Plasma cutter. 10 odjechanych pukawek ze starych strzelanek

Dariusz Matusiak

Plasma cutter

  1. Rok powstania: 2008
  2. Gry: seria Dead Space i Fallout 76

Plasma cutter, czyli urządzenie do cięcia za pomocą gorącego łuku plazmowego, jest – o dziwo – autentycznym narzędziem wykorzystywanym w obróbce metali. W grze Dead Space pierwotnie również nie jest bronią, tylko zwykłym sprzętem górniczym, tyle że w o wiele bardziej kompaktowym rozmiarze, podobnym do rękawicy do baseballu. Główny bohater Isaac Clarke nie ma jednak wyjścia i w czasie inwazji nekromorfów na statku Ishimura łapie za plasma cutter, którym broni się przed tymi okropnymi stworami. Urządzenie to szybko stało się kultową bronią z gier i znakiem rozpoznawczym Isaaca, niczym łom Gordona Freemana.

W odróżnieniu od realnego plasma cuttera ten w grze wykorzystywał zjonizowaną plazmę w postaci wystrzeliwanych sworzni w pionie lub poziomie, zależnie od trybu działania urządzenia. Taka porcja plazmy penetrowała cel, wywołując eksplozję termiczną, lub rozbijała zamrożone skały. W przypadku organizmów, czyli chociażby nekromorfów, obrażenia nie były jednak zbyt duże, bo powodowała je głównie sama siła cięcia. Tutaj niezbędne stawały się ulepszenia plasma cuttera. Znakiem rozpoznawczym tego narzędzia były też trzy laserowe promienie ułatwiające celowanie.

Popularność nazwy „plasma cutter” starał się wykorzystać ostatnio Fallout 76 ze swoją wersją tego urządzenia. W tym wypadku jest to jednoręczna broń sieczna posiadająca „ostrze” z rozgrzanej plazmy, a bohater Fallouta używa jej jako specyficznego miecza, a nie karabinu. Pomysł ogólnie taki sobie i chyba wciąż większe ciarki wzbudza w nas skrót 211-V niż falloutowy plasma cutter.

Doom

Doom

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 13 maja 2016

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.2

Gracze

9.6

Steam

8.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

68

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

Na czym lepiej Ci się gra w strzelanki?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl