Kanclerz (Chancellor) | Rada (Council) w Crusader Kings II
Aktualizacja:
Kanclerz (Chancellor)

Improve Diplomatic Relations (poprawienie stosunków) - podstawowa umiejętność tego urzędnika, przydatna dla każdego władcy. Kiedy gracz wyśle kanclerza na teren, gdzie mieszka osoba o nieprzychylnych mu poglądach, po upływie roku będzie mógł liczyć na poprawę wzajemnych stosunków. Agent w pierwszej kolejności stara się zawsze przekonać postaci najwyżej postawione z wybranej prowincji, ale w razie niepowodzenia może również przekonać bohaterów o nieco mniejszym znaczeniu. Jeśli kanclerz odniesie całkowite fiasko (istnieje na to niewielka szansa), zrazi do siebie i swego władcy postać, którą miał przekonać.
Fabricate Claims (fałszowanie praw) - bardzo ciekawa umiejętność, pozwalająca na wytworzenie roszczeń (a więc casus belli) tam, gdzie ich brakuje. Jeśli kanclerz zostanie wysłany do hrabstwa znajdującego się poza domeną gracza, postara się sfałszować odpowiednie dokumenty, dzięki którym będzie można wypowiedzieć przeciwnikowi wojnę o sporny teren. Operacja ta wymaga sporych nakładów pieniężnych i punktów wiary, a ponadto wiąże się ze znacznym ryzykiem. Jeśli agent zostanie złapany na gorącym uczynku, cel ataku może go uwięzić, zabić albo nawet wypowiedzieć wojnę graczowi. Jest to więc dość prosty, ale zarazem problematyczny sposób na powiększenie dominium. Zwykle lepiej posłużyć się mariażami, które mogą przynieść większe zyski (np. królestwa lub księstwa) zamiast fałszerstwem (wpływającym tylko na hrabstwa). Więcej na ten temat można przeczytać w rozdziale Militaria: Jak wypowiedzieć wojnę?
Sow Dissent (sianie niezgody) - stosunkowo przydatny, acz często niedoceniany sposób na zaprowadzenie w kraju porządku. Umiejętność ta polega na psuciu relacji między władcą wybranego hrabstwa a jego podwładnymi. Jest to przydatne w momencie, gdy gracz pragnie pozbyć się lub osłabić niewygodnych sobie władców, nie uciekając się przy tym do morderstwa albo wojny. Hrabia, który musi walczyć z własnymi wasalami nie ma na ogół czasu ani możliwości, by przeszkadzać swemu władcy - w optymalnej sytuacji może nawet przegrać wojnę ze swoimi podwładnymi, tym samym tracąc wpływy, a czasem wręcz całe hrabstwo. Niestety, nie ma róży bez kolców: sianie niepokojów jest stosunkowo łatwe do wykrycia, w związku z czym nie zawsze się opłaca - pozostałe umiejętności kanclerza są zwykle bardziej opłacalne.
Najważniejsza cecha: dyplomacja (Diplomacy)
0
Komentarze czytelników
Saed Konsul

Poradnik z 20 marca a ciągle jest informacja, że "niedługo pojawi się na serwisie informacyjnym i będzie dostępny
bezpłatnie przez 14 dni dla wszystkich czytelników". Może by tak w końcu udostępnić, to ktoś by przynajmniej skorzystał...?
mrjinks Legionista
Kupiłem tą gierkę ostatnio, ciekawa i dosyć skomplikowana. Mogę przeglądać poradnik.
zanonimizowany33961 Generał
"Nigdy nie wiadomo, jakie dziecko zostanie narodzone – jest to generowane losowo na chwilę przed rozwiązaniem. Wynika z tego, że warto więc zapisać grę chwilę wcześniej i doczytywać, aż urodzi się właściwy potomek." - przez takie porady gra traci cały smak... porada bardziej do sekcji cheats & tricks...
Eruno Junior
Czekamy na aktualizację bo jest sporo nowych mechanik
GoldtrikeRises Junior
beznadziejny poradnik. Nic nie wyjaśnia
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.