Eador Masters of the Broken World: Mechanika i karma

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Gra Eador: Masters of the Broken World zawiera kilka zasad i mechanik, które pozostają niejawne dla graczy. Warto się im przyjrzeć, ponieważ w dużym stopniu warunkują one charakter zabawy oraz wyzwania, jakie są stawiane przed każdym Władcą. Co ciekawe, najwięcej zależy przy tym od poziomu trudności, jaki sobie wybraliśmy. Przedstawiono to w poniższej tabeli.

Trudność

Punkty

Maks. korupcja

Ilość prowincji, po których powstaje korupcja

Doświadczenie za bitwy

Życie istot neutralnych

Beginner

25%

60%

18

130%

55%

Skilled

50%

66%

16

120%

70%

Competent

75%

72%

14

110%

85%

Expert

100%

78%

12

100%

100%

Master

125%

84%

10

90%

115%

Lord

150%

90%

8

80%

130%

Overlord

175%

96%

6

70%

145%

Trudność

Przychód złota

Początkowe złoto

Przychód kryształów

Początkowe kryształy

Beginner

+15

1000

+5

100

Skilled

+10

850

+3

50

Competent

+5

600

+1

30

Expert

-

500

-

20

Master

-

500

-

20

Lord

-

500

-

20

Overlord

-

500

-

20

Również kwestia zadowolenia mieszkańców może budzić pewne wątpliwości, ponieważ jest ona opisowa (czyli pojawia się np. słowo "nienawiść" zamiast wskaźnika -5). Budynki polepszające tę statystykę dają zwykle premię +1, a niektóre czary i straże +2 lub +3. W tym galimatiasie dość łatwo się pogubić. Jak więc wygląda rzeczywista punktacja? Dokładnie tak:

+3 - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

+3

Happy

+2 - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

+2

Very content

+1 - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

+1

Content

0 - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

0

Quiet

-1 - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

-1

Discontent

-2 - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

-2

Very discontent

-3 - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

-3

Indignant

-4 - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

-4

Furious

-5 - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

-5

Hatefull

Co zaś z eksploracją prowincji? Ile procent terenu trzeba odkryć, aby prowincja mogła się rozrosnąć? Na te pytania odpowiedziano w poniższej tabeli:

Ikona

Nazwa

Wymagany poziom eksploracji

Dead Lands - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Dead Lands

-

New Lands - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

New Lands

0%

Settled Lands - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Settled Lands

20%

Hamlet - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Hamlet

25%

Village - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Village

30%

Large Vilage - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Large Vilage

40%

Small Town - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Small Town

50%

Town - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Town

60%

City - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

City

70%

Trade Center - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Trade Center

70%

Ostatnią kwestią, która wymaga wyjaśnienia, jest karma. To od niej zależy, czy na głowę gracza spadną dotkliwe katastrofy, czy też wyłącznie pozytywne wydarzenia. Wpływ na nią mają nie tylko wybory fabularne, dokonywane pod koniec każdej tury (np. pomóc uchodźcom, czy skazać ich na głód?), ale również dobór budynków, straży oraz istot. Samo to nie stanowi większego problemu, ponieważ każdy obiekt wpływający na karmę posiada stosowne oznaczenie, widoczne poniżej:

+ karma

- karma

1 - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry
Niektóre czary również mają znaczenie dla naszej karmy - niestety nigdzie w grze nie zawarto o tym informacji - Mechanika i karma | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Niektóre czary również mają znaczenie dla naszej karmy - niestety nigdzie w grze nie zawarto o tym informacji. Niestety nie da się też sprawdzić aktualnego stanu naszej karmy, więc w zasadzie jesteśmy zmuszeni do błądzenia po omacku. Pewną wskazówką wydają się być jednak informacje ukryte w plikach gry Eador: Genesis, na podstawie której stworzono Masters of the Broken World. Co prawda nie ma gwarancji, że zostały one dokładnie przeniesione, ale lepsze to, niż nic.

Czar

Karma

Black magic

-5

Corruption

-1

Dark pact

-7

Disease

-1

Exorcism

+1

Inferno

-1

Mass disease

-1

Mass suicide

-1

Raise ghost

-2

Raise ghoul

-1

Raise skeleton

-1

Raise vampire

-2

Raise zombie

-1

Summon fiend

-2

Summon hellhound

-2

Summon imp

-1

Summon demon

-3

Summon devil

-5

Vampirism

-1

White magic

+1

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-10-28
20:24

JohnStoner1212 Junior

Utrata pieniędzy może być okropna. Zwykle wpędza w spiralę rozpaczy, co dokładnie się ze mną stało. Zainwestowałem pieniądze na platformie i wszystko wydawało się legalne, dopóki nie zdałem sobie sprawy, że zostałem oszukany. Byłem przygnębiony przez kilka dni, dopóki użytkownik jednej ze społeczności, które obserwowałem, nie wspomniał, że zna platformę, która mogłaby pomóc. Dałem im szansę pomimo moich obaw i był to najlepszy wybór, jakiego kiedykolwiek dokonałem. Moje pieniądze odzyskano w ciągu kilku godzin. Zachowaj ostrożność i upewnij się, że wiesz, w co inwestujesz. Jeśli znajdziesz się w podobnej sytuacji do mojej, możesz złożyć skargę do GENUINE HACKERS, pisząc na adres [email protected] lub dzwoniąc na WhatsApp +1 (260) 2183592, a oni chętnie Ci pomogą.

Komentarz: JohnStoner1212
2014-06-08
17:56

zaqrwe Junior

Wie ktoś jakie dokładnie trzeba mieć wymogi do zawarcia przymierzy? Mam karmę wysoko na +, dużą armię i nie mogę zawrzeć przymierzy z elfami ani niziołkami, odrzucają moją propozycję zawsze. U niziołków to odpowiedź "Słyszeliśmy, że zawarłeś kilka przymierzy", a nie zawarłem żadnego w tej mapie. Gram łowcą hersztem, dyplomacja na poziomie 3.

Komentarz: zaqrwe
2013-06-04
00:31

Mister46 Junior

Po najnowszym patchu mam problem z uzdrowicielami nie mogą używać leczenia miał tak ktoś?

Komentarz: Mister46
2013-05-26
15:57

djmaciek Pretorianin

ok, sprawdzę na większych mapachm chociaz ja robię tak, ze eksploruję w obrebie własnej stolicy i potem przy wylevelowanym herosie i sporej ilości geldu zabezpieczam stolicę i dopiero huzia na józia.

Komentarz: djmaciek
2013-05-26
10:23

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@ djmaciek

Taka taktyka może sprawdzać się na małych mapkach z 1-2 przeciwnikami, ale na większych nie ma racji bytu. Kiedy będziesz walczył z jednym wrogiem daleko od stolicy, drugi Ci ją zdobędzie.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-05-26
09:46

djmaciek Pretorianin

już o tym pisałem wcześniej, że można shardy zdobywać grając wyłącznie jednym hero, to niektórzy niedowierzali...

Komentarz: djmaciek
2013-05-25
12:39

zanonimizowany350050 Pretorianin

Wszystko fajnie tylko ze niestety jedyna dobra taktyka to robienie zwiada w celu szybkiej eksploracji/zbierania funduszy a nastepnie solowego wojownika (hipertanka) - sprawdzone i przetestowane - solo wojownik vs 12x smoki (lv.16).
Niczym innym nie da sie tego zrobic a robienie armii, szkolenie jej i straty 90% mijaja sie z celem.

Komentarz: zanonimizowany350050
2013-05-24
17:42

beowulf117 Generał

beowulf117
👍

Świetnie

Komentarz: beowulf117
2013-05-24
14:40

zanonimizowany380842 Legend

Gra już dostępna w polskiej wersji językowej ;)

Komentarz: zanonimizowany380842
2013-05-24
14:24

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@ kapciu

Ziom, te informacje znajdują się w poradniku. Kliknij na odnośniki do poszczególnych klas. :)

Komentarz: MiszczCzarny
2013-05-24
11:26

kapciu Generał

kapciu

To jeszcze małe uzupełnienie poradnika ode mnie:
Klas bohaterów jest o wiele więcej a niżeli podaje poradnik.

Każda z klas podstawowych ma dwa rozwinięcia.
Jedno następuje na 10 lvlu (dobieramy specjalizacje), drugie na 20 (specjalizacja samoczynnie sie ulepsza). Ponadto umiejętności wymienionych w poradniku nie można sobie ot tak dowolnie rozwijać. By np. wymaksować umiejętności wojownika potrzebujemy specjalizacji Berserkera.

Poniżej rozwinięcia i umiejętności przypisane tylko danych specjalizacjom:
A jeszcze niżej legenda - wyjaśnienia do dodatkowych umiejętności, typu berserker, smite evil.

Wojownik (Warrior)

Berserker: Berserk 3
Chieftain: Berserk 8
Wszystkie umiejętności Wojownika można rozwinąc do poziomu 5
Rozwinięcia umiejętności podstawowych pozostają te same we wszystkich ulepszonych specjalizacjach.

Slayer: Poison attack 2, Poison shot 2, Precise strike 2
Master Slayer: Poison attack 4, Poison shot 4, Precise strike 4
Mozna rozwijac umiejętności Wojownika i Zwiadowcy do poziomu 3.

Holy Knight: Smite evil 1, First aid 3
Champion: Smite evil 3, First aid 3, Reincarnation (bardzo przydatna umiejętność, powoduje odrodzenie sie bohatera z full hp po jego śmierci, działa raz na bitwę)
Można rozwijać umiejętności Wojownika i Dowódcy do poziomu 3.

Dark Knight: Soul Stealing 3
Death Knight: Soul Stealing 8
Można rozwijać umiejętności Wojownika i Maga do poziomu 3.

Zwiadowca (Scout)

Adventurer: Fast swap (zmiana broni bez utraty tury), +50% złota i gemów z lokacji, x2 złota z questów;
Mercenary: Fast swap, +100% gold and gems from locations, x2 gold from quests, +2 speed, +3 initiative
Można rozwijać umiejętności Wojownika i Zwiadowcy do poziomu 3.

Archer: Doubleshot (podwójny strzał);
Sharpshooter: Doubleshot (obnizony koszt staminy)
Wszystkie umiejętności Zwiadowcy można rozwinąc do poziomu 5

Ringleader: +3 looting skill, +25% plunder, +1 mobility
Raider: +6 looting skill, +50% plunder, +2 mobility (looting skill powiększa ilość łupu po walce, ponadto zwiększa szansę na magiczny przedmiot)
Można rozwijać umiejętności Dowódcy i Zwiadowcy do poziomu 3.

Ranger: +10 exploration speed, +1 sabotage efficiency.#, +1 number of sabotage
Pathfinder: +20 exploration speed, +2 sabotage efficiency, +1 number of sabotage
Można rozwijać umiejętności Maga i Zwiadowcy do poziomu 3.

Dowódca (Commander)

Warlord: Troop armor +1
Battlemaster: Troop armor +2, Troop regen +1
Można rozwijać umiejętności Wojownika i Dowódcy do poziomu 3.

Tactician: Troop missile attack +1, Initiative +1
Strategist: Troop missile attack +4, Initiative +2
Można rozwijać umiejętności Zwiadowcy i Dowódcy do poziomu 3.

General: Troop attack +1, Troop counterattack +1
Marshal: Troop attack +2, Troop counterattack +2
Wszystkie umiejętności Dowódcy można rozwinąć do poziomu 5

Priest: Troop resistance +1, Troop morale +2
High Priest: Troop resistance +2, Troop morale +4 (wszystkie dodatkowe bonusy kumulują sie z tymi z podstawowych umiejętności)
Można rozwijać umiejętności Maga i Dowódcy do poziomu 3.

Mag (Wizard)

Battlemage: Resistance +2, resistance negation +2 (effectively +2 Thuamaturgy skill)
War Wizard: Resistance +4, resistance negation +4 (effectively +4 Thuamaturgy skill)
Można rozwijać umiejętności Maga i Wojownika do poziomu 3.

Necromancer : Summoning power +2, -25% gem cost for spells, +1 to max undead rank
Master Necromancer: Summoning power +4, -50% gem cost for spells, +2 to max undead rank (zwiększa atak i obronę przywołańców)
Można rozwijać umiejętności Zwiadowcy i Maga do poziomu 3.

Enchanter: Spell duration +3
Master Enchanter: Spell duration +6
Można rozwijać umiejętności Maga i Dowódcy do poziomu 3.

Mage: Spell power +2
Archmage: Spell power +2, cast 2 spells per round (dwa czary w ciągu tury!)
Wszystkie umiejętności Maga można rozwinąc do poziomu 5

Legenda do umiejetności:
Berserker: Jednostka wpada w szał. Jej atak zostaje powiększony o wartość umiejętności, nie działają efekty ran i morale.
Poison Attack: zatruwa przeciwnika w ataku bezposrednim powodując obrażenia równe wartości umiejetności przez okres 3 tur
Poison Shot: zatruwa przeciwnika w ataku dystansowym powodując obrażenia równe wartości umiejetności przez okres 3 tur
Precise Strike: ignoruje obronę w zwarciu przeciwnika o wartość umiejetności
Smite evil: zadaje zwiekszone obrażenia jednostkom o złej karmie
First aid: zwiększa szybkość regeneracji zdowia podczas odpoczynku. Dodatkowo powiększa szybkość regeneracji jednostki na mapie strategicznej.
Soul Stealing: kazda zabita jednostka powoduje odzyskanie zdrowia o wartość umiejętności

Komentarz: kapciu

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl