Gry, których gracze nie chcieli nawet za darmo
Wydawać by się mogło, że udostępnienie swojej gry za darmo, to ostatnia deska ratunku, która zawsze działa. Okazuje się jednak, że niektórym produkcjom nawet to nie pomogło przetrwać.
Spis treści
- Gry, których gracze nie chcieli nawet za darmo
- WildStar to pogromca WoW-a, który pokonał samego siebie
- Evolve ewoluował, ale to nie wystarczyło
- Battlerite, czyli MOBA tak okrojona, że bardziej się nie dało
- LawBreakers miało być Overwatchem dla dorosłych
- Age of Conan mogło zawojować gatunek MMORPG
- Defiance nie uratował ani serial, ani wersja 2050
- Bless Online obiecywało gruszki na wierzbie
- Life is Feudal: MMO miało hardcore’owe mikrotransakcje
- Żywe trupy: Aion, Rift, Tera
LawBreakers miało być Overwatchem dla dorosłych
- Premiera: 8 sierpnia 2017
- Przejście na F2P: 11 czerwca 2018
- Wyłączenie serwerów: 14 września 2018
Cliff Bleszinski dostarczył takie dzieła jak Unreal, Unreal Tournament, Jazz Jackrabbit czy Gears of War. W swoim portfolio ma również LawBreakers, czyli hero shootera, który miał być konkurencją dla Overwatcha. Szybko jednak okazało się, że Blizzard zdążył się już rozpanoszyć na tym rynku i dla drugiej takiej gry zwyczajnie zabrakło miejsca.
Rozgrywka w LawBreakers faktycznie była dużo brutalniejsza niż w Overwatchu. Postawiono na szybkie potyczki, dynamiczne starcia oraz efektowną walkę w powietrzu. Obiecano również, że wszystkie przyszłe aktualizacje, postacie czy mapy będą darmowe i nie trzeba będzie za nic dodatkowo płacić. Cóż zatem nie wypaliło?
Brakowało tego nieuchwytnego czegoś. Może graficznego stylu, może przystępności dla początkujących? Dobre opinie o grze nie przełożyły się na jej popularność i gracze nie byli tacy skłonni płacić za ten tytuł. Nie pomogło również zachowanie Cliffa Bleszinskiego, który za kiepską kondycję LawBreakers obwiniał wszystkich wokół (oberwało się nawet PUBG!), tylko nie siebie i własne studio. W efekcie nic nie dało nawet przejście gry na model free-to-play, bowiem niedługo potem zapowiedziano zamknięcie serwerów.