Star Wars: Battlefront II. 15 gier generacji, za którymi NIE będziemy tęsknić

Dariusz Matusiak

Star Wars: Battlefront II

Zdajemy sobie sprawę z ogromu pracy, jaką twórcy Battlefronta II włożyli w naprawę swojej gry, i z tego, że obecnie jest to całkiem niezła, mogąca pochwalić się potężną zawartością produkcja, z której usunięto główne wady z okresu premiery. Warto jednak pamiętać o tym, w jakim stanie debiutowało Star Wars: Battlefront II i jakie praktyki próbowano w nim uskuteczniać. Skupienie się wydawcy na sieciowych strzelankach z logiem Gwiezdnych wojen mocno też przyczyniło się do braku większej liczby tytułów w stylu Jedi: Fallen Order czy Star Wars: Squadrons.

  1. Producent: EA DICE / Digital Illusions CE / Motive Studios
  2. Data premiery: 17 listopada 2017
  3. Platformy: PlayStation 4, Xbox One, PC Windows
  4. Średnia ocen w serwisie Metacritic: 78/100 (użytkownicy: 1,5/10)

Kolejny Battlefield w uniwersum Gwiezdnych wojen miał naprawić wady poprzednika wydanego zaledwie dwa lata wcześniej. Chodziło przede wszystkim o to, by zaoferować więcej zawartości, a zwłaszcza kampanię fabularną dla samotnego gracza, oraz zrezygnować z przepustki sezonowej, aby nie dzielić społeczności na tych, co mają dodatki, i tych, którzy ich nie mają. I generalnie w tych punktach udało się dotrzymać słowa. Szkoda tylko, że poprawiając jedno, EA znalazło perfidny sposób na załatanie dziury finansowej po braku płatnych rozszerzeń. Premiera gry Star Wars: Battlefront II wywołała większe zaburzenie Mocy w świecie wirtualnej rozrywki niż eksplozja Alderaan.

Czym podpadło Star Wars: Battlefront II?

Od czego tu zacząć…? Najbardziej „minusowanego” wpisu na Reddicie jednego z devów o tym, że mozolny grind w grze (jako alternatywna mikrotransakcji), to łaskawie udostępniony sposób na wzbudzenie w graczach poczucia dumy i osiągnięcie wymarzonego celu? Losowych paczek z kartami zwiększającymi możliwości postaci, które skrywały mechaniki pay-to-win? Burzy, jaka wybuchła nie tylko w sieci, ale i w parlamentach wielu państw po oskarżeniach EA o propagowanie hazardu wśród dzieci?

Niezależnie od późniejszej zmian i obecnego stanu gry Battlefront II chyba na zawsze pozostanie synonimem bezgranicznej chciwości korporacji i wszystkich złych praktyk wydawców, jakie pojawiły się w trakcie ósmej generacji konsol. Tu już nie chodziło o naprawę błędów w grze, o bugi w kodzie. Twórcy musieli przeprojektować swe dzieło, by usunąć celowo wprowadzone mechaniki działające na niekorzyść gracza, a to już zupełnie inny kaliber przewinień. Szkoda, że do ich popełnienia wykorzystano tak znaną markę jak Gwiezdne wojny.

  1. Więcej o grze Star Wars: Battlefront II
Mafia III

Mafia III

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 7 października 2016

Informacje o Grze
6.3

GRYOnline

5.7

Gracze

5.7

Steam

6.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

124

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl