Walka z Małpim Strażnikiem w Sekiro: Shadows Die Twice. Najlepsze momenty z gier 2019 roku

Jakub Mirowski

Walka z Małpim Strażnikiem w Sekiro: Shadows Die Twice

W pierwszej fazie dziki i hiperagresywny, w drugiej nienaturalnie i nieprzewidywalnie atakujący – Małpi Strażnik to jeden z najbardziej charakterystycznych bossów w Sekiro. - Dziesięć najlepszych growych momentów z 2019 roku - dokument - 2019-12-20
W pierwszej fazie dziki i hiperagresywny, w drugiej nienaturalnie i nieprzewidywalnie atakujący – Małpi Strażnik to jeden z najbardziej charakterystycznych bossów w Sekiro.

Bossowie w Sekiro: Shadows Die Twice to przede wszystkim mistrzowie miecza, imponujący raczej swoimi zdolnościami walki niż wyglądem. Małpi Strażnik stanowi jednak wyjątek od tej reguły i chociaż nie jest to przeciwnik tak wizualnie onieśmielający jak The Cleric Beast z Bloodborne’a czy Sif z Dark Souls, perspektywa mierzenia się z nim na krótki dystans – bo system walki w najnowszej produkcji FromSoftware innej opcji nie przewiduje – wydaje się doprawdy przerażająca.

I nie bez powodu. Panoszące się w Zatopionej Dolinie monstrum nie jest najpotężniejszym bossem w grze, ale starcie z nim to i tak prawdziwa męczarnia. Głównie dlatego, że do tej pory potykaliśmy się przede wszystkim z przeciwnikami wyposażonymi w katany czy włócznie, w przypadku których znacznie łatwiej dawało się wyczuć kolejny ruch i sparować uderzenie. Małpi Strażnik nie słyszał o czymś takim jak elegancka szermierka, więc od początku rzuca się na nas, okładając łapami, chwytając wpół czy... obrzucając odchodami. Początkowo trudno sobie wręcz wyobrazić, by miecz Jednorękiego Wilka zdołał w ogóle odbić jakikolwiek cios tego potwora. Ostatecznie jednak udaje nam się zmęczyć wroga i oderżnąć mu łeb gigantycznym ostrzem, tkwiącym przez całą potyczkę w jego szyi.

Kilka sekund odpoczynku... a potem powalonym tułowiem zaczynają wstrząsać drgawki, jedna z łap chwyta za miecz, a druga przykłada sobie na chwilę odciętą głowę do zakrwawionego karku i daje się słyszeć przerażający wrzask... I rozpoczyna się kolejna faza starcia. Naprawdę, widząc pierwszy raz Małpiego Strażnika powstającego na nogi, chciałem rzucić w niego kataną i uciekać. To po prostu potwornie trudna walka – przede wszystkim dlatego, że oba etapy mocno się różnią – ale przy okazji dają wgląd w to, jakim przekleństwem jest w świecie Sekiro nieśmiertelność.

Metro Exodus

Metro Exodus

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 15 lutego 2019

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.7

Gracze

9.0

Steam

8.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

37

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Jak sądzisz, rok 2020 będzie dla graczy lepszy niż 2019?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl