Metal Gear Solid 5. 10 wielkich map, na których nie było co robić

Metal Gear Solid 5

Hideo Kojima robi świetne gry, ale często zapomina, że nie tylko on ma się w nich dobrze bawić. - 10 największych map w grach... na których nie było co robić - dokument - 2021-08-13
Hideo Kojima robi świetne gry, ale często zapomina, że nie tylko on ma się w nich dobrze bawić.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to bardzo dobra gra, imponująca oprawą graficzną, skradankową rozgrywką oraz typową dla Hideo Kojimy zawiłą fabułą, w której nawet nie próbuję doszukiwać się logiki. Japoński projektant miał zawsze tendencję do eksperymentowania i tym razem postawił na całkiem obszerne, otwarte światy. Metal Gear Solid V składa się z kilku plansz, na których odbywa się cała zabawa – możemy je bardzo swobodnie eksplorować i wykonywać nasze misje na różne sposoby. Pozostaje tylko pytanie, czemu Kojima chciał tak bardzo skorzystać z tak dużych map?

Gracze szczególnie narzekali właśnie na otwartą konstrukcję świata przedstawionego. Według nich był to zabieg kompletnie niepotrzebny i nieprzemyślany, gdyż w Metal Gear Solid V eksploracja nie ma właściwie żadnego sensu. Tereny znajdujące się poza posterunkami wojskowymi są zasadniczo martwe – nie spotkamy tam żadnych wrogów czy sojuszników, nie ma zadań pobocznych ani nawet śladów wojny, która podobno toczy się na naszych oczach. Wydaje się, że Hideo Kojima mógł zdecydować się na bardziej liniowe podejście do zabawy, gdyż wiele osób zwyczajnie nudziło się podczas przedzierania się przez Afganistan – był to typowy zapychacz czasu, który prowadził niemal wyłącznie do walki z kolejnymi przeciwnikami stacjonującymi w bazach.

  1. Więcej o grze Metal Gear Solid V
Dragon Age: Inquisition

Dragon Age: Inkwizycja

Dragon Age: Inquisition
PC PlayStation Xbox
Data wydania: 18 listopada 2014
Dragon Age: Inquisition - Encyklopedia Gier
6.8

GRYOnline

7.6

Gracze

7.6

Steam

8.8

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

66

Mikołaj Łaszkiewicz

Autor: Mikołaj Łaszkiewicz

W GRYOnline.pl pracuje od maja 2020 roku. Najpierw był newsmanem w dziale technologii, z czasem zaczął udzielać się w grach i publicystyce, a także redagować oraz nadzorować działanie newsroomu technologicznego. Wcześniej swoimi przemyśleniami na temat gier wideo dzielił się m.in. na różnych grupach tematycznych. Z wykształcenia prawnik. Gra na wszystkim i we wszystko, co widać czasem w recenzjach. Jego ulubioną konsolą jest Nintendo 3DS, co roku gra w nową część serii FIFA i stara się poszerzać gamingowe horyzonty. Uwielbia szeroko pojęty sprzęt komputerowy i rozkręca wszystko, co wpadnie mu w ręce.

Ile godzin zazwyczaj spędzasz w grze z otwartym światem?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl