Hello Neighbor. 15 gier generacji, za którymi NIE będziemy tęsknić
- 15 gier tej generacji, za którymi NIE będziemy tęsknić
- Killzone: Shadow Fall
- Battlefield: Hardline
- Tony Hawk’s Pro Skater 5
- Battleborn
- Umbrella Corps
- Mafia III
- LawBreakers
- Agents of Mayhem
- Star Wars: Battlefront II
- Hello Neighbor
- Metal Gear Survive
- Crackdown 3
- Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint
- Anthem
Hello Neighbor

- Producent: Eerie Guest / Dynamic Pixels / tinyBuild Games
- Data premiery: 8 grudnia 2017
- Platformy: Xbox One, PC Windows, Nintendo Switch, Android, iOS
- Średnia ocen w serwisie Metacritic: 38/100 (użytkownicy: 4,7/10)
Słabe gry rozczarowują tym bardziej, im głośniejsza jest marka, zapowiedzi czy renoma stojącego za nimi studia. Mniejsze produkcje nie mogą jednak liczyć na jakąś wielką taryfę ulgową, o czym przekonali się twórcy Hello Neighbor. To dość nietypowa skradanka, w której wcielamy się w zwykłego mieszkańca przedmieść śledzącego swojego sąsiada. Jej głównym atutem miały być algorytmy sztucznej inteligencji zapamiętujące nasze poczynania i reagujące na nie w odpowiedni sposób. Gra wyróżniała się też swoim niby zwykłym, ale dość oryginalnym na tle innych produkcji settingiem stereotypowego domu, z całą gamą przedmiotów codziennego użytku do wykorzystania. Efekt wyszedł jednak poniżej przeciętnej.
Czym podpadło Hello Neighbor?
W zasadzie wszystkim oprócz stylu graficznego. Twórcy mieli ciekawe pomysły na grę, ale absolutnie żadnych umiejętności, by je odpowiednio zaimplementować. W rezultacie Hello Neighbor okazało się frustrującą, zabugowaną fuszerką, w której błąd gonił błąd. Sztuczna inteligencja zachowywała się idiotycznie, porażka w realizacji zadań nie skutkowała żadnymi konsekwencjami, a zagadki rozumieli chyba tylko ich autorzy. Fabuła też była z gatunku tych „dziwnych”, a wszystko to przełożyło się na jedną z najgorzej ocenianych gier tej generacji. Mimo to deweloperzy dostali taki wiatr w żagle, że w lipcu tego roku zapowiedzieli sequel i udostępnili go w wersji alfa. Może finalnie uda się im jeszcze stworzyć grę na miarę pierwszych zapowiedzi?
