3 - Operacja - Długi miecz | Misje - opis przejścia
Aktualizacja:
3 - Operacja: Długi miecz [Operation: Longsword]

Po wylądowaniu w mieście idź przed siebie, aż dotrzesz do zwłok żołnierzy. Skręć przy nich w prawo, wchodząc do parku. Tam czeka Cię spotkanie z trzema Przybyszami, jednym Sectoidem oraz przewodzącym im Shield Commanderem. Przeciwnicy nie powinni stanowić większego wyzwania, tym bardziej, ze przy pierwszym murku znajdziesz Laserową Strzelbę Pulsacyjną [Laser Pulse Rifle], która zadaje duże obrażenia na średnim i długim dystansie, a do tego posiada zoom. Korzystanie z tej broni jest bardzo wskazane podczas bieżącej misji, ponieważ w następnych lokacjach znajduje się bardzo mało skrzynek z amunicją, a większość przeciwników korzysta właśnie z tego oręża.

Po zakończeni walki wejdź po schodach na wyższą kondygnację, wcześniej rozbrajając umieszczone na niej miny. Na górze czeka Cię krótka potyczka z trzema Silacoidami i jednym Przybyszem. Tak skromna grupa kosmitów nie powinna sprawić Ci problemu, więc z łatwością wgnieciesz ich w ziemię. Kiedy wrogowie polegną, udaj się dalej, przechodząc przez kolejne lokacje. Uzupełnij amunicję w niewielkim obozie wojskowym przed sobą, a następnie przygotuj się na niełatwe starcie.

Przed sobą zauważysz trzech Przybyszy - kiedy ich zlikwidujesz, za obwarowaniami po prawej pojawią się silne posiłki, w postaci potężnego Tech Commandera, dwóch Dronów, stacjonarnego działka, Przybysza oraz Mutona. Kolejność eliminacji przeciwników powinna być dokładnie taka, jak powyższego wymienienia. Najważniejsze jest to, aby jak najszybciej wyeliminować "technika" kosmitów - potrafi on bowiem naprawiać maszyny i tworzyć problematyczne osłony. Muton okazuje się przy tym być najmniejszym zmartwieniem, ponieważ jego broń nie jest w stanie poczynić większych uszkodzeń podczas ostrzału z dołu (drużynę należy ukryć za osłoną). Podczas tego starcia szczególnie efektywna okazuje się być zdolność Pole plazmy [Plasma Field] przypisana do komandosa - wrogowie znajdują się na niewielkim obszarze, więc można ich łatwo usmażyć.

Po zwycięskiej walce przejdź przez obwarowania po lewej, uzupełniając przy okazji amunicję i przechodząc przez stanowiska bronione niedawno przez kosmitów. Następnie wejdź do długiego korytarza, zwracając przy okazji uwagę na przydatny schemat zestawu przyspieszenia kinetycznego [Kinetic Acceleration Pack], który zwiększa obrażenia zadawane wrogom pozbawionym tarczy.

Po wejściu do budynku rozejrzyj się za stacją zaopatrzeniową i uzupełnij w niej amunicję. Następnie przejdź przez wrota i rozpraw się z Shield Commanderem oraz dwoma Sectoidami (najlepiej zrobisz, jeśli podniesiesz tego pierwszego i szybko rozstrzelasz). Następnie przejdź dalej i przygotuj się na starcie z całą armią Sectoidów i Silacoidów - będzie ich dosłownie mnóstwo. Przeciwnicy spróbują zalać oddział Cartera samą swą ilością, ale nie należy się stresować - seria ze strzelby pulsacyjnej pozwala na zatrzymanie fali.
W razie czego możesz wesprzeć się umiejętnościami towarzyszy - ostrzał artyleryjski i pole plazmowe będą zdecydowanie najprzydatniejsze, chociaż działo laserowe również się przyda.

Po zakończeniu walki podejdź do wielkiego zbiornika naprzeciwko i wyłącz urządzenie. Następnie przejdź do następnego pomieszczenia i natychmiast zabij elitarnego snajpera, który znajduje się po przeciwnej stronie pomieszczenia (strzał krytyczny plus celne trafienie ze snajperki powinny wystarczyć do zabicia celu). Następnie zajmij się dwoma Sectoidami, którzy przechadzają się po pomieszczeniu. Gdy maluchy polegną, na plac boju wkroczy wielki Sectopod.

Na tym etapie rozgrywki maszyna krocząca nie powinna być szczególnie problematyczna - zwłaszcza jeśli ją otoczyć i skorzystać z przydatnych umiejętności. Po upadku molocha pojawią się co prawda dwa Drony, ale stanowią one zaledwie łabędzi śpiew kosmitów - latające maszynki nie mają szans w starciu z Carterem i jego drużyną.

Po zwycięskim starciu udaj się do pomieszczenia naprzeciwko i wyłącz fabrykę obcych. W ten sposób uratujesz setki ludzkich istnień i zahamujesz produkcję Silacoidów.
0
- The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
- The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
- Misje - opis przejścia
- 1 - Inwazja! | Misje - opis przejścia
- 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM | Misje - opis przejścia
- 1 - Dochodzenie - Zakłócenia radiowe | Misje - opis przejścia
- 2 - Doktor | Misje - opis przejścia
- 2 - Wizyta w bazie II | Misje - opis przejścia
- 2 - Operacja - Strażnik | Misje - opis przejścia
- 2 - Wizyta w bazie II (2) | Misje - opis przejścia
- 2 - Dochodzenie - Znajdź brakujące Silacoidy | Misje - opis przejścia
- 2 - Operacja - Naciągacz | Misje - opis przejścia
- 3 - Sygnał z zewnątrz | Misje - opis przejścia
- 3 - Wizyta w bazie III | Misje - opis przejścia
- 3 - Dochodzenie - Lunatycy | Misje - opis przejścia
- 3 - Dochodzenie - Pod kluczem | Misje - opis przejścia
- 3 - Dochodzenie - Wendetta | Misje - opis przejścia
- 3 - Operacja - Długi miecz | Misje - opis przejścia
- 4 - Nie z tej ziemi | Misje - opis przejścia
- 4 - Wizyta w bazie IV | Misje - opis przejścia
- 4 - Dochodzenie - Lekarstwo | Misje - opis przejścia
- 4 - Dochodzenie - Lot próbny | Misje - opis przejścia
- 4 - Operacja - Hawkeye | Misje - opis przejścia
- 4 - Operacja - Ognista burza | Misje - opis przejścia
- 5 - Pęknięcie w ziemi | Misje - opis przejścia
- 5 - Wizyta w bazie V | Misje - opis przejścia
- 5 - Operacja - Anioł | Misje - opis przejścia
- 6 - Ostatnia wojna | Misje - opis przejścia
- 6 - Wizyta w bazie VI | Misje - opis przejścia
- 7 - Dzień, w którym niebo upadło | Misje - opis przejścia
- Misje odwracające uwagę | Misje - opis przejścia
- Misje - opis przejścia
- The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.