4 - Operacja - Hawkeye | Misje - opis przejścia
Aktualizacja:
4 - Operacja: Hawkeye [Operation: Hawkeye]

Po dotarciu na miejsce akcji zostaniesz od razu ostrzelany przez grupę Sectoidów. Staraj się likwidować ich przy użyciu samych umiejętności, ponieważ na planszy znajdziesz bardzo niewiele amunicji - a będzie Ci ona bardzo potrzebna.
Kiedy zabijesz kilku pierwszych przeciwników, kosmici wycofają się na dalsze pozycje i otrzymają posiłki, złożone z takich samych ufoludków. Z tymi wrogami również musisz sobie poradzić bez zużywania cennych naboi - w przeciwnym wypadku przegrasz w następnym starciu.

Kiedy dotrzesz do kolejnych obwarowań, z nieba spadnie Kapsuła desantowa, przewożąca kilku kolejnych Przybyszy oraz Shield Commandera (na którym powinieneś się skupić). Tym razem musisz oszczędzać zarówno amunicję, jak i umiejętności, ponieważ z chwilą śmierci ostatniego z kosmitów na plac boju wejdzie nie kto inny, jak potężny Elitarny muton.

Mutoni to potężni przeciwnicy - ich elitarni przywódcy stanowią jednak znacznie większe wyzwanie. Nie tylko dysponują większą ilością punktów życia, lepszym pancerzem i skuteczniejszą bronią, ale dodatkowo posiadają też kilka zabójczych umiejętności. Pierwszą z nich jest dalekosiężny, wielometrowy skok, wywołujący druzgoczącą falę uderzeniową przy zderzeniu z ziemią. Drugą zdolnością jest możliwość stworzenia pola plazmy - takiego samego, jakim dysponuje komandos. Gdyby tego było mało, Elitarny muton potrafi też zadawać gigantyczne obrażenia na krótkim dystansie.

Taktyka stosowana w walce ze zwykłymi mutonami (zatrzymanie wroga i użycie ataków obszarowych) nie sprawdza się w tym wypadku, ponieważ przeciwnik jest zbyt mobilny. Należy więc często zmieniać pozycje, uciekać przed wrogiem i korzystać z sojuszników takich jak Silacoid czy Dron (umiejętności Cartera). Istotne jest też ciągłe ostrzeliwanie wroga i likwidowanie jego pancerza - szczególnie przydaje się do tego Wyrzutnia laserowa [Blaster Launcher]. Prawdziwym asem w rękawie będzie przy tym zdolność Osłabienie [Weaken], oferowana przez agentów wsparcia - jeśli posiadasz tego typu towarzysza, starcie będzie znacznie łatwiejsze.

Gdy życie Elitarnego mutona spadnie do niebezpiecznego poziomu, na miejscu akcji pojawi się pięciu kolejnych Przybyszów. Wykończ głównego przeciwnika, a dopiero później uporaj się z wrogimi posiłkami - w przeciwnym razie zostaniesz rozdeptany.
Prawdopodobnie w pewnym momencie skończy Ci się amunicja - skorzystaj wtedy z konwencjonalnego karabinu, który leży przy skrzyniach i uzupełnij naboje dzięki pakunkowi z nabojami (jeden umieszczono w tym samym miejscu, a następne na ciężarówkach z przodu).

Wejdź do magazynu obcych, który znajduje się naprzeciwko i odpowiednio się wyposaż - znajdziesz tam cały arsenał kosmicznych broni (w tym niespotykany wcześniej ciężki pistolet plazmowy [Heavy Plasma Pistol]) oraz skrzynię z amunicją laserową. Następnie wyłącz barierę do dalszej części pomieszczenia, korzystając z przycisku po lewej. Zanim przez nią przejdziesz, skręć w prawo i zabierz schemat zestawu przyspieszenia kinetycznego [Kinetic Acceleration Pack] ze składziku.

Idąc dalej natkniesz się na dwójkę ludzkich żołnierzy, którzy bronią się przed Sectopodem i Dronem. Zlikwiduj urządzenia obcych (są mocno uszkodzone - nie pozwól Dronowi naprawić szkód!) i przygotuj się na następny zrzut - po chwili na miejscu walki pojawi się drugi Sectopod, a później kilku dodatkowych Przybyszy. W tym momencie warto zlikwidować całą ferajnę przy pomocy ataków obszarowych (takich jak ostrzał artyleryjski, pole plazmy lub granaty), a następnie wykończyć niedobitków. Po zakończeniu walki uzupełnij amunicję (wrogowie z pewnością pozostawili kilka laserowych strzelb pulsacyjnych [Laser Pulse Rifle]).
To, czy uratujesz sojuszniczych żołnierzy, nie ma żadnego znaczenia dla fabuły gry.

Kiedy opadnie bitewny kurz, podejdź do płonącego kontenera naprzeciwko. Kiedy go otworzysz, ze środka wypadnie Mu'ut Jeen - potężny psionik kosmitów. Nie marnuj na niego amunicji, bo nie ma to żadnego sensu - wróg najpierw zahipnotyzuje jednego z towarzyszy Cartera, a następnie ucieknie. Nie pozostanie Ci więc nic innego, jak tylko ruszyć za nim w pościg. Co ciekawe, nie musisz się przy tym specjalnie spieszyć: z wrogim telepatą i tak spotkasz się w jednym, wyznaczonym z góry miejscu - w szopie kilka lokacji dalej.

W drodze do szopy nie spotkasz się z żadnymi niespodziankami - możesz co najwyżej przyjrzeć się ciałom zamordowanych cywili. Dopiero kiedy dotrzesz do budynku, spotkasz się z Mu'ut Jeenem - ten pozostawi swojego klona do walki z Carterem, a sam ucieknie. Zabij iluzję, a następnie wejdź do szopy i po schodach wespnij się na górne piętro. Następnie wyjdź przez dziurę w dachu i przejdź do obcych zabudowań. Przygotuj się na niełatwą walkę!

Przeciwko Carterowi i jego drużynie stanie Elitarny Przybysz oraz kilku jego mniej wyszkolonych kolegów. Mu'ut Jeen ukryje się za nimi i będzie obrzucał ludzi granatami. Wraz z rozwojem akcji na plac boju docierać będą kolejni Przybysze oraz ich elitarne odpowiedniki (fala wrogów jest na tyle liczna, że nie sposób jej przeliczyć). Warto od razu przywołać sojuszników (Silacoida oraz Drona), zmasakrować wrogów przy pomocy umiejętności obszarowych, a następnie zabić Mu'ut Jeena. Podczas walki należy kryć się po budynkach i ścigać przeciwników - im więcej ich polegnie, tym mniej obrażeń otrzymają ludzie. Przy okazji wypada zauważyć, że właśnie w budynkach poukrywano skrzynie z amunicją.

Mu'ut Jeen posiada nieco więcej życia i zdecydowanie lepsze tarcze niż Elitarni Przybysze, ale jego eliminacja nie powinna nastręczyć Ci trudności. Zabić go możesz w dowolnej kolejności, ale staraj się ostrzeliwać go stosunkowo konsekwentnie - w przeciwnym razie jego osłony szybko się zregenerują. Kiedy zabijesz psionika, jego klon natychmiast zginie - musisz więc skupić cały ostrzał na jednym celu (licząc na to, że jest on właściwy).
Kiedy Mu'ut Jeen polegnie, na polu walki pojawi się latający Gunship - co chyba oczywiste, pojedynek z nim lepiej przeprowadzić "sam na sam", więc wcześniej wykończ pozostałych Przybyszy.

Walka ze statkiem kosmitów nie jest zbyt trudna: strzelaj do wroga ze wszystkiego, co masz, a następnie wracaj do bezpiecznych budynków, unikając w ten sposób ostrzału. Przeciwnik strzela seriami, więc łatwo zauważysz przerwy pomiędzy kolejnymi bombardowaniami. Kiedy z nim skończysz, podejdź do helikoptera XCOM i uciekaj.
0
- The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
- The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
- Misje - opis przejścia
- 1 - Inwazja! | Misje - opis przejścia
- 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM | Misje - opis przejścia
- 1 - Dochodzenie - Zakłócenia radiowe | Misje - opis przejścia
- 2 - Doktor | Misje - opis przejścia
- 2 - Wizyta w bazie II | Misje - opis przejścia
- 2 - Operacja - Strażnik | Misje - opis przejścia
- 2 - Wizyta w bazie II (2) | Misje - opis przejścia
- 2 - Dochodzenie - Znajdź brakujące Silacoidy | Misje - opis przejścia
- 2 - Operacja - Naciągacz | Misje - opis przejścia
- 3 - Sygnał z zewnątrz | Misje - opis przejścia
- 3 - Wizyta w bazie III | Misje - opis przejścia
- 3 - Dochodzenie - Lunatycy | Misje - opis przejścia
- 3 - Dochodzenie - Pod kluczem | Misje - opis przejścia
- 3 - Dochodzenie - Wendetta | Misje - opis przejścia
- 3 - Operacja - Długi miecz | Misje - opis przejścia
- 4 - Nie z tej ziemi | Misje - opis przejścia
- 4 - Wizyta w bazie IV | Misje - opis przejścia
- 4 - Dochodzenie - Lekarstwo | Misje - opis przejścia
- 4 - Dochodzenie - Lot próbny | Misje - opis przejścia
- 4 - Operacja - Hawkeye | Misje - opis przejścia
- 4 - Operacja - Ognista burza | Misje - opis przejścia
- 5 - Pęknięcie w ziemi | Misje - opis przejścia
- 5 - Wizyta w bazie V | Misje - opis przejścia
- 5 - Operacja - Anioł | Misje - opis przejścia
- 6 - Ostatnia wojna | Misje - opis przejścia
- 6 - Wizyta w bazie VI | Misje - opis przejścia
- 7 - Dzień, w którym niebo upadło | Misje - opis przejścia
- Misje odwracające uwagę | Misje - opis przejścia
- Misje - opis przejścia
- The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.