Gry, których gracze nie chcieli nawet za darmo
Wydawać by się mogło, że udostępnienie swojej gry za darmo, to ostatnia deska ratunku, która zawsze działa. Okazuje się jednak, że niektórym produkcjom nawet to nie pomogło przetrwać.
Spis treści
- Gry, których gracze nie chcieli nawet za darmo
- WildStar to pogromca WoW-a, który pokonał samego siebie
- Evolve ewoluował, ale to nie wystarczyło
- Battlerite, czyli MOBA tak okrojona, że bardziej się nie dało
- LawBreakers miało być Overwatchem dla dorosłych
- Age of Conan mogło zawojować gatunek MMORPG
- Defiance nie uratował ani serial, ani wersja 2050
- Bless Online obiecywało gruszki na wierzbie
- Life is Feudal: MMO miało hardcore’owe mikrotransakcje
- Żywe trupy: Aion, Rift, Tera
Life is Feudal: MMO miało hardcore’owe mikrotransakcje
- Premiera: 18 listopada 2017
- Przejście na F2P: 18 lipca 2019
- Wyłączenie serwerów: 18 stycznia 2021
Przywykliśmy, że w grach MMORPG pełno jest magii, dlatego zapowiedź produkcji tego typu pozbawionej czarów, a osadzonej w średniowiecznych realiach wzbudziła niemałe emocje. Life is Feudal: MMO wyglądało jak tytuł idealny dla osób zmęczonych typowym fantasy, które chcą po prostu zbudować wioskę, posadzić las oraz podbić sąsiadów.
Szybko okazało się jednak, że Life is Feudal: MMO oferuje wprawdzie wspomniane powyżej elementy, ale aby móc po nie sięgnąć, trzeba ostro grindować. Zabawa przypominała tu pracę na pełny etat z możliwością utraty wszystkiego przez kaprys losu. Ta nadmierna hardcore’owość sprawiła, że tytuł ów nie był w stanie przekonać do siebie szerszego grona graczy. Nie pomogły również mikropłatności, znacznie ułatwiające rozgrywkę, co oczywiście dawało przewagę osobom z grubszym portfelem.
Przejście na model free-to-play przyniosło Life is Feudal: MMO tylko chwilową poprawę sytuacji. Gracze, którzy nie płacili, wciąż natrafiali na bolesne ograniczenia, co nie przysparzało grze popularności. Nic nie dała także zmiana zasad rozgrywki o 180 stopni. W pewnym momencie trudny, hardcore’owy tytuł stał się wręcz casualowy. Z czasem zdecydowano się przejść na pełną „darmowość”, ale nastąpiło to zbyt późno i niedługo potem Life is Feudal: MMO zamknięto.