Age of Empires 2: Celtowie
Aktualizacja:
Celtowie są typową ofensywną cywilizacją. Posiadają znakomite machiny oblężnicze i co ciekawe, dość silną konnicę (Palladyni). Ich specjalne oddziały Woad Raiders są najszybszymi jednostkami piechoty dostępnymi w grze- znacznie zwiększa to ich zabójczość. Spora ilość technologii, dobry początkowy bonus ekonomiczny i całkiem silna flota czyni z Celtów dość popularną cywilizacje. Na ich wybór często decydują się dość doświadczeni gracze.
Bonusy kulturowe:
- Drwale pracują o 15% szybciej.
- Owce nie mogą zostać przeciągnięte na stronę przeciwnika dopóki pozostają w zasięgu wzroku którejś z celtyckich jednostek.
- Piechota porusza się o 15% szybciej.
- Wszystkie machiny oblężnicze strzelają o 20% szybciej.
Bonusy podczas walki zespołowej:
- Pracownia maszyn oblężniczych pracuje o 20% szybciej.
Zalety
Celtowie posiadają każdy rodzaj piechoty i konnicy (z wyjątkiem wielbłądów). Podstawowym elementem dumy Celtów jest ich wspaniała piechota, dzięki temu iż porusza się o wiele szybciej, może bardziej skutecznie interweniować (np. w przypadku łuczników czy też machinom oblężniczym). Silna flota (praktycznie wszystkie statki i wszystkie morskie technologie) czyni z Celtów ciężkiego przeciwnika jeśli dojdzie do starć morskich (może nie tak groźnego jak Saraceni czy też Bizancjum, ale zawsze). Bardzo duża zaletą są znakomite machiny oblężnicze (wszystkie z wyjątkiem Bombard Cannon), dzięki temu, iż strzelają szybciej, są w stanie wyrządzać olbrzymie szkody w fortyfikacjach przeciwnika. Dobrze zaplanowany atak w Castle Age z użyciem Taranów i Katapult może okazać się dla przeciwnika zabójczy.

Podczas walki zespołowej, machiny oblężnicze Celtów zyskują jeszcze na wartości, dzięki temu, iż czas ich produkcji jest znacznie skrócony. Wielkie znaczenie podczas rozgrywki ma znakomity bonus ekonomiczny- szybszy wyrąb drewna. W początkowym okresie gry umożliwia on szybsze zdobywanie tak ważnego jedzenia (dzięki temu, że do ścinania drewna wysyłamy mniejsza liczbę wieśniaków niż zazwyczaj, a więcej do uprawy farm czy też zbierania owoców). W późniejszym okresie, duże ilości drewna będziemy mogli wykorzystać przy budowie machin oblężniczych, czy też po prostu sprzedać w Targowisku. Ten bonus ekonomiczny plus ulepszone machiny oblężnicze czynią z Celtów doskonałą cywilizację ofensywną, która falowo powinna zalewać wroga masowymi atakami i wykorzystaniem wspaniałej broni balistycznej.
Wady
Celtowie posiadają bardzo słabych łuczników, nie mogą trenować Arbalestów czy też Hand Cannonierów. Dodatkowo brakuje technologii umożliwiającej produkcje lepszych pancerzy dla łuczników- ich wytrzymałość zostaje przez to znacznie zmniejszona, czyniąc ich podatnymi na wszelkie ataki wroga. Kolejną niedogodnością jest brak technologii squires, czyniącą piechotę jeszcze szybszą. Celtowie nie posiadają żadnych jednostek wykorzystujących proch strzelniczych (np. Bombard Cannon) z wyjątkiem Cannon Galeon. Kolejną wadą są bardzo słabe oddziały mnichów, którzy nie posiadają dość sporej ilości technologii (redemption -przejmowanie wrogich machin oblężniczych i budynków, atonement -nawracanie mnichów nieprzyjaciela, illumination -szybsza regeneracja punktów potrzebnych do nawracania, block printing - większy zasięg nawracania). Kolejną dotkliwą wadą jest brak technologii ekonomicznych: ulepszającej farmy- crop rotation i two-man saw- usprawniającej ścinanie drewna. Woad Raiders pomimo swojej szybkości nie są zbytnio silnymi jednostkami. Inne cywilizacje posiadają o wiele silniejsze specjalne oddziały. Wszystkie te wady czynią z Celtów dość przeciętną cywilizacje, nastawiona na dość szybkie zwycięstwo.
Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
zanonimizowany695159 Centurion
No naprawdę, klimacik jest;).
Matioza1234 Pretorianin
We wszystkich kampaniach tylko dwa razy jest wątek polski i za każdym z tych dwóch razów trzeba Polskę podbijać, hahahah.
Pabllos89 Junior
Drogi autorze, akurat największym atutatem katafraktów jest niewrażliwość na premię pikemanów i ich pokrewnych przeciwko konnicy. Żeby tego było mało to trzeba dodać, że katafraktowie są szczególnie przydatni przeciwko właśnie piechocie, ponieważ posiadają premię przeciwko niej (i wspomnianą niewrażliwość na premię pikemanów). Piechotę, jakąkolwiek mielą jak zboże. Gorzej ze zwartą i dobrze rozwiniętą jazdą przeciwnika (szczególnie pancernymi paladynami franków). Jednak to co jest bolączką katafraktów to marna ochrona przed bronią dystansową. I właśnie w walce przeciwko Bizancjum, gdzie gracz opiera się głównie na katafraktach polecałbym oprzeć się w dużej mierze o jednostki miotające osłaniane przez silną konnicę. Pikemani jedynie wtedy gdy w grę wchodzą wielbłądnicy. Bizancjum jest najbardziej wszechstronną nacją ale nie jest tak, że nie mają bolączek.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
