Battleborn. 15 gier generacji, za którymi NIE będziemy tęsknić
- 15 gier tej generacji, za którymi NIE będziemy tęsknić
- Killzone: Shadow Fall
- Battlefield: Hardline
- Tony Hawk’s Pro Skater 5
- Battleborn
- Umbrella Corps
- Mafia III
- LawBreakers
- Agents of Mayhem
- Star Wars: Battlefront II
- Hello Neighbor
- Metal Gear Survive
- Crackdown 3
- Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint
- Anthem
Battleborn

- Producent: Gearbox Software / 2K Games
- Data premiery: 3 maja 2016
- Platformy: PlayStation 4, Xbox One, PC Windows
- Średnia ocen w serwisie Metacritic: 68/100 (użytkownicy: 6,8/10)
Autorzy świetnych serii Brothers in Arms oraz Borderlands, czyli studio Gearbox Software, trochę odlecieli z klimatem i stworzyli komiksową, kolorową grę sieciową Battleborn. Tytuł ten łączył FPS-y z gatunkiem MOBA i był jednym z pierwszych hero shooterów (choć parę rzeczy odróżniało go od np. Overwatcha), czyli strzelanek z dość wyraźnie zarysowanymi klasami postaci, z których każda wyróżniała się czymś wyjątkowym. Niby podstawy wydawały się solidne, pomysły niezłe, a wszystko niestety zawiodło. Dlaczego?
Czym podpadł Battleborn?
Battleborn miał podobnego pecha co Titanfall 2, czyli pojawił się w tym samym czasie co zbliżona doń, ale lepsza gra z tego samego gatunku. Mowa oczywiście o blizzardowym Overwatchu, który był bardziej dopracowany i miał o wiele lepszą kampanię marketingową. Battleborn oferował sporo trybów, ale w rezultacie nic nie zostało tu dopracowane.
Gra wystartowała ze słabym kodem sieciowym i słabą promocją, czego efektem był szybki ubytek graczy. Próby ratowania tej produkcji też nie były jakoś specjalnie odczuwalne i mimo dodatków oraz aktualizacji, a nawet przejścia na swoisty model free-to-play, twórcy zdecydowali się zakończyć wsparcie nieco ponad rok po premierze. W styczniu 2021 nastąpi ostatecznie wyłączenie serwerów. Battleborn nie był złą produkcją – po prostu zabrakło „magii”, która przyciągnęłaby graczy.
