Umiejętności wojownika | Wojownik | Eador Władcy rozdartego świata

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Umiejętności wojownika

Umiejętności wojownika skupiają się na polepszeniu osiągów i statystyk bohatera, czyniąc z niego coraz lepszą i skuteczniejszą maszynę do zabijania. Tylko jedna zdolność - Blacksmithing - odbiega od tego schematu, ponieważ jej celem jest załatanie dziury budżetowej. Nie oznacza to jednak, że należy ją lekceważyć - wręcz przeciwnie, stanowi ona bardzo przydatną pomoc podczas rozwoju imperium, bowiem pieniądze kończą się w nim bardzo szybko, a utrzymanie stałego źródła dochodu jest zawsze opłacalne. Dopiero na bardzo późnym etapie rozgrywki decyzja o rozwijaniu tej umiejętności zaczyna być bolesna - tylko wówczas gotówki jest co nie miara.

Nazwa

Ikona

1 poziom

2 poziom

3 poziom

4 poziom

5 poziom

Weapon Master

[Mistrz broni]

Atak +1 - Umiejętności wojownika | Wojownik | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Atak +1

Kontratak +1

Atak +2

Kontratak +1

Atak +1

Kontratak +2

Atak +2

Kontratak +2

Atak +2

Kontratak +2

Armor Master

[Mistrz pancerza]

Obrona +1 - Umiejętności wojownika | Wojownik | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Obrona +1

Obrona dystansowa +1

Obrona +1

Obrona dystansowa +1

Obrona +1

Obrona dystansowa +1

Obrona +1

Obrona dystansowa +2

Obrona +2

Obrona dystansowa +1

Constitution

[Budowa]

Punkty życia +2 - Umiejętności wojownika | Wojownik | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Punkty życia +2

Stamina +1

Punkty życia +2

Stamina +1

Punkty życia +3

Stamina +1

Regeneracja +1

Punkty życia +4

Stamina +2

Punkty życia +5

Stamina +2

Regeneracja +1

Willpower

[Siła woli]

Odporność +1 - Umiejętności wojownika | Wojownik | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Odporność +1

Morale +1

Odporność +1

Morale +1

Odporność +1

Morale +1

Odporność +1

Morale +2

Odporność +1

Morale +2

Athletics

[Atletyka]

Inicjatywa +1 - Umiejętności wojownika | Wojownik | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Inicjatywa +1

Forsowny marsz (3)

Inicjatywa +1

Wyzdrowienie (3)

Inicjatywa +1

Szybkość +1

Inicjatywa +1

Szarża

Inicjatywa +1

Szybkość +1

Combat

[Walka]

Precyzyjny cios +1 - Umiejętności wojownika | Wojownik | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Precyzyjny cios +1

Parowanie +1

Precyzyjny cios +1

Parowanie +1

Precyzyjny cios +1

Parowanie +1

Precyzyjny cios +2

Parowanie +2

Precyzyjny cios +2

Atak obrotowy

Blacksmithing

[Kowalstwo]

Zużycie ekwipunku -10% - Umiejętności wojownika | Wojownik | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Zużycie ekwipunku -10%

Przychód +5

Zużycie ekwipunku -10%

Przychód +5

Zużycie ekwipunku -10%

Przychód +10

Zużycie ekwipunku -10%

Przychód +20

Zużycie ekwipunku -10%

Przychód +30

Co zaś z pozostałymi zdolnościami? W zasadzie wszystkie są nadzwyczaj przydatne, bowiem znacznie polepszają możliwości herosa. Priorytetem wydaje się być trójca Weapon Master, Armor Master i Combat, polepszająca obronę bohatera przed konwencjonalnymi atakami i pozwalająca na zadawanie dużych obrażeń. Jeżeli zamierzamy traktować naszego herosa jako podstawową siłę uderzeniową (a jest to wskazane), powinniśmy zainwestować również w atletykę - głównie ze względu na to, że zwiększa ona zasięg ruchu bohatera oraz pozwala na forsowny marsz. Constitution jest opłacalnym wyborem jedynie pod warunkiem, że zamierzamy wyspecjalizować wojownika na berserka - dwupunktowa regeneracja zdrowia na piątym poziomie to całkiem przyjemna premia, zwłaszcza jeśli bohater sam w sobie jest odporny na ciosy (czyli ma dużą obronę). Wreszcie, jeśli naszymi przeciwnikami są istoty władające magią - a zwłaszcza w przypadku, gdy bohater przeciwnika jest czarodziejem - obowiązkowo powinniśmy zainwestować w Willpower, które obroni nas przed czarami.

Powyższy schemat jest niestety zbyt idealny, aby być prawdziwym - Umiejętności wojownika | Wojownik | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Powyższy schemat jest niestety zbyt idealny, aby być prawdziwym. Rzeczywistość jest brutalna. Jeśli nie zadbamy o ekonomię, to szybko skończą się nam pieniądze - dlatego dość szybko powinniśmy zainwestować w jeden poziom Blacksmithing. Dopiero po tym możemy pomyśleć o wspomnianej trójcy, a następnie rozwijać pozostałe umiejętności (w tym samo Blacksmithing do co najmniej trzeciego poziomu).

Wypada przy tym wspomnieć, że Constitution jest najmniej opłacalnym z wyborów, ponieważ w ogólnym rozrachunku gwarantuje znacznie mniejsze premie, niż mogłoby się wydawać. Dlaczego? Ponieważ na ostatnim etapie gry regeneracja jest ledwie zauważalna: przeciwnicy zadają kilkadziesiąt punktów obrażeń przy każdym uderzeniu (kilkanaście, jeśli mamy świetną zbroję i zainwestowaliśmy w skille obronne), w związku z czym kilka dodatkowych punktów nie zrobi nam większej różnicy. Naprawdę dużo lepiej zainwestować w zadawane obrażenia (Weapon Master), ignorowanie obrony przeciwnika (Combat), mobilność (Athletics) czy zdolności obronne (Armor Master, Willpower, Combat). Wyjątkiem jest sytuacja, w której mamy pewność co do tego, że przeciwnik nie dysponuje herosem miotającym czary - w takim wypadku powinniśmy zrezygnować z Willpower i zainwestować właśnie w Constitution.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2014-06-08
17:56

zaqrwe Junior

Wie ktoś jakie dokładnie trzeba mieć wymogi do zawarcia przymierzy? Mam karmę wysoko na +, dużą armię i nie mogę zawrzeć przymierzy z elfami ani niziołkami, odrzucają moją propozycję zawsze. U niziołków to odpowiedź "Słyszeliśmy, że zawarłeś kilka przymierzy", a nie zawarłem żadnego w tej mapie. Gram łowcą hersztem, dyplomacja na poziomie 3.

Komentarz: zaqrwe
2013-06-04
00:31

Mister46 Junior

Po najnowszym patchu mam problem z uzdrowicielami nie mogą używać leczenia miał tak ktoś?

Komentarz: Mister46
2013-05-26
15:57

djmaciek Pretorianin

ok, sprawdzę na większych mapachm chociaz ja robię tak, ze eksploruję w obrebie własnej stolicy i potem przy wylevelowanym herosie i sporej ilości geldu zabezpieczam stolicę i dopiero huzia na józia.

Komentarz: djmaciek
2013-05-26
10:23

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@ djmaciek

Taka taktyka może sprawdzać się na małych mapkach z 1-2 przeciwnikami, ale na większych nie ma racji bytu. Kiedy będziesz walczył z jednym wrogiem daleko od stolicy, drugi Ci ją zdobędzie.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-05-26
09:46

djmaciek Pretorianin

już o tym pisałem wcześniej, że można shardy zdobywać grając wyłącznie jednym hero, to niektórzy niedowierzali...

Komentarz: djmaciek

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl