Mordercza broń do walki wręcz. 14 rzeczy, za które pokochałem gry BioShock

Hubert Śledziewski

Mordercza broń do walki wręcz

Oddzielne segmenty artykułu postanowiłem poświęcić broni do walki w zwarciu oraz wspomnianym już plazmidom/wigorom. Jedne i drugie są bowiem tak charakterystyczne dla serii BioShock, że po prostu nie sposób jedynie o nich wspomnieć i przejść dalej. Zacznijmy od tych pierwszych.

W BioShocku i BioShocku 2 podstawową bronią bliskiego zasięgu jest klucz francuski. To niepozorne narzędzie, którego przeciętny gracz może dość szybko przestać używać, gdy zdobędzie teoretycznie znacznie potężniejsze pukawki. Nie jest to oczywiście błąd – raczej niedocenienie francuza. Da się bowiem uczynić go tak śmiercionośnym, że niektórzy gracze przechodzą przy jego użyciu całą grę (mnie się to nie udało – starcia z niektórymi Tatuśkami to istna mordęga, choć poza nimi zabawa jest naprawdę przednia).

Na krwawą bombę! - 14 rzeczy, za które pokochałem gry BioShock - dokument - 2022-08-31
Na krwawą bombę!

Wystarczy zdobyć odpowiednie toniki (umiejętności) – a konkretnie łomiarza 1 i 2 oraz cichego łomiarza 1 i 2 (we wszystkie cztery można się wyposażyć jednocześnie) – by zwiększyć do 945 punktów obrażenia zadawane przez klucz francuski wrogom nieświadomym naszej obecności. Jakby tego było mało, za pomocą plazmidu „błyskawica” można w dość łatwy sposób ogłuszać wrogów, co sprawia, że przez określony czas otrzymują oni czterokrotnie większe obrażenia. 4 x 945 = 3780. Jeśli nie wiedzieliście, to teraz już wiecie, czemu skradanie się jest nieodzownym elementem BioShocka.

Druga broń, o której chciałem wspomnieć, to niebhak z BioShocka Infinite. Nie jest on tak skuteczny w starciach jak klucz francuski – choć zadawane nim obrażenia można zwiększać w podobny sposób – i nie da się ukończyć gry, korzystając tylko z niego. Ma on jednak dwa inne zastosowania, które czynią go wyjątkowym.

Po pierwsze, służy do błyskawicznego przemieszczania się po rozsianych po Columbii szynach – a że w locie można strzelać z broni palnej, łączenie tych dwóch mechanik jest sprytnym sposobem radzenia sobie w co trudniejszych starciach. Po drugie, stosuje się go do wykonywania niezwykle krwawych i widowiskowych ataków kończących. M.in. za sprawą niebhaka właśnie do BioShocka Infinite przylgnęła łatka gry przesadnie brutalnej. Czy słusznie? Omówimy to w jednym z kolejnych punktów.

BioShock Infinite

BioShock Infinite

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 26 marca 2013

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.6

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

34

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Które miasto z serii Bioshock zrobiło na tobie większe wrażenie?

20,3%
Rapture
31,9%
Columbia
47,8%
Nie mam zdania na ten temat.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2022-09-01
08:40

zanonimizowany449082 Generał

Czy ktoś z Was też tak ma, że małżonek\partner\rodzic zaglądnie Wam przez ramię w monitor akurat w takim momencie rozgrywki, który wyrwany z kontekstu jest całkowicie niezrozumiały i niewytłumaczalny?

Kojarzycie moment "uzdrawiania" siostrzyczek? Wygląda to trochę jak molestowanie nieletniej...
Próbowałem wytłumaczyć... Że ja ratuje te dziewczynki...
Do dziś (a minęło kilka ładnych lat) jak idę pograć, to żona szyderczo pyta "ile dziś dziewczynek uratujesz?"

No obrzydziła mi Bioshocka bardzo skutecznie... :(

Komentarz: zanonimizowany449082
2022-09-01
11:34

CJzSanAndreas Pretorianin

CJzSanAndreas

Podobnie jak w przypadku GTA V od 9 lat nie było żadnej nowej części ani nie ma też żadnych konkretnych informacji co do przyszłej kontynuacji, jedynie ukazywały się zremasterowane reedycje.

Komentarz: CJzSanAndreas
2022-09-01
18:01

zanonimizowany1359977 Senator

Dla mnie najlepszym "Schockiem" jest Prey :)

Komentarz: zanonimizowany1359977
2022-09-03
11:51

marcing805 Legend

marcing805

Gry z serii podobały mi się ze względu na rozgrywkę, lokacje, audio. Ta cała filozoficzna otoczka w fabule nie była mi do zabawy potrzebna, choć miały one swoje fajne momenty. Wątki fabularne w grze i tak sprowadzają się do jednego: świat i życie nie jest takie, jak sobie myślimy i marzymy. Albo inaczej, myślisz sobie i myślisz a bóg patrzy i się śmieje.

Komentarz: marcing805
2022-09-05
21:41

Firion Legionista

Firion
😍


Komentarz: Firion

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl