Eador Masters of the Broken World: Rasy
Aktualizacja:
Rozdarty świat jest zamieszkany przez wiele różnych ras, które starają się przeżyć na niegościnnych skrawkach dawnej planety. Każda z nich charakteryzuje się unikalnym stylem bycia oraz licznymi, bardzo specyficznymi cechami, wpływającymi na kształt terenów które zamieszkują. To zaś oznacza, że każde pole, z którego składa się plansza gry, podporządkowana jest pewnym regułom zależnym od rodzaju zaludniających je istot.

Z pewnością zauważyłeś, że bohaterowie są zawsze ludźmi, a jednostki rekrutowane w zamku nie podlegają żadnym ograniczeniom rasowym. Dzieje się tak, ponieważ każde królestwo jest w założeniu uniwersalne. Istnieje jednak możliwość ukierunkowania imperium przy pomocy sojuszy - dzięki nim uzyskuje się dostęp do jednostek i budynków rasowych. Jak to zrobić? Wystarczy wejść na teren obcej kultury (np. niziołków czy elfów), a następnie w wyniku negocjacji otrzymać specjalną misję. Trzeba przy tym pamiętać, że wypełnić ją może jedynie heros, który otrzymał zadanie. Po jej zaliczeniu należy wrócić do zleceniodawców i otrzymać od nich nagrodę: akces obcej rasy do naszego państwa. Co szczególnie ważne, w ten sposób uzyskuje się dostęp nie tylko do jednego konkretnego pola zamieszkanego przez daną ludność, ale również do wszystkich analogicznych pól znajdujących się na planszy. Wystarczy dotrzeć do nich bohaterem, a aneksja nastąpi bez przelewu krwi! Zawarcie sojuszu z elfami oznacza więc przymierze ze wszystkimi przedstawicielami tej rasy na całym dryfującym fragmencie świata - a to spory atut.
Poniżej przedstawiono podstawowe informacje na temat wszystkich ras zamieszkujących krainę. Powinno to pomóc w efektywnym prowadzeniu polityki, a co za tym idzie - wygrywaniu kolejnych starć z wrogimi władcami.
Ludzie
Ikona | Charakter | Występowanie | Poziom korupcji | Opis |
![]() | Neutralny | Wszędzie | Przeciętny | Ludzie są bardzo rozpowszechnioną rasą. Zamieszkują wszystkie typy terenu i mogą służyć pod dowolnym władcą (zarówno dobrym, jak i złym). Wzrastają w przeciętnym tempie i dotyczą ich bardzo różne wydarzenia losowe. Niestety nie można zawrzeć z nimi globalnego sojuszu, a jedynie przekupić poszczególne osady. |
Gobliny
Ikona | Charakter | Występowanie | Poziom korupcji | Opis |
![]() | Zły | Bagna | Gigantyczny | Obecność goblinów oznacza dwie rzeczy: niewielkie przychody z prowincji oraz gigantyczną korupcję. Przedstawiciele tej rasy są źli do szpiku kości, przez co władzę nad nimi mogą zdobyć jedynie władcy o przebrzydłych skłonnościach. Aby zawrzeć sojusz z goblinami, trzeba posiadać negatywną karmę, dużą armię oraz wykonać specjalną misję - zabić kilku elfów. Zielone pokurcze są przy tym bardzo łase na błyskotki, więc zamiast wykonywać wspomniane zadanie można też przekupić zleceniodawców - wymaga to jednak udziału bohatera z rozwiniętą dyplomacją oraz około 1500 sztuk złota. Budynki otrzymywane w ramach sojuszu podwyższają nieco przychody z bagnistych prowincji, ale obniżają zadowolenie mieszkańców. Opis goblinów jako oddziałów wojskowych zawarto w rozdziale Jednostki i taktyka: Ranga I - jednostki. |
Orkowie
Ikona | Charakter | Występowanie | Poziom korupcji | Opis |
![]() | Zły | Wzgórza i równiny | Poniżej przeciętnej | Orkowie to głupie i brutalne stworzenia, do których należy przemawiać siłą. Obniżają przychód z zamieszkiwanych prowincji i tolerują wyłącznie złych władców. Są jednak silnymi wojownikami, których warto trzymać w armii. Aby zawrzeć sojusz z orkami, należy posiadać silną armię i negatywną karmę. Misja z nimi związana polega na splądrowaniu dowolnej prowincji. Budynki orków zwiększają nieco przychody z pól kryształów, a przy tym pozwalają na rekrutację hordy jako straży. Co bardziej wojownicze plemiona co jakiś czas wysyłają też mordercze rajdy na pobliskie tereny przeciwnika. Opis orków jako oddziałów wojskowych zawarto w rozdziale Jednostki i taktyka: Ranga I - jednostki. |
Niziołki
Ikona | Charakter | Występowanie | Poziom korupcji | Opis |
![]() | Dobry | Równiny | Przeciętny | Niziołki są pokojowo nastawione do świata i zawarcie z nimi sojuszu nie należy do trudnych. Wystarczy pokonać kilkunastu bandytów i wrócić z dowodem wykonania misji. W zamian otrzymuje się budynki zwiększające wzrost populacji oraz przychód w złocie. Opis niziołków jako oddziałów wojskowych zawarto w rozdziale Jednostki i taktyka: Ranga I - jednostki. |
Elfy
Ikona | Charakter | Występowanie | Poziom korupcji | Opis |
![]() | Dobry | Lasy | Niski | Elfy zamieszkują gęste bory i niechętnie przyjmują obcych. Jeśli jednak bohater posiada duże wojsko i czyste serce, może wykonać dla nich misję. Ta jest iście heroiczna - należy oswobodzić kilka dziewic z wież magów (czarnoksiężników, nekromantów etc.). Te nie są co prawda zbyt rozpowszechnione (wieże, nie dziewice), ale korzyści płynące z sojuszu zdecydowanie wynagradzają poniesione trudy. Budynki elfów zwiększają bowiem przyrost kryształów oraz polepszają poziom zadowolenia we wszystkich prowincjach o 1. Opis elfów jako oddziałów wojskowych zawarto w rozdziale Jednostki i taktyka: Ranga I - jednostki. |
Krasnoludy
Ikona | Charakter | Występowanie | Poziom korupcji | Opis |
![]() | Dobry | Wzgórza i równiny | Wysoki | Rzadko komu udaje się zdobyć zaufanie krasnoludów albo podbić ich tereny. Dzielni krasnale dzielą czas pomiędzy pracę w kopalniach oraz walkę z potworami, przez co znakomicie sprawdzają się w obu tych rolach. Zawarcie z nimi sojuszu nie jest łatwe. Aby zacząć pertraktacje trzeba posiadać bardzo duże wojsko, a następnie w trakcie specjalnej misji wydobyć ze skrytki bandytów losowy artefakt i przynieść go do zleceniodawców. Alternatywnie można też przekupić krasnoludzkiego władcę, ale wymaga to rozwiniętej dyplomacji oraz gigantycznych ilości złota. Niezależnie od wybranej opcji, w wyniku aliansu otrzymujemy znaczny wzrost przychodów do skarbca (zwłaszcza z górzystych prowincji) oraz możliwość zatrudnienia elitarnego krasnoludzkiego klanu jako straży. Opis krasnoludów jako oddziałów wojskowych zawarto w rozdziale Jednostki i taktyka: Ranga I - jednostki. |
Jaszczuroludzie
Ikona | Charakter | Występowanie | Poziom korupcji | Opis |
![]() | Neutralny | Bagna i lasy | Przeciętny | Jaszczuroludzie to zamknięta, religijna społeczność, której można zaimponować jedynie podczas polowania. Aby zawrzeć sojusz z jaszczurami, trzeba posiadać duże wojsko i zabić kilka gigantycznych ślimaków [Giant Slug]. W zamian otrzymuje się budynki zwiększające przychód kryształów. Należy jednak pamiętać, że obecność jaszczuroludzi w królestwie jest bardzo kłopotliwa - ich nieustanne wojny religijne i krwawe rytuały niosą ze sobą częste problemy. Opis jaszczuroludzi jako oddziałów wojskowych zawarto w rozdziale Jednostki i taktyka: Ranga I - jednostki. |
Centaury
Ikona | Charakter | Występowanie | Poziom korupcji | Opis |
![]() | Neutralny | Równiny | Przeciętny | Centaury nie są zainteresowane wielką polityką ani pieniędzmi - interesują ich jedynie łowy. Aby z nimi pertraktować, trzeba posiadać bardzo dużą armię. Wówczas otrzymuje się misję, polegającą na zgładzeniu kilku ogrów. Jest to nie lada wyzwanie, ponieważ istoty tego typu nie występują zbyt często, a walka z nimi nigdy nie jest łatwa. Mimo to, warto podjąć się tego wysiłku, ponieważ centaury są znakomitymi wojownikami, a ich budynki gwarantują wzrost przychodów w złocie i kryształach. Opis centaurów jako oddziałów wojskowych zawarto w rozdziale Jednostki i taktyka: Ranga II - jednostki. |
- Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry
- Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry
- Eador Masters of the Broken World: Jednostki i taktyka
- Eador Masters of the Broken World: Jednostki i taktyka porady
- Eador Masters of the Broken World: Ranga I - taktyka
- Eador Masters of the Broken World: Ranga I - jednostki
- Eador Masters of the Broken World: Ranga II - taktyka
- Eador Masters of the Broken World: Ranga II - jednostki
- Eador Masters of the Broken World: Ranga III - taktyka
- Eador Masters of the Broken World: Ranga III - jednostki
- Eador Masters of the Broken World: Ranga IV - taktyka
- Eador Masters of the Broken World: Ranga IV - jednostki
- Eador Masters of the Broken World: Rasy
- Eador Masters of the Broken World: Jednostki i taktyka
- Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Utrata pieniędzy może być okropna. Zwykle wpędza w spiralę rozpaczy, co dokładnie się ze mną stało. Zainwestowałem pieniądze na platformie i wszystko wydawało się legalne, dopóki nie zdałem sobie sprawy, że zostałem oszukany. Byłem przygnębiony przez kilka dni, dopóki użytkownik jednej ze społeczności, które obserwowałem, nie wspomniał, że zna platformę, która mogłaby pomóc. Dałem im szansę pomimo moich obaw i był to najlepszy wybór, jakiego kiedykolwiek dokonałem. Moje pieniądze odzyskano w ciągu kilku godzin. Zachowaj ostrożność i upewnij się, że wiesz, w co inwestujesz. Jeśli znajdziesz się w podobnej sytuacji do mojej, możesz złożyć skargę do GENUINE HACKERS, pisząc na adres [email protected] lub dzwoniąc na WhatsApp +1 (260) 2183592, a oni chętnie Ci pomogą.
Wie ktoś jakie dokładnie trzeba mieć wymogi do zawarcia przymierzy? Mam karmę wysoko na +, dużą armię i nie mogę zawrzeć przymierzy z elfami ani niziołkami, odrzucają moją propozycję zawsze. U niziołków to odpowiedź "Słyszeliśmy, że zawarłeś kilka przymierzy", a nie zawarłem żadnego w tej mapie. Gram łowcą hersztem, dyplomacja na poziomie 3.
Po najnowszym patchu mam problem z uzdrowicielami nie mogą używać leczenia miał tak ktoś?
ok, sprawdzę na większych mapachm chociaz ja robię tak, ze eksploruję w obrebie własnej stolicy i potem przy wylevelowanym herosie i sporej ilości geldu zabezpieczam stolicę i dopiero huzia na józia.
@ djmaciek
Taka taktyka może sprawdzać się na małych mapkach z 1-2 przeciwnikami, ale na większych nie ma racji bytu. Kiedy będziesz walczył z jednym wrogiem daleko od stolicy, drugi Ci ją zdobędzie.
już o tym pisałem wcześniej, że można shardy zdobywać grając wyłącznie jednym hero, to niektórzy niedowierzali...
Wszystko fajnie tylko ze niestety jedyna dobra taktyka to robienie zwiada w celu szybkiej eksploracji/zbierania funduszy a nastepnie solowego wojownika (hipertanka) - sprawdzone i przetestowane - solo wojownik vs 12x smoki (lv.16).
Niczym innym nie da sie tego zrobic a robienie armii, szkolenie jej i straty 90% mijaja sie z celem.
Gra już dostępna w polskiej wersji językowej ;)
@ kapciu
Ziom, te informacje znajdują się w poradniku. Kliknij na odnośniki do poszczególnych klas. :)
To jeszcze małe uzupełnienie poradnika ode mnie:
Klas bohaterów jest o wiele więcej a niżeli podaje poradnik.
Każda z klas podstawowych ma dwa rozwinięcia.
Jedno następuje na 10 lvlu (dobieramy specjalizacje), drugie na 20 (specjalizacja samoczynnie sie ulepsza). Ponadto umiejętności wymienionych w poradniku nie można sobie ot tak dowolnie rozwijać. By np. wymaksować umiejętności wojownika potrzebujemy specjalizacji Berserkera.
Poniżej rozwinięcia i umiejętności przypisane tylko danych specjalizacjom:
A jeszcze niżej legenda - wyjaśnienia do dodatkowych umiejętności, typu berserker, smite evil.
Wojownik (Warrior)
Berserker: Berserk 3
Chieftain: Berserk 8
Wszystkie umiejętności Wojownika można rozwinąc do poziomu 5
Rozwinięcia umiejętności podstawowych pozostają te same we wszystkich ulepszonych specjalizacjach.
Slayer: Poison attack 2, Poison shot 2, Precise strike 2
Master Slayer: Poison attack 4, Poison shot 4, Precise strike 4
Mozna rozwijac umiejętności Wojownika i Zwiadowcy do poziomu 3.
Holy Knight: Smite evil 1, First aid 3
Champion: Smite evil 3, First aid 3, Reincarnation (bardzo przydatna umiejętność, powoduje odrodzenie sie bohatera z full hp po jego śmierci, działa raz na bitwę)
Można rozwijać umiejętności Wojownika i Dowódcy do poziomu 3.
Dark Knight: Soul Stealing 3
Death Knight: Soul Stealing 8
Można rozwijać umiejętności Wojownika i Maga do poziomu 3.
Zwiadowca (Scout)
Adventurer: Fast swap (zmiana broni bez utraty tury), +50% złota i gemów z lokacji, x2 złota z questów;
Mercenary: Fast swap, +100% gold and gems from locations, x2 gold from quests, +2 speed, +3 initiative
Można rozwijać umiejętności Wojownika i Zwiadowcy do poziomu 3.
Archer: Doubleshot (podwójny strzał);
Sharpshooter: Doubleshot (obnizony koszt staminy)
Wszystkie umiejętności Zwiadowcy można rozwinąc do poziomu 5
Ringleader: +3 looting skill, +25% plunder, +1 mobility
Raider: +6 looting skill, +50% plunder, +2 mobility (looting skill powiększa ilość łupu po walce, ponadto zwiększa szansę na magiczny przedmiot)
Można rozwijać umiejętności Dowódcy i Zwiadowcy do poziomu 3.
Ranger: +10 exploration speed, +1 sabotage efficiency.#, +1 number of sabotage
Pathfinder: +20 exploration speed, +2 sabotage efficiency, +1 number of sabotage
Można rozwijać umiejętności Maga i Zwiadowcy do poziomu 3.
Dowódca (Commander)
Warlord: Troop armor +1
Battlemaster: Troop armor +2, Troop regen +1
Można rozwijać umiejętności Wojownika i Dowódcy do poziomu 3.
Tactician: Troop missile attack +1, Initiative +1
Strategist: Troop missile attack +4, Initiative +2
Można rozwijać umiejętności Zwiadowcy i Dowódcy do poziomu 3.
General: Troop attack +1, Troop counterattack +1
Marshal: Troop attack +2, Troop counterattack +2
Wszystkie umiejętności Dowódcy można rozwinąć do poziomu 5
Priest: Troop resistance +1, Troop morale +2
High Priest: Troop resistance +2, Troop morale +4 (wszystkie dodatkowe bonusy kumulują sie z tymi z podstawowych umiejętności)
Można rozwijać umiejętności Maga i Dowódcy do poziomu 3.
Mag (Wizard)
Battlemage: Resistance +2, resistance negation +2 (effectively +2 Thuamaturgy skill)
War Wizard: Resistance +4, resistance negation +4 (effectively +4 Thuamaturgy skill)
Można rozwijać umiejętności Maga i Wojownika do poziomu 3.
Necromancer : Summoning power +2, -25% gem cost for spells, +1 to max undead rank
Master Necromancer: Summoning power +4, -50% gem cost for spells, +2 to max undead rank (zwiększa atak i obronę przywołańców)
Można rozwijać umiejętności Zwiadowcy i Maga do poziomu 3.
Enchanter: Spell duration +3
Master Enchanter: Spell duration +6
Można rozwijać umiejętności Maga i Dowódcy do poziomu 3.
Mage: Spell power +2
Archmage: Spell power +2, cast 2 spells per round (dwa czary w ciągu tury!)
Wszystkie umiejętności Maga można rozwinąc do poziomu 5
Legenda do umiejetności:
Berserker: Jednostka wpada w szał. Jej atak zostaje powiększony o wartość umiejętności, nie działają efekty ran i morale.
Poison Attack: zatruwa przeciwnika w ataku bezposrednim powodując obrażenia równe wartości umiejetności przez okres 3 tur
Poison Shot: zatruwa przeciwnika w ataku dystansowym powodując obrażenia równe wartości umiejetności przez okres 3 tur
Precise Strike: ignoruje obronę w zwarciu przeciwnika o wartość umiejetności
Smite evil: zadaje zwiekszone obrażenia jednostkom o złej karmie
First aid: zwiększa szybkość regeneracji zdowia podczas odpoczynku. Dodatkowo powiększa szybkość regeneracji jednostki na mapie strategicznej.
Soul Stealing: kazda zabita jednostka powoduje odzyskanie zdrowia o wartość umiejętności
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








