Mordercza broń do walki wręcz. 14 rzeczy, za które pokochałem gry BioShock

Hubert Śledziewski

21

Mordercza broń do walki wręcz

Oddzielne segmenty artykułu postanowiłem poświęcić broni do walki w zwarciu oraz wspomnianym już plazmidom/wigorom. Jedne i drugie są bowiem tak charakterystyczne dla serii BioShock, że po prostu nie sposób jedynie o nich wspomnieć i przejść dalej. Zacznijmy od tych pierwszych.

W BioShocku i BioShocku 2 podstawową bronią bliskiego zasięgu jest klucz francuski. To niepozorne narzędzie, którego przeciętny gracz może dość szybko przestać używać, gdy zdobędzie teoretycznie znacznie potężniejsze pukawki. Nie jest to oczywiście błąd – raczej niedocenienie francuza. Da się bowiem uczynić go tak śmiercionośnym, że niektórzy gracze przechodzą przy jego użyciu całą grę (mnie się to nie udało – starcia z niektórymi Tatuśkami to istna mordęga, choć poza nimi zabawa jest naprawdę przednia).

Na krwawą bombę! - 14 rzeczy, za które pokochałem gry BioShock - dokument - 2022-08-31
Na krwawą bombę!

Wystarczy zdobyć odpowiednie toniki (umiejętności) – a konkretnie łomiarza 1 i 2 oraz cichego łomiarza 1 i 2 (we wszystkie cztery można się wyposażyć jednocześnie) – by zwiększyć do 945 punktów obrażenia zadawane przez klucz francuski wrogom nieświadomym naszej obecności. Jakby tego było mało, za pomocą plazmidu „błyskawica” można w dość łatwy sposób ogłuszać wrogów, co sprawia, że przez określony czas otrzymują oni czterokrotnie większe obrażenia. 4 x 945 = 3780. Jeśli nie wiedzieliście, to teraz już wiecie, czemu skradanie się jest nieodzownym elementem BioShocka.

Druga broń, o której chciałem wspomnieć, to niebhak z BioShocka Infinite. Nie jest on tak skuteczny w starciach jak klucz francuski – choć zadawane nim obrażenia można zwiększać w podobny sposób – i nie da się ukończyć gry, korzystając tylko z niego. Ma on jednak dwa inne zastosowania, które czynią go wyjątkowym.

Po pierwsze, służy do błyskawicznego przemieszczania się po rozsianych po Columbii szynach – a że w locie można strzelać z broni palnej, łączenie tych dwóch mechanik jest sprytnym sposobem radzenia sobie w co trudniejszych starciach. Po drugie, stosuje się go do wykonywania niezwykle krwawych i widowiskowych ataków kończących. M.in. za sprawą niebhaka właśnie do BioShocka Infinite przylgnęła łatka gry przesadnie brutalnej. Czy słusznie? Omówimy to w jednym z kolejnych punktów.

BioShock Infinite

BioShock Infinite

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 26 marca 2013
BioShock Infinite - Encyklopedia Gier
8.4

GRYOnline

8.6

Gracze

9.4

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

34

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Które miasto z serii Bioshock zrobiło na tobie większe wrażenie?

20,3%
Rapture
31,9%
Columbia
47,8%
Nie mam zdania na ten temat.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl