10 wielkich map w grach... na których nie było co robić

Od pewnego czasu popularnością cieszą się gry z otwartym światem, które pozwalają nam eksplorować rozległe mapy w poszukiwaniu kolejnych wyzwań. Są jednak wśród nich takie tytuły, które dużo lepiej wyszłyby na liniowości i bardziej zamkniętej strukturze.

Mikołaj Łaszkiewicz

Kochamy gry za to, że dostarczają określonych emocji – doprowadzają do śmiechu, skłaniają do przemyśleń, wprawiają w stan euforii, a czasem nawet frustracji, gdy coś nie idzie po naszej myśli. Często najciekawsze dla graczy są produkcje z otwartym światem, gdzie czeka mnóstwo aktywności pobocznych, sekretów oraz różnego rodzaju znajdziek.

Są też takie tytuły, które deweloperzy wyposażyli w ogromne, pozornie ciekawe mapy – jednak te przy dłuższym obcowaniu okazują się puste i po prostu nudne. Często są to przy tym całkiem niezłe lub nawet bardzo dobre gry, ale widać, że otwarty świat ewidentnie im nie służy i autorzy świetnej linii fabularnej nie mieli pomysłu na to, jak zagospodarować dostępną przestrzeń.

Zapraszam na przegląd dziesięciu gier z dużymi mapami, na których często naprawdę nie było co robić.

Mad Max

Pustynni zbieracze złomu wiedzą, co to nuda. - 10 największych map w grach... na których nie było co robić - dokument - 2021-08-13
Pustynni zbieracze złomu wiedzą, co to nuda.

Wydany w 2015 roku Mad Max jest jednym z najbardziej jaskrawych przykładów tego, że otwarte światy powinny być dobrze zaprojektowane. Gra może pochwalić się ładną (jak na tamte czasy) grafiką, nie najgorszą fabułą oraz ciekawym uniwersum, które aż prosi się o kolejne części. Niestety, ekipie z Avalanche Studios nie udało się stworzyć angażującego otwartego świata, pasującego do produkcji, w której nasz wyrzutek przemierza postapokaliptyczne ruiny cywilizacji.

Gracze narzekali na to, że w Mad Maxie wielką mapę wykorzystywaliśmy właściwie wyłącznie do jeżdżenia od jednego obozu bandytów do drugiego. Nie czekały tu na nas żadne ekscytujące tajemnice, a jedyne ciekawsze znajdźki były kawałkami złomu, który w gruncie rzeczy zawsze wyglądał się tak samo. Wiele osób zarzucało także grze, że kompletnie gubiła i rozwadniała klimat blockbusterowych filmów, dostarczając zamiast tego pustynną bijatykę, w której od czasu do czasu coś wybucha. W Mad Maxa można zagrać i nawet nieźle się przy tym bawić, ale trzeba wziąć poprawkę na to, że lepiej skupić się tu na samej historii, niż nastawiać na odkrywanie sekretów.

  1. Więcej o grze Mad Max
Dragon Age: Inquisition

Dragon Age: Inkwizycja

Dragon Age: Inquisition

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 18 listopada 2014

Informacje o Grze
6.9

GRYOnline

7.6

Gracze

7.6

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

66

Mikołaj Łaszkiewicz

Autor: Mikołaj Łaszkiewicz

W GRYOnline.pl pracuje od maja 2020 roku. Najpierw był newsmanem w dziale technologii, z czasem zaczął udzielać się w grach i publicystyce, a także redagować oraz nadzorować działanie newsroomu technologicznego. Wcześniej swoimi przemyśleniami na temat gier wideo dzielił się m.in. na różnych grupach tematycznych. Z wykształcenia prawnik. Gra na wszystkim i we wszystko, co widać czasem w recenzjach. Jego ulubioną konsolą jest Nintendo 3DS, co roku gra w nową część serii FIFA i stara się poszerzać gamingowe horyzonty. Uwielbia szeroko pojęty sprzęt komputerowy i rozkręca wszystko, co wpadnie mu w ręce.

Ile godzin zazwyczaj spędzasz w grze z otwartym światem?

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-08-20
11:46

premium141169051 Junior

Narzekanie na klimat pustkowi w Mad Max. Gra, która wciąga na dziesiątki godzin przez sam klimat, a jest w niej co robić i nie można się nudzić. Autorowi podziękuje. Dalej artykułu nie czytałem.

Komentarz: premium141169051
2021-08-20
12:45

bordzisz Konsul

Pełna zgoda w kwestii Fuel. Przez swój rozmiar i pustkę, ta gra była najzwyczajniej w świecie nudna.

Komentarz: bordzisz
2021-08-20
15:41

krykry Generał

...Daggerfall?

Komentarz: krykry
2021-08-25
18:27

zanonimizowany1359977 Senator

Fuel?
Generalnie im mniejsza mapa tym lepsza. Tesknie za powrotem liniowych gier, ewentualnie sandboxow takich jak ostatnia trylogia Tomb Raider.

Komentarz: zanonimizowany1359977
2021-08-26
16:05

-eca- Konsul

-eca-
😃

Jako doswiadczony gracz(30 lat od czasu pierwszego atari) nie zgodze sie z autorem co do Far Cry Primal.
Jest to najlepsza gra w temacie poznej prehistorii, mapa jest super. Wszedzie slychac odglosy zwierzat, wszedzie sa potrzebne surowce itp. Piekne kolory, tygrysy szablozebne, mamuty i mnóstwo flory i fauny- cos pieknego,mapa zyje. Nigdy , w przeszlosci nie powstala tak piekna gra w tej tematyce. A autor widocznie jest konsolwym nubbem i napisal cos bo musial. FARCRY PRIMAL... jedna z najlepszych gier. Jezyk Winja- artystyczny. Bardzo niedoceniana produkcja, a zrobiona perfekcyjnie!!!

Ps. A gdyby chlop sie znal na temacie to na 1 miejscu powinien byc Elex. Co nie zmienia faktu, ze jest to dobra gra. ... Patalychy nie tylko na budowach pracuja, w medycynie czy w polityce. Na portalu GOL tez sa.

Komentarz: -eca-

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl