Far Cry 2. 15 gier pełnych błędów, które pokochali gracze

Jakub Mirowski

Far Cry 2

Do której frakcji należycie? Tych, którzy zakochali się w Far Cryu 2, czy tych, którzy nie mogli znieść jego fatalnego stanu technicznego i błędów projektowych? Niektórzy gracze już pierwszą sekwencję z przejazdem do hotelu dostali w zglitchowanej formie z postaciami, które odgrywając swoje scenki, podskakiwały, odlatywały w niebo albo kręciły głowami, jakby odganiały nieznośne muchy. Zdarzały się też błędy, które dosłownie uniemożliwiały kontynuowanie zabawy, przez co część osób nie mogła jej ukończyć.

Wiele z tych bugów ostatecznie naprawiono, pozostałymi musieli zająć się moderzy. W międzyczasie jednak gracze zdążyli „zjeść” grę na Metacriticu, dając jej uśrednioną ocenę 5,9/10. Zresztą nie tylko stan techniczny był tu problemem. Niektórzy na przykład sugerowali, że pozycja ta tak naprawdę składa się z dwóch godzin gameplayu skopiowanego i wklejonego niezliczoną ilość razy.

Osobiście uważam, że te zarzuty są grubo przesadzone. Far Cry 2 był faktycznie zbyt dużą grą. Ogromnej mapy nie udało się wypełnić treścią. Był jednak też szalenie ambitnym projektem, testującym nowe podejście do rozgrywki i samego projektowania otwartego świata. Ostatecznie płomień miłości do Far Crya 2 rozgorzał w sercach graczy dopiero wtedy, kiedy twórcy porzucili swe dzieło i dopisali do tytułu „trójkę”.

Czy ja właśnie sugeruję, że „trójka” to ta sama gra? To oczywiście bzdura, niemniej „dwójka” była jednym wielkim poligonem doświadczalnym, dzięki któremu stała się możliwa świetna kontynuacja pokochana przez graczy, potem jeszcze jedna, w mojej opinii nawet lepsza, a potem zmęczenie materiału i taka sobie „piątka”.

Jak być może pamiętacie, Far Cry 2 pokazał bardzo realistyczne afrykańskie krajobrazy. Twórcy w trakcie procesu produkcji faktycznie pojechali na Czarny Ląd, żeby zobaczyć, jak to powinno wyglądać. Później tego typu wycieczki deweloperów do krajów, na których się wzorowali, robiąc nową grę, stały się normą.

  1. Więcej o grze Far Cry 2
Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 13 lutego 2018

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

7.9

Gracze

8.4

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

259

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl