Crusader Kings 2: Zasoby
Aktualizacja:
Zasoby
Jak w każdej strategii Paradoxu, tak i w Crusader Kings II gracz musi posługiwać się surowcami aby móc rozwijać swoją domenę. W przeciwieństwie jednak do wielu innych gier, nie operuje się tutaj drewnem, kamieniami czy żywnością, a pewnymi symbolicznymi zasobami, które w wymierny sposób wpływają na możliwości bohatera. Listę wszystkich dóbr zgromadzonych przez gracza można zawsze znaleźć w prawym górnym rogu ekranu.

Wealth (zamożność/złoto) - miernik faktycznego bogactwa postaci, rodzaj waluty, dzięki której można rozwiązać większość problemów w grze. Każde z hrabstw generuje pewną ilość gotówki, zależną od jakości i bogactwa miejscowej infrastruktury oraz umiejętności zarządcy. Najwięcej pieniędzy uzyskać można z miast, nieco mniej z biskupstw, a najmniej z zamków. Przy pomocy złota wypłaca się też żołd - przy najemnikach trzeba bardzo uważać, ponieważ potrafią oni ogołocić prawie dowolny skarbiec. W czasie gry zawsze należy dbać o to, aby posiadać przynajmniej 50 monet - dokładnie tyle kosztują bowiem skrytobójcy, którzy są najprostszym rozwiązaniem wielu problemów. O tym, jak gromadzić złoto, napisano w rozdziale Ekonomia.
Prestige (prestiż) - miernik sławy i znaczenia postaci. Za ten surowiec można kupować wiele różnych rzeczy - wymaga ich bowiem kanclerz fałszujący dokumenty, powoływanie antypapieża i wiele akcji wynikających z losowego charakteru gry (np. przyjęcie trupy aktorów). Prestiż zdobywa się dzięki zwycięskim bitwom, przypadkowym zdarzeniom, wygranym wojnom, a pewną jego ilość generują też posiadane i zależne włości (im większe, tym więcej). Wysoki poziom prestiżu wpływa też na obraz postaci wśród wasali - rycerze darzą szacunkiem wyłącznie władców o dużej estymie. W chwili śmierci postaci cały jej zasób prestiżu zostaje dodany do ogólnej punktacji rodu (score) - jest to więc zasób decydujący o ostatecznym wyniku rozgrywki.
Zostało jeszcze 55% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Crusader Kings II - poradnik do gry
- Crusader Kings 2: Poradnik do gry
- Crusader Kings 2: Informacje Podstawowe
- Crusader Kings 2: Cel gry
- Crusader Kings 2: Wybór postaci, regionu i okresu
- Crusader Kings 2: Wybór postaci, regionu i okresu - Hrabia (Count)
- Crusader Kings 2: Wybór postaci, regionu i okresu - Książę dzielnicowy (Duke)
- Crusader Kings 2: Wybór postaci, regionu i okresu - Król (King)
- Crusader Kings 2: Wybór postaci, regionu i okresu - Kaiser/Basileus
- Crusader Kings 2: Zasoby
- Crusader Kings 2: Jak działa technologia?
- Crusader Kings 2: Podstawowe Problemy
- Crusader Kings 2: Informacje Podstawowe
- Crusader Kings 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
beznadziejny poradnik. Nic nie wyjaśnia
Czekamy na aktualizację bo jest sporo nowych mechanik
Właśnie, aktualizacja pod kątem dodatków bardzo by się przydała, albo po prostu osobne małe poradniki do nich, bo niektóre elementy są skomplikowane
"Nigdy nie wiadomo, jakie dziecko zostanie narodzone – jest to generowane losowo na chwilę przed rozwiązaniem. Wynika z tego, że warto więc zapisać grę chwilę wcześniej i doczytywać, aż urodzi się właściwy potomek." - przez takie porady gra traci cały smak... porada bardziej do sekcji cheats & tricks...
Kupiłem tą gierkę ostatnio, ciekawa i dosyć skomplikowana. Mogę przeglądać poradnik.
Poradnik z 20 marca a ciągle jest informacja, że "niedługo pojawi się na serwisie informacyjnym i będzie dostępny
bezpłatnie przez 14 dni dla wszystkich czytelników". Może by tak w końcu udostępnić, to ktoś by przynajmniej skorzystał...?
Jeszcze nie miałem okazji zagrać w gierkę, ale wydaje sie być ciekawa.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
