Crusader Kings 2: Jak wypowiedzieć wojnę?
Aktualizacja:
Jak wypowiedzieć wojnę?
Wojna to jeden z najważniejszych elementów każdej gry strategicznej. Chociaż w Crusader Kings II nie ma ona aż takiego znaczenia, jak u konkurencji, to jednak należy poświęcić jej zagadnieniom wiele uwagi. Średniowieczna sztuka wojenna wraz z jej arkanami została w grze odzwierciedlona z zaskakującą pieczołowitością. Niestety, jak to z symulacjami bywa, wierność realiom przysporzyła wielu problemów dzisiejszym graczom. Najwięcej wątpliwości sprawia sam akt wypowiedzenia wojny - wymaga on bowiem dobrego uzasadnienia (casus belli). Aby uzyskać tego typu pretekst, można zdecydować się na jedną z kilku możliwości, które zostały opisane poniżej.

Fałszerstwo dokumentów
To najprostsza metoda, polegająca na wysłaniu kanclerza na wrogi teren i uzurpowanie sobie władzy. Czynność ta została opisana w rozdziale Rada (Council): Kanclerz (Chancellor). Minusem tego rozwiązania jest to, że przy jego pomocy można przejąć najwyżej jedno hrabstwo.

Święta wojna (krucjata)
Jeśli ojciec święty wypowiedział komuś świętą wojnę, wszyscy chrześcijańscy monarchowie zyskają powód do wojny przeciwko celowi krucjaty. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest fakt, że w razie wygranej krucjaty zdobywa się szacunek papieża oraz 500 punktów wiary. Szczegółowo zostało to opisane w rozdziale Religia: Krucjata.

Prawo de jure
Jeśli gracz posiada uzasadnione prawa do danej włości, a nie posiada jej, może podjąć wojnę w celu jej odzyskania. Tego typu prawa (claimants) można uzyskać, jeśli postać jest jednym z prawnych dziedziców danego terytorium, lub też włość została odebrana jej rodzicom. Ponadto, jeżeli jakieś hrabstwo opuściło ostatnio królestwo gracza, może on podjąć walkę o jego odzyskanie.
Innym argumentem, dzięki któremu można wypowiedzieć wojnę, jest integralność państwa. W ramach prawa do całego królestwa de jure, posiadacz jego korony może zawalczyć o włości pozostające poza jego władzą (patrz filtr w prawym dolnym rogu ekranu). Dodatkowym środkiem może być uzurpowane prawo do jakiegoś terenu. Przykładowo, jeśli gracz zawłaszczył sobie prawa do Wielkopolski (księstwo), automatycznie zyska casus belli przeciwko wszystkim terenom przynależnym de jure temu księstwu, a które nie znajdują się obecnie w jego obszarze (np. hrabstwo Poznań). O tym, kiedy jest to możliwe, informuje specjalny komunikat - trudno go nie zauważyć.
Zostało jeszcze 68% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
beznadziejny poradnik. Nic nie wyjaśnia
Czekamy na aktualizację bo jest sporo nowych mechanik
Właśnie, aktualizacja pod kątem dodatków bardzo by się przydała, albo po prostu osobne małe poradniki do nich, bo niektóre elementy są skomplikowane
"Nigdy nie wiadomo, jakie dziecko zostanie narodzone – jest to generowane losowo na chwilę przed rozwiązaniem. Wynika z tego, że warto więc zapisać grę chwilę wcześniej i doczytywać, aż urodzi się właściwy potomek." - przez takie porady gra traci cały smak... porada bardziej do sekcji cheats & tricks...
Kupiłem tą gierkę ostatnio, ciekawa i dosyć skomplikowana. Mogę przeglądać poradnik.
Poradnik z 20 marca a ciągle jest informacja, że "niedługo pojawi się na serwisie informacyjnym i będzie dostępny
bezpłatnie przez 14 dni dla wszystkich czytelników". Może by tak w końcu udostępnić, to ktoś by przynajmniej skorzystał...?
Jeszcze nie miałem okazji zagrać w gierkę, ale wydaje sie być ciekawa.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
