Podstawowe budynki finansowe | Ekonomia | Eador Władcy rozdartego świata
Aktualizacja:
Podstawowe budynki finansowe
Innym sposobem na zmaksymalizowanie zysków jest budowa odpowiednich struktur w mieście i prowincjach. W każdej kategorii budynków możemy znaleźć przynajmniej kilka obiektów, które w jakiś sposób zwiększają przychody królestwa lub minimalizują jego straty. O tym, które z nich powinniśmy zbudować, decyduje przede wszystkim charakter posiadanych przez nas prowincji. Przykładowo, jeśli nasz zamek otaczają same równiny, to powinniśmy zainwestować w chłopskie targowisko [Farmers Market], które pozwoli nam na wybudowanie intratnych wiatraków [Mill] w prowincjach. Z drugiej strony, jeśli grę rozpoczęliśmy otoczeni wzgórzami, najlepszą możliwą decyzją będzie budowa gildii kopaczy [Diggers Guild] oraz rozwinięcie sieci kopalni [Mine]. W wypadku gdy nasze państwo obfituje w nietypowe surowce - takie jak arcanit czy mithril - powinniśmy zaś zainwestować nieco środków w budowle zwiększające zyski z nich płynące (patrz: rozdział Ekonomia: Surowce).

To oczywiście tylko wierzchołek góry lodowej - budynków zwiększających przychody jest naprawdę mnóstwo, a jako całość tworzą one bardzo skomplikowaną sieć zależności. Gra przekazuje potrzebne informacje w bardzo czytelny sposób: wystarczy otworzyć ekran miasta i rozejrzeć się po różnych kategoriach budowli, a następnie wybrać takie, które odpowiadają naszemu otoczeniu oraz stylowi rozgrywki. Poniżej przedstawiono te budowle, które nie wymagają żadnych zasobów do działania (te opisano w rozdziale Surowce: Budynki związane z surowcami), lecz praktycznie od razu gwarantują odczuwalne zyski, czyli zwiększają przychód w stolicy i otwierają dostęp do intratnych budynków prowincjonalnych.
Budynki zwiększające przychód
Nazwa budynku | Kategoria | Koszt budowy | Premia | Umożliwia budowę w prowincji | Koszt budynku w prowincji | Premia od budynku w prowincji |
Tavern [Tawerna] | Trade [Handel] I poziom | 30 złota | +1 do złota na turę Pozwala na rekrutowanie najemników | Brak | Brak | Brak |
Inn [Karczma] | Trade [Handel] II poziom | 90 złota 1 koń | +2 złota na turę Pozwala na rekrutowanie lepszych najemników Pozwala na zatrudnienie straży awanturników | Pub [Oberża] | 25 złota | +1 złota na turę Jeśli w stolicy zbudowano teatr [Theater], daje +1 do zadowolenia w prowincji |
Farmers Market [Chłopski targ] | Trade [Handel] II poziom | 100 złota 2 konie | Zwiększa wzrost populacji w stolicy | Mill [Wiatrak] Tylko równiny! | 80 złota | +5 złota na turę |
Market [Targ] | Trade [Handel] III poziom | 300 złota 1 żelazo 1 mandragora 1 drewno 3 konie | +5 złota na turę Zmniejsza koszt kupowania surowców o 10% | Storehouse [Magazyn] | 50 złota | +1 złota na turę Bohater obecny w prowincji może handlować przedmiotami tak, jakby był w stolicy |
Merchant Court [Dwór kupiecki] | Trade [Handel] III poziom | 200 złota 1 drewno 2 konie | +4 złota na turę Pozwala na rekrutowanie lepszych najemników Pozwala na zatrudnienie dwóch dodatkowych straży awanturników | Oberżę [Pub] można teraz ulepszyć do prowincjonalnej tawerny [Tavern] | 50 złota | +3 złota na turę Jeśli w stolicy zbudowano teatr [Theater], daje +1 do zadowolenia w prowincji Zwiększa morale obrońców prowincji o 2 |
Chamber of Commerce [Izba handlu] | Trade [Handel] IV poziom | 1000 złota 1 koń 1 mithril 1 arkanit 3 marmur | +20 złota na turę Zmniejsza koszt kupowania surowców o 10% | Prowincjonalne tawerny [Tavern] można teraz ulepszyć do karczem [Inn] | 70 złota | +6 złota na turę Jeśli w stolicy zbudowano teatr [Theater], daje +1 do zadowolenia w prowincji Zwiększa morale obrońców prowincji o 3 |
Traders Guild [Gildia kupiecka] | Trade [Handel] IV poziom | 550 złota 3 konie 1 mithril 1 arkanit 1 marmur | +15 złota na turę Zmniejsza koszt kupowania surowców o 10% | Magazyn [Storehouse] można teraz ulepszyć do sklepu [Mall] | 70 złota 1 koń | +5 złota na turę Bohater obecny w prowincji może handlować przedmiotami tak, jakby był w stolicy |
Crystal of Force [Kryształ mocy] | Temple [Świątynna] I poziom | 50 złota 30 kryształów 1 mandragora | +1 kryształ na turę Zmniejsza koszt wynajmowania herosów o 10% Pozwala bohaterom na otrzymywanie prostych zadań | Brak | Brak | Brak |
Crystal of Power [Kryształ energii] | Temple [Świątynna] II poziom | 400 złota 50 kryształów 2 arkanity | +2 kryształy na turę Zmniejsza koszt wynajmowania herosów o 15% Pozwala bohaterom na otrzymywanie średnich zadań | Brak | Brak | Brak |
Crystal of Might [Kryształ potęgi] | Temple [Świątynna] III poziom | 900 złota 125 kryształów 2 arkanity 1 czarny lotos | +4 kryształy na turę Zmniejsza koszt wynajmowania herosów o 20% Pozwala bohaterom na otrzymywanie trudnych zadań | Brak | Brak | Brak |
Pottery [Garncarnia] | Craftsmen [Rzemieślnicza] I poziom | 70 złota 1 drewna | +2 złota na turę | Spichlerz [Granary] | 20 złota | Przyspiesza tempo wzrostu prowincji |
Carpenters Guild [Gildia drwali] | Craftsmen [Rzemieślnicza] II poziom | 130 złota 1 żelazo 3 drewna | +3 złota ze wszystkich źródeł drewna na turę | Tartak [Sawmill] Tylko w lesie! | 60 złota 1 drewno | +5 złota na turę +3 złota ze źródła drewna w prowincji na turę |
Diggers Guild [Gildia kopaczy] | Craftsmen [Rzemieślnicza] II poziom | 140 złota 2 żelaza 1 drewna | Brak | Kopalnia [Mine] Tylko na wzgórzach! | 70 złota 1 żelaza | +5 złota na turę +2 złota z żelaza w prowincji na turę +4 złota z marmuru w prowincji na turę +6 złota z mithrilu w prowincji na turę |
Shipbuilders Guild [Gildia szkutników] | Craftsmen [Rzemieślnicza] II poziom | 400 złota 1 żelaza 4 drewna | Brak | Stocznia [Shipyard] Tylko na wybrzeżu! | 100 złota 3 drewna | +2 złota na turę Pozwala herosom na przekraczanie pól wody |
Seafarers Guild [Gildia żeglarska] | Craftsmen Quarters [Kwatery rzemieślników] III poziom | 1200 złota 4 drewna 2 mithril | +1 złota na turę ze wszystkich prowincji przybrzeżnych | Pozwala ulepszyć stocznie [Shipyard] do portów [Port] Tylko na wybrzeżu! | 200 złota 1 żelaza 2 drewna | +7 złota na turę Pozwala herosom na przekraczanie pól wody |
Explorers Guild [Gildia odkrywców] | Craftsmen Quarters [Kwatery rzemieślników] IV poziom | 1500 złota 2 drewna 1 marmur 3 konie | Przyspiesza eksplorację o 30% | Pozwala ulepszyć porty [Port] do latarni [Lighthouse] Tylko na wybrzeżu! | 150 złota 1 żelazo 1 drewno 1 arkanit | +10 złota na turę Pozwala herosom na przekraczanie dwóch pól wody |
Winery [Winiarnia] | Craftsmen [Rzemieślnicza] III poziom | 330 złota 1 mandragora 1 koń 2 drewna | Zwiększa zadowolenie w stolicy o 1 i morale obrońców o 2. | Pozwala ulepszyć wiatraki [Mill] do browarów [Brewery] | 100 złota | 8 złota na turę Zadowolenie prowincji +1 Morale obrońców +2 |
Drivers Guild [Gildia jeździecka] | Trade [Handlowa] II poziom | 250 złota 2 drewna 4 konie | Brak | Pozwala ulepszyć prowincjonalne Spichlerze [Granary] do Stajni [Stables] | 150 złota 2 konie | +2 złota na turę +5 złota z koni w prowincji na turę |
Pharmacy [Apteka] | Temple [Świątynna] II poziom | 550 złota 10 kryształów 1 marmur 3 mandragory | +5 złota ze wszystkich źródeł mandragory na turę | Brak | Brak | Brak |
Hippodrome [Hippodrom] | Entertainment [Rozrywka] II poziom | 700 złota 2 drewna 4 konie | +10 złota na turę +1 do zadowolenia w stolicy +5 złota ze wszystkich źródeł koni na turę | Brak | Brak | Brak |
Arena [Arena] | Entertainment [Rozrywka] II poziom | 750 złota 10 kryształów 1 żelazo 2 konie 1 granit 1 mithril | Zwiększa zadowolenie w stolicy o 2. Pozwala herosom brać udział w turniejach i stawiać na zawodników. | Arena [Arena] | 150 złota 1 żelazo 2 konie | +3 złota na turę +2 do zadowolenia w prowincji |
Traveling Circus [Wędrujący cyrk] | Entertainment [Rozrywka] III poziom | 1500 złota 4 konie | Zwiększa zadowolenie w stolicy o 2. Zwiększa przychód złota w prowincjach z arenami o +3 oraz tamtejsze zadowolenie o 1. | Brak | Brak | Brak |
Enchanted Grove [Zaczarowany gaj] | Forest [Leśnicza] I poziom | 200 złota 50 kryształów 2 mandragory 1 arkanit | +1 kryształ na turę Pozwala na wynajęcie leśnej straży Zmniejsza oczekiwanie pomiędzy rytuałami o 1 | Brak | Brak | Brak |
Magic Well [Magiczna studnia] | Forest [Leśnicza] II poziom | 50 złota 20 kryształów 1 arkanit | +10 złota na turę | Brak | Brak | Brak |
Crystal Garden [Kryształowy ogród] | Forest [Leśnicza] II poziom | 50 złota 20 kryształów 1 arkanit | +2 kryształy na turę | Brak | Brak | Brak |
Stonehenge [Stonehenge] | Forest [Leśnicza] II poziom | 600 złota 50 kryształów 3 arkanity 2 mandragory | +3 kryształy na turę Pozwala wynająć strażników lasu Zmniejsza oczekiwanie pomiędzy rytuałami o 1 Daje jeden schemat do piramidy przedwiecznych [Piramid of the Ancients] Pozwala na rekrutowanie drzewców (tylko jeśli posiadamy nasiona!) | Brak | Brak | Brak |
Source of Gold [Źródło złota] | Forest [Leśnicza] III poziom | 600 złota 40 kryształów 2 arkanity 1 dionium | Każdej tury zamienia 2 kryształy na 50 złota Source of Crystals [Źródło kryształów] | Brak | Brak | Brak |
Source of Crystals [Źródło kryształów] | Forest [Leśnicza] III poziom | 400 złota 50 kryształów 2 arkanity 1 czarny lotos | Każdej tury zamienia 15 złota na 10 kryształów Wyklucza Source of Gold [Źródło złota] | Brak | Brak | Brak |
Oracle [Wyrocznia] | Forest [Leśnicza] III poziom | 1500 złota 150 kryształów 2 arkanity 3 dionium | +3 kryształy na turę Zwiększa prawdopodobieństwo pozytywnych wydarzeń i zmniejsza negatywnych Zmniejsza oczekiwanie pomiędzy rytuałami o 1 |
0
- Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry
- Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry
- Ekonomia
- Podstawy | Ekonomia | Eador Władcy rozdartego świata
- Podstawowe budynki finansowe | Ekonomia | Eador Władcy rozdartego świata
- Budynki zwiększające zyski z prowincji | Ekonomia
- Rytuały wspierające budżet | Ekonomia | Eador Władcy rozdartego świata
- Surowce | Ekonomia | Eador Władcy rozdartego świata
- Korupcja | Ekonomia | Eador Władcy rozdartego świata
- Ekonomia
- Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin
@ kapciu
Ziom, te informacje znajdują się w poradniku. Kliknij na odnośniki do poszczególnych klas. :)
zanonimizowany380842 Legend
Gra już dostępna w polskiej wersji językowej ;)
zanonimizowany350050 Pretorianin
Wszystko fajnie tylko ze niestety jedyna dobra taktyka to robienie zwiada w celu szybkiej eksploracji/zbierania funduszy a nastepnie solowego wojownika (hipertanka) - sprawdzone i przetestowane - solo wojownik vs 12x smoki (lv.16).
Niczym innym nie da sie tego zrobic a robienie armii, szkolenie jej i straty 90% mijaja sie z celem.
djmaciek Pretorianin
już o tym pisałem wcześniej, że można shardy zdobywać grając wyłącznie jednym hero, to niektórzy niedowierzali...
MiszczCzarny Pretorianin
@ djmaciek
Taka taktyka może sprawdzać się na małych mapkach z 1-2 przeciwnikami, ale na większych nie ma racji bytu. Kiedy będziesz walczył z jednym wrogiem daleko od stolicy, drugi Ci ją zdobędzie.
djmaciek Pretorianin
ok, sprawdzę na większych mapachm chociaz ja robię tak, ze eksploruję w obrebie własnej stolicy i potem przy wylevelowanym herosie i sporej ilości geldu zabezpieczam stolicę i dopiero huzia na józia.
Mister46 Junior
Po najnowszym patchu mam problem z uzdrowicielami nie mogą używać leczenia miał tak ktoś?
zaqrwe Junior
Wie ktoś jakie dokładnie trzeba mieć wymogi do zawarcia przymierzy? Mam karmę wysoko na +, dużą armię i nie mogę zawrzeć przymierzy z elfami ani niziołkami, odrzucają moją propozycję zawsze. U niziołków to odpowiedź "Słyszeliśmy, że zawarłeś kilka przymierzy", a nie zawarłem żadnego w tej mapie. Gram łowcą hersztem, dyplomacja na poziomie 3.
JohnStoner1212 Junior
Utrata pieniędzy może być okropna. Zwykle wpędza w spiralę rozpaczy, co dokładnie się ze mną stało. Zainwestowałem pieniądze na platformie i wszystko wydawało się legalne, dopóki nie zdałem sobie sprawy, że zostałem oszukany. Byłem przygnębiony przez kilka dni, dopóki użytkownik jednej ze społeczności, które obserwowałem, nie wspomniał, że zna platformę, która mogłaby pomóc. Dałem im szansę pomimo moich obaw i był to najlepszy wybór, jakiego kiedykolwiek dokonałem. Moje pieniądze odzyskano w ciągu kilku godzin. Zachowaj ostrożność i upewnij się, że wiesz, w co inwestujesz. Jeśli znajdziesz się w podobnej sytuacji do mojej, możesz złożyć skargę do GENUINE HACKERS, pisząc na adres [email protected] lub dzwoniąc na WhatsApp +1 (260) 2183592, a oni chętnie Ci pomogą.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
