7. Don’t Starve Together – 10,22 mln. 10 indyków, które sprzedały się lepiej niż gry AAA

- 10 indyków, które sprzedały się lepiej niż wysokobudżetowe hity
- 9. Phasmophobia – 9,47 mln
- 8. Ark: Survival Evolved – 9,65 mln
- 7. Don’t Starve Together – 10,22 mln
- 6. Human: Fall Flat – 11,32 mln
- 5. Guacamelee! + Super Turbo Championship Edition – 11,91 mln
- 4. Fall Guys: Ultimate Knockout – 13,79 mln
- 3. Valheim – 16,98 mln
- 2. Among Us – 25,18 mln
- 1. Terraria – 34,05 mln
7. Don’t Starve Together – 10,22 mln

Data premiery: 21 kwietnia 2016
Platformy: PC, PS4, Xbox One
Producent: Klei Entertainment
Wydawca: Klei Entertainment
Don’t Starve osiągnęło niemały sukces już w swojej podstawowej wersji. Ta debiutująca na pecetach w 2013 roku gra (krótko po tym również na PS4) pokazała, że za ciekawą stylistyką może iść także wciągająca rozgrywka. Nie nazwałbym dzieła studia Klei Entertainment ojcem survivali, ale niewątpliwie odcisnęło ono swoje piętno na tym gatunku. Don’t Starve Together pojawiło się w 2016 – do rozwiniętego survivalu dołożony został tu najważniejszy element: wspólna gra przez sieć. To pozwoliło błyskawicznie zyskać bazę graczy, którzy po dziś dzień nie opuszczają serwerów.
Mój kontakt z Don’t Starve ograniczył się do kilku godzin gry krótko po premierze wersji na PS4. Mimo że niezbyt gustuję w tym gatunku, odpowiednio wyważony poziom trudności (dość przyjazny dla początkujących) sprawił, że miło wspominam tę przygodę. Podejrzewam, że osoby, które przekroczył pewną barierę, wpadały po uszy i nie mogły się oderwać, zwłaszcza gdy miały okazję pograć ze znajomymi, co jest solidną zachętą w tego typu produkcjach.