Biały mag | Magia | Eador Władcy rozdartego świata
Aktualizacja:
Biały mag
Biali magowie to czarodzieje, których głównym celem jest wspieranie własnej armii przy pomocy specjalnych premii oraz dokuczanie przeciwnikowi dzięki klątwom. Jak łatwo się domyśleć, w tej roli najlepiej sprawdzają się bohaterowie posiadający duże wojsko - zwłaszcza Enchanter [Zaklinacz]. Co prawda Priest [Kapłan] też jest niezły, ale odczuwalnie słabszy, dlatego pierwszy wybór pozostaje optymalny. Obie opcje pozwalają na pogodzenie premii specyficznych dla klasy dowódcy z pozytywnymi zaklęciami wpływającymi na kondycję całej armii. To połączenie stanowi gigantyczną premię dla realnych osiągów posiadanych oddziałów. Nawet zwykły chłop z widłami staje się prawdziwą maszyną do zabijania, o ile zainwestowaliśmy w zdolności: Wisdom, Magic Power, Concentration, Thaumaturgy, Wand Master, Maneuvering, Offensive Tactics, Defensive Tactics, Discipline, Leadership (jeśli w armii mamy dużo strzelców, Wand Master można zastąpić zdolnością Ranged Tactics).

Na początkowym etapie gry najważniejsze są zaklęcia leczące, dzięki którym możemy uratować nasze oddziały przed nagłym zgonem. Szkoła świętej magii, do której przynależą, to podstawowy oręż każdego białego maga. Pozwalają one na skuteczne leczenie ran, wzmacnianie oddziałów, a nawet wskrzeszanie ich lub wysysanie życia z wrogów i przekazywanie go własnym podopiecznym. To bardzo potężna broń, którą warto wspomóc przy pomocy kilka zaklęć ofensywnych i dodatkowych wzmacniaczy/osłabiaczy znajdowanych w szkołach czarnoksięstwa i czarodziejstwa. Pokazano to na grafice powyżej i na tabeli poniżej.
Optymalny rozwój szkół magii
I | Święta magia | Czarnoksięstwo | Czarodziejstwo | Magia żywiołów |
II | Święta magia | Czarnoksięstwo | Czarodziejstwo | |
III | Święta magia | Czarnoksięstwo | ||
IV | Święta magia |
Najistotniejsze nie jest wcale to, by możliwie jak najbardziej wzmocnić swoje oddziały, lecz aby zachować je przy życiu. Koszt nowych jednostek jest naprawdę gigantyczny, a podczas długich kampanii niełatwo o posiłki. Dlatego zaklęcia wskrzeszające i leczące są szalenie istotnym składnikiem filozofii białego maga. Proponowany zestaw szkół zaprezentowano w tabeli powyżej (optymalne kombinacje zaklęć mogą być różne w zależności od sytuacji).
0
Komentarze czytelników
zaqrwe Junior
Wie ktoś jakie dokładnie trzeba mieć wymogi do zawarcia przymierzy? Mam karmę wysoko na +, dużą armię i nie mogę zawrzeć przymierzy z elfami ani niziołkami, odrzucają moją propozycję zawsze. U niziołków to odpowiedź "Słyszeliśmy, że zawarłeś kilka przymierzy", a nie zawarłem żadnego w tej mapie. Gram łowcą hersztem, dyplomacja na poziomie 3.
Mister46 Junior
Po najnowszym patchu mam problem z uzdrowicielami nie mogą używać leczenia miał tak ktoś?
djmaciek Pretorianin
ok, sprawdzę na większych mapachm chociaz ja robię tak, ze eksploruję w obrebie własnej stolicy i potem przy wylevelowanym herosie i sporej ilości geldu zabezpieczam stolicę i dopiero huzia na józia.
MiszczCzarny Pretorianin

@ djmaciek
Taka taktyka może sprawdzać się na małych mapkach z 1-2 przeciwnikami, ale na większych nie ma racji bytu. Kiedy będziesz walczył z jednym wrogiem daleko od stolicy, drugi Ci ją zdobędzie.
djmaciek Pretorianin
już o tym pisałem wcześniej, że można shardy zdobywać grając wyłącznie jednym hero, to niektórzy niedowierzali...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.