Wilhelm Zdobywca w Crusader Kings II | Oficjalne scenariusze
Aktualizacja:
Wilhelm Zdobywca

Scenariusz rozpoczyna się w momencie zwycięstwa Wilhelma Zdobywcy i nie posiada zupełnie żadnych założeń - jest to prosty sandbox. Tylko od gracza zależy, co zrobi w czasie rozgrywki. Poniżej znalazło się kilka sugestii co do rozpoczęcia zabawy.
Wilhelm Zdobywca
W pierwszej kolejności, jeszcze zanim odpauzuje się grę, należy uspokoić wściekłych poddanych. Wilhelm posiada całkiem sporo włości, powinien je więc rozdać (ale nie więcej niż po jednej na osobę). Jeśli i to by nie wystarczało, można wspomóc się tytułami honorowymi.

Kiedy niepokoje społeczne staną się już przeszłością, warto utworzyć kilka księstw - zagwarantują one spory przypływ punktów prestiżu, przydadzą się też w przyszłości (można rozdać je podwładnym).

Dalej można już prowadzić zwykłą rozgrywkę - prowadzić wojny, kierować mariażami i wspinać się po feudalnej drabinie. Dokładnie tak, jak zostało to opisane w głównej części podręcznika.
Król Svend II z Danii
Svend, duński król, posiada roszczenia do tronu Anglii - może przejąć go od Wilhelma Zdobywcy. Jest to bardzo trudne i wyczerpujące finansowo wyzwanie, ale możliwe do zrealizowania (o ile gracz jest bardzo cierpliwy).

Zacząć należy od kilku mariaży - co prawda nie zaowocuje to żadnym przydatnym sojuszem (nikt nie chce walczyć z Wilhelmem), ale zastrzyk gotówki z pewnością się przyda. Pomyśleć też można o zmianie autorytetu władzy na wyższy albo o zwiększeniu ilości oddziałów, jakie powinni dostarczać duńscy wasale swemu władcy. Następnie należy przygotować się do wojny - nie ma sensu nazbyt z nią czekać, ponieważ tylko na początku rozgrywki Wilhelm będzie stosunkowo łatwym celem (z powodu kilku wojen domowych) - później okrzepnie i stanie się niepokonany.

Inwazje należy przeprowadzić w Normandii, a nie w samej Anglii (jak mogłoby się wydawać). Powód jest bardzo prosty - na Wyspach znajduje się większość armii wroga, przez co wikingowie nie mieliby tam żadnych szans (Wilhelm dysponuje ogromnymi środkami finansowymi, które przeznacza na najemników). Należy więc wylądować we Francji i jak najszybciej zająć wszystkie tamtejsze włości Anglików.

Kiedy Wilhelm spostrzeże się, co się dzieje (a stanie się to prędzej czy później), zapewne spróbuje ratować swoje włości. W tym momencie Svend powinien wynająć jak najwięcej najemników i wysłać ich do Normandii - nawet, jeśli zginą, to powinni przynajmniej powstrzymać kontratak wroga. Tylko to jest ich celem.

Jeśli nabytki w Normandii zostaną utrzymane, można zaatakować Wyspy Brytyjskie - istotne jest jednak to, aby zrobić to w kilku zupełnie różnych punktach (Wilhelm będzie musiał atakować w wielu kierunkach na raz). Kiedy wojska wroga będą się zbliżać, należy błyskawicznie przenieść własne oddziały na łodzie - załadunek trwa krócej, niż przemarsz lądem, dlatego bez większych problemów można wyprzedzić Wilhelma o parę kroków i w ten sposób bawić się z nim w kotka i myszkę.

Posiadane przez gracza włości w Normandii w końcu przeważą - z każdym dniem zwiększają jego przewagę punktową, która w końcu powinna osiągnąć poziom 100. W tym momencie można już zakończyć wojnę i przejąć koronę Anglii.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany803790 Legionista
Jeszcze nie miałem okazji zagrać w gierkę, ale wydaje sie być ciekawa.
Saed Konsul
Poradnik z 20 marca a ciągle jest informacja, że "niedługo pojawi się na serwisie informacyjnym i będzie dostępny
bezpłatnie przez 14 dni dla wszystkich czytelników". Może by tak w końcu udostępnić, to ktoś by przynajmniej skorzystał...?
mrjinks Legionista
Kupiłem tą gierkę ostatnio, ciekawa i dosyć skomplikowana. Mogę przeglądać poradnik.
zanonimizowany33961 Generał
"Nigdy nie wiadomo, jakie dziecko zostanie narodzone – jest to generowane losowo na chwilę przed rozwiązaniem. Wynika z tego, że warto więc zapisać grę chwilę wcześniej i doczytywać, aż urodzi się właściwy potomek." - przez takie porady gra traci cały smak... porada bardziej do sekcji cheats & tricks...
Eruno Junior
Czekamy na aktualizację bo jest sporo nowych mechanik
GoldtrikeRises Junior
beznadziejny poradnik. Nic nie wyjaśnia
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
