LawBreakers. 15 gier generacji, za którymi NIE będziemy tęsknić

Dariusz Matusiak

LawBreakers

  1. Producent: Boss Key Productions / Nexon Inc.
  2. Data premiery: 8 sierpnia 2017
  3. Platformy: PlayStation 4, PC Windows
  4. Średnia ocen w serwisie Metacritic: 76/100 (użytkownicy: 6,5/10)

Kiedy za sieciową strzelankę bierze się weteran sceny – sam Cliff Bleszinski, ten od Unreal Tournamenta i Gears of War – inwestorzy powinni szykować się na duże zyski. Stylistyka science fiction, dynamiczna, oparta na skillu zabawa z ciekawymi pomysłami na przyspieszenie rozgrywki przełożyły się na generalnie całkiem niezłe recenzje w branżowych mediach. Bleszinski ponownie udowodnił, że jeśli chodzi o gameplay czy projekt poziomów, wie, co robi, i wciąż jest w formie. Tyle że w 2017 roku było to o wiele za mało.

Czym podpadło LawBreakers?

Miesiąc po premierze liczba graczy w LawBreakers wyrażała się w setkach, a nie w tysiącach, i to pod warunkiem, że nadchodził weekend. Po niecałym roku było to już mniej osób, niż liczy przeciętna klasa w szkole. W LawBreakers, mimo dobrych recenzji, po prostu nikt nie chciał grać. Dlaczego?

Twórcy chyba najbardziej polegli na wyczuciu rynku i kwestiach marketingowych. Najpierw były buńczuczne słowa Bleszinskiego, publicznie drwiącego z konkurencyjnych tytułów i ich cen, uważającego LawBreakers za projekt, który zawojuje rynek. Pomimo odcinania się od nieco podobnego Overwatcha wszyscy porównywali tę grę z produkcją Blizzarda, która już wtedy miażdżyła innych pretendentów do zagarnięcia choćby kawałka rynku hero shooterów.

A przy kolorowym Overwatchu, który miał wyrazistych, dających się zapamiętać bohaterów, LawBreakers wyglądało jak generyczne SF bez wyrazu. Ponadto nacisk na skill i umiejętności oznaczał wysoki próg wejścia, co było mało przyjazne dla początkujących. Do tego dochodziło nieregularne wsparcie i wykluczenie platformy Xbox, chyba głównie z powodu focha Bleszinskiego. Zamiast szukać dróg do pozyskania nowych graczy twórcy od początku jakby celowo alienowali się od większości z nich, kreując iluzję elitarności tego tytułu. W tym gatunku to droga donikąd. Na wszelkie próby ratunku było już za późno. LawBreakers nie pomogło nawet przejście na model free-to-play. Nikt nie chciał w to grać choćby i za darmo.

  1. Więcej o grze LawBreakers
Mafia III

Mafia III

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 7 października 2016

Informacje o Grze
6.3

GRYOnline

5.7

Gracze

5.7

Steam

6.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

124

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl