, w której wszyscy członkowie dysponują podobnymi umiejętnościami - wówczas są niezbyt uniwersalni i oddają pole "nietypowym" przeciwnikom (np. opancerzonym, latającym lub ukrytym za osłonami). Nie istnieje przy tym żaden optymalny zestaw agentów, więc ich wybór zależy przede wszystkim od stylu gracza. W jednym z następnych rozdziałów zaproponowano jednak pewną kombinację, która wydaje się być wyjątkowo skuteczna (w subiektywnym odczuciu autora tego poradnika).

Carter jest reprezentantem unikalnej klasy postaci, niedostępnej dla żadnych innych bohaterów. Pozostali agenci Biura dzielą się zaś na cztery zróżnicowane profesje:
- Wsparcie [Support];
- Zwiad [Recon];
- Inżynier [Engineer];
- Komandos [Commando].
Każda z wymienionych profesji dzieli się na sześć pomniejszych podklas, decydujących o pierwszej, pasywnej umiejętności (patrz: następne rozdziały poradnika).

Każdy z bohaterów stanowi nieocenione wsparcie podczas walki, dlatego należy o nich dbać. Jest to tym ważniejsze, że podczas wykonywania poszczególnych misji nie da się wymienić raz wybranych agentów - taka możliwość pojawia się tylko pod warunkiem, że gramy na dwóch najniższych poziomach trudności.
Warto też pamiętać, że w czasie rozgrywki Carter oraz jego towarzysze zdobywają kolejne poziomy doświadczenia, co jest równoznaczne z nabyciem przez nich nowych umiejętności oraz (choć nie zawsze) powiększeniem maksymalnego poziomu zdrowia. To zaś oznacza, że weterani są odczuwalnie lepsi od świeżo zrekrutowanych nowicjuszy.
0
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
