Eador Masters of the Broken World: Ranga II - taktyka

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Ranga II - taktyka

Dotarcie do istot II rangi oznacza spory przełom dla całego królestwa. Jednostki z tej grupy są odczuwalnie lepsze od swoich mniej zaawansowanych odpowiedników, ale wymagają też większych nakładów finansowych. Mimo to rozbudowa imperium jest szalenie opłacalna, ponieważ otrzymane premie szybko się zwracają, a silniejsze armie pozwalają na toczenie niebezpieczniejszych bitew i eksplorowanie niezdobytych dotychczas obszarów.

Podział na taktykę ofensywną i defensywną pozostaje w mocy również przy drugiej randze, chociaż ta pozwala na zastosowanie nieco bardziej zróżnicowanych manewrów. Wynika to głównie z tego, że na tym etapie rozgrywki pojawiają się efektywne jednostki o sporym zasięgu ruchu - jeźdźcy, konni strzelcy, pegazy, centaury - które pozwalają na łatwe okrążenie przeciwnika lub przedostanie się na jego tyły. Inwestycja w przynajmniej jedną istotę tego typu to absolutna podstawa, bowiem tylko one pozwalają na zachowanie elastyczności podczas bitwy. To właśnie dzięki nim można łatwo reagować na poczynania wroga i uderzać w jego słabe punkty, na przykład w odsłoniętych strzelców albo magów.

Zwolennicy taktyki ofensywnej powinni skupić się przede wszystkim na rozwijaniu zbirów [Thug], jeźdźców i konnych strzelców - tak skonstruowana siła uderzeniowa jest trudna do powstrzymania - Ranga II - taktyka | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Zwolennicy taktyki ofensywnej powinni skupić się przede wszystkim na rozwijaniu zbirów [Thug], jeźdźców i konnych strzelców - tak skonstruowana siła uderzeniowa jest trudna do powstrzymania. Niezbyt opłaca się natomiast wynajmowanie czarnoksiężników, ponieważ ci łatwo giną i stają się przydatni dopiero po uzyskaniu kilku poziomów doświadczenia. W miarę możliwości warto wesprzeć tę armię przy pomocy centaurów i wielkich ślimaków, ale jeśli nie mamy do nich dostępu, to nic nie szkodzi. Taktyka niezmiennie polega na sprowokowaniu wroga do ataku (najlepiej przy pomocy konnych strzelców) i wykończeniu go, kiedy zbliży się na odpowiednią odległość. Warto przy tym przeprowadzić przynajmniej jeden oddział konny na tyły wroga i zlikwidować jego strzelców. Oczywiście posiadane od pewnego czasu zagony barbarzyńców oraz szamanów również warto wykorzystać, ponieważ to właśnie one stanowią podstawę i najbardziej liczebną część naszego wojska.

Inaczej wygląda sytuacja, jeśli gramy defensywnie - Ranga II - taktyka | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Inaczej wygląda sytuacja, jeśli gramy defensywnie. Wówczas powinniśmy zainwestować przede wszystkim w mnichów [Monk] i zastąpić posiadanych uzdrawiaczy pikinierami albo jednostkami strzelającymi. Jednostki leczące należy otoczyć szczelnym kordonem wspomnianych pikinierów, a luki uzupełnić gwardzistami. Przydaje się też przynajmniej jeden pegaz, który doskonale nadaje się do tego, aby przelecieć nad wojskiem wroga i uderzyć w jego strzelców albo magów. Cała taktyka polega na stopniowym rozbijaniu sił wroga dzięki kontratakom i leczeniu rannych. Przydaje się też zdolność inspiracja posiadana przez mnichów, która pozwala na regenerację staminy u bohatera (optymalnie: strzelca rozwiniętego do łucznika). Tak złożona armia cechuje się bardzo niewielką śmiertelnością i wysoką skutecznością.

Co zaś ze zwolennikami nekromancji - Ranga II - taktyka | Jednostki i taktyka | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Co zaś ze zwolennikami nekromancji? Ci ucieszą się z nowej, potężnej jednostki, jaką są ghule. Te potrafią zatruwać uderzonych wrogów, są dość mobilne i odporne, a przy okazji zadają też spore obrażenia. Stanowi to nową jakość w armii umarlaków, której wymagania są dość niewielkie - wystarczy rozwinąć nekromancję bohatera do III poziomu i zbudować gildię nekromantów [Necromancers Guild] aby pozyskać nowy czar. Nie warto natomiast interesować się szkołą chaosu i przywoływanymi przez nią demonami, ponieważ te nie są zbyt silne i wysysają życie z samego czarodzieja.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-10-28
20:24

JohnStoner1212 Junior

Utrata pieniędzy może być okropna. Zwykle wpędza w spiralę rozpaczy, co dokładnie się ze mną stało. Zainwestowałem pieniądze na platformie i wszystko wydawało się legalne, dopóki nie zdałem sobie sprawy, że zostałem oszukany. Byłem przygnębiony przez kilka dni, dopóki użytkownik jednej ze społeczności, które obserwowałem, nie wspomniał, że zna platformę, która mogłaby pomóc. Dałem im szansę pomimo moich obaw i był to najlepszy wybór, jakiego kiedykolwiek dokonałem. Moje pieniądze odzyskano w ciągu kilku godzin. Zachowaj ostrożność i upewnij się, że wiesz, w co inwestujesz. Jeśli znajdziesz się w podobnej sytuacji do mojej, możesz złożyć skargę do GENUINE HACKERS, pisząc na adres [email protected] lub dzwoniąc na WhatsApp +1 (260) 2183592, a oni chętnie Ci pomogą.

Komentarz: JohnStoner1212
2014-06-08
17:56

zaqrwe Junior

Wie ktoś jakie dokładnie trzeba mieć wymogi do zawarcia przymierzy? Mam karmę wysoko na +, dużą armię i nie mogę zawrzeć przymierzy z elfami ani niziołkami, odrzucają moją propozycję zawsze. U niziołków to odpowiedź "Słyszeliśmy, że zawarłeś kilka przymierzy", a nie zawarłem żadnego w tej mapie. Gram łowcą hersztem, dyplomacja na poziomie 3.

Komentarz: zaqrwe
2013-06-04
00:31

Mister46 Junior

Po najnowszym patchu mam problem z uzdrowicielami nie mogą używać leczenia miał tak ktoś?

Komentarz: Mister46
2013-05-26
15:57

djmaciek Pretorianin

ok, sprawdzę na większych mapachm chociaz ja robię tak, ze eksploruję w obrebie własnej stolicy i potem przy wylevelowanym herosie i sporej ilości geldu zabezpieczam stolicę i dopiero huzia na józia.

Komentarz: djmaciek
2013-05-26
10:23

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@ djmaciek

Taka taktyka może sprawdzać się na małych mapkach z 1-2 przeciwnikami, ale na większych nie ma racji bytu. Kiedy będziesz walczył z jednym wrogiem daleko od stolicy, drugi Ci ją zdobędzie.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-05-26
09:46

djmaciek Pretorianin

już o tym pisałem wcześniej, że można shardy zdobywać grając wyłącznie jednym hero, to niektórzy niedowierzali...

Komentarz: djmaciek
2013-05-25
12:39

zanonimizowany350050 Pretorianin

Wszystko fajnie tylko ze niestety jedyna dobra taktyka to robienie zwiada w celu szybkiej eksploracji/zbierania funduszy a nastepnie solowego wojownika (hipertanka) - sprawdzone i przetestowane - solo wojownik vs 12x smoki (lv.16).
Niczym innym nie da sie tego zrobic a robienie armii, szkolenie jej i straty 90% mijaja sie z celem.

Komentarz: zanonimizowany350050
2013-05-24
17:42

beowulf117 Generał

beowulf117
👍

Świetnie

Komentarz: beowulf117
2013-05-24
14:40

zanonimizowany380842 Legend

Gra już dostępna w polskiej wersji językowej ;)

Komentarz: zanonimizowany380842
2013-05-24
14:24

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@ kapciu

Ziom, te informacje znajdują się w poradniku. Kliknij na odnośniki do poszczególnych klas. :)

Komentarz: MiszczCzarny
2013-05-24
11:26

kapciu Generał

kapciu

To jeszcze małe uzupełnienie poradnika ode mnie:
Klas bohaterów jest o wiele więcej a niżeli podaje poradnik.

Każda z klas podstawowych ma dwa rozwinięcia.
Jedno następuje na 10 lvlu (dobieramy specjalizacje), drugie na 20 (specjalizacja samoczynnie sie ulepsza). Ponadto umiejętności wymienionych w poradniku nie można sobie ot tak dowolnie rozwijać. By np. wymaksować umiejętności wojownika potrzebujemy specjalizacji Berserkera.

Poniżej rozwinięcia i umiejętności przypisane tylko danych specjalizacjom:
A jeszcze niżej legenda - wyjaśnienia do dodatkowych umiejętności, typu berserker, smite evil.

Wojownik (Warrior)

Berserker: Berserk 3
Chieftain: Berserk 8
Wszystkie umiejętności Wojownika można rozwinąc do poziomu 5
Rozwinięcia umiejętności podstawowych pozostają te same we wszystkich ulepszonych specjalizacjach.

Slayer: Poison attack 2, Poison shot 2, Precise strike 2
Master Slayer: Poison attack 4, Poison shot 4, Precise strike 4
Mozna rozwijac umiejętności Wojownika i Zwiadowcy do poziomu 3.

Holy Knight: Smite evil 1, First aid 3
Champion: Smite evil 3, First aid 3, Reincarnation (bardzo przydatna umiejętność, powoduje odrodzenie sie bohatera z full hp po jego śmierci, działa raz na bitwę)
Można rozwijać umiejętności Wojownika i Dowódcy do poziomu 3.

Dark Knight: Soul Stealing 3
Death Knight: Soul Stealing 8
Można rozwijać umiejętności Wojownika i Maga do poziomu 3.

Zwiadowca (Scout)

Adventurer: Fast swap (zmiana broni bez utraty tury), +50% złota i gemów z lokacji, x2 złota z questów;
Mercenary: Fast swap, +100% gold and gems from locations, x2 gold from quests, +2 speed, +3 initiative
Można rozwijać umiejętności Wojownika i Zwiadowcy do poziomu 3.

Archer: Doubleshot (podwójny strzał);
Sharpshooter: Doubleshot (obnizony koszt staminy)
Wszystkie umiejętności Zwiadowcy można rozwinąc do poziomu 5

Ringleader: +3 looting skill, +25% plunder, +1 mobility
Raider: +6 looting skill, +50% plunder, +2 mobility (looting skill powiększa ilość łupu po walce, ponadto zwiększa szansę na magiczny przedmiot)
Można rozwijać umiejętności Dowódcy i Zwiadowcy do poziomu 3.

Ranger: +10 exploration speed, +1 sabotage efficiency.#, +1 number of sabotage
Pathfinder: +20 exploration speed, +2 sabotage efficiency, +1 number of sabotage
Można rozwijać umiejętności Maga i Zwiadowcy do poziomu 3.

Dowódca (Commander)

Warlord: Troop armor +1
Battlemaster: Troop armor +2, Troop regen +1
Można rozwijać umiejętności Wojownika i Dowódcy do poziomu 3.

Tactician: Troop missile attack +1, Initiative +1
Strategist: Troop missile attack +4, Initiative +2
Można rozwijać umiejętności Zwiadowcy i Dowódcy do poziomu 3.

General: Troop attack +1, Troop counterattack +1
Marshal: Troop attack +2, Troop counterattack +2
Wszystkie umiejętności Dowódcy można rozwinąć do poziomu 5

Priest: Troop resistance +1, Troop morale +2
High Priest: Troop resistance +2, Troop morale +4 (wszystkie dodatkowe bonusy kumulują sie z tymi z podstawowych umiejętności)
Można rozwijać umiejętności Maga i Dowódcy do poziomu 3.

Mag (Wizard)

Battlemage: Resistance +2, resistance negation +2 (effectively +2 Thuamaturgy skill)
War Wizard: Resistance +4, resistance negation +4 (effectively +4 Thuamaturgy skill)
Można rozwijać umiejętności Maga i Wojownika do poziomu 3.

Necromancer : Summoning power +2, -25% gem cost for spells, +1 to max undead rank
Master Necromancer: Summoning power +4, -50% gem cost for spells, +2 to max undead rank (zwiększa atak i obronę przywołańców)
Można rozwijać umiejętności Zwiadowcy i Maga do poziomu 3.

Enchanter: Spell duration +3
Master Enchanter: Spell duration +6
Można rozwijać umiejętności Maga i Dowódcy do poziomu 3.

Mage: Spell power +2
Archmage: Spell power +2, cast 2 spells per round (dwa czary w ciągu tury!)
Wszystkie umiejętności Maga można rozwinąc do poziomu 5

Legenda do umiejetności:
Berserker: Jednostka wpada w szał. Jej atak zostaje powiększony o wartość umiejętności, nie działają efekty ran i morale.
Poison Attack: zatruwa przeciwnika w ataku bezposrednim powodując obrażenia równe wartości umiejetności przez okres 3 tur
Poison Shot: zatruwa przeciwnika w ataku dystansowym powodując obrażenia równe wartości umiejetności przez okres 3 tur
Precise Strike: ignoruje obronę w zwarciu przeciwnika o wartość umiejetności
Smite evil: zadaje zwiekszone obrażenia jednostkom o złej karmie
First aid: zwiększa szybkość regeneracji zdowia podczas odpoczynku. Dodatkowo powiększa szybkość regeneracji jednostki na mapie strategicznej.
Soul Stealing: kazda zabita jednostka powoduje odzyskanie zdrowia o wartość umiejętności

Komentarz: kapciu

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl