Tiberium anulowane
Zapowiedziana w grudniu zeszłego roku pierwszoosobowa strzelanina Tiberium została anulowana przez Electronic Arts. Powodów tak drastycznej decyzji jest kilka. Najważniejsze wydają się być jednak dwa, wymienione przez rzecznika prasowego Electronic Arts – niezadowalająca jakość produkcji oraz przekroczenie zakładanego budżetu.
Zapowiedziana w grudniu zeszłego roku pierwszoosobowa strzelanina Tiberium została anulowana przez Electronic Arts. Powodów tak drastycznej decyzji jest kilka. Najważniejsze wydają się być jednak dwa, wymienione przez rzecznika prasowego Electronic Arts – niezadowalająca jakość produkcji oraz przekroczenie zakładanego budżetu.
O sytuacji z grą Tiberium poinformował nas Mike Verdu, szef studia EA Los Angeles, odpowiedzialnego za jej deweloping. Dokonał tego za sprawą notatki, która została przechwycona przez redakcję serwisu Kotaku. Napisał w niej m.in., że w efekcie rozmów z szefami EA Games, Nickiem Earlem i Frankiem Gibeau, zapadła decyzja o rezygnacji z kontynuowania prac nad grą. „Nie bylibyśmy w stanie zapewnić grze takiego poziomu jakościowego, jaki sobie założyliśmy. (...) Gra nie spełnia naszych oczekiwań, nie spełni też oczekiwań graczy ”, stwierdził Verdu. Kierownik EA LA poinformował również, że twórcy walczyli z różnego rodzaju problemami niemalże od chwili rozpoczęcia produkcji. Zaowocowało to m.in. lipcową informacją o przesunięciu daty premiery produktu z końcówki bieżącego roku na bliżej niesprecyzowany okres (mowa była jedynie o przyszłym roku fiskalnym, który rozpoczyna się w kwietniu 2009, a kończy w marcu 2010).
Skasowanie Tiberium pociągnęło za sobą zwolnienia dużej liczby pracowników EA Los Angeles. Verdu zapewnia jednak, że spora część programistów i grafików znajdzie bez problemów zatrudnienie w innych wewnętrznych studiach EA. Niektórzy z nich zostaną zatrudnieni na specjalnych warunkach w samym EA LA.
Na koniec swojej notatki Mike Verdu zapewnia, że podobna sytuacja już się więcej nie powtórzy. „Poprzeczka została podniesiona. Musimy się skoncentrować na kolejnych wielkich projektach, a ewentualne problemy bardzo szybko wychwytywać i niemal jednocześnie rozwiązywać ”. Wszystkie informacje przedstawione przez szefa EA Los Angeles zostały potwierdzone przez rzecznika prasowego Electronic Arts.
Przypominamy, że akcja programu miała rozgrywać się pod koniec lat pięćdziesiątych XXI wieku. W grze mielibyśmy wcielić się w dowódcę oddziału GDI, Ricardo Vegę. Rozgrywka polegałaby na braniu udziału w bitwach, samotnym anihilowaniu wrogich zastępów oraz uczestniczeniu w pojedynkach, podczas których zarządzalibyśmy podległym Vedze oddziałom żołnierzy i maszynom. Historia była oczywiście osadzona w świecie Command & Conquer. Gra miała zostać wydana w wersjach na konsole PlayStation 3, Xbox 360 i pecety. Więcej informacji na temat Tiberium dostarczy Wam nasza Encyklopedia.

Komentarze czytelników
zanonimizowany484600 Legend
CzyTenNickNieWolny? --> Fifa na konsole? NHL na konsole? Maddeny? Tiger Woods? Fight Night Round? Chyba tylko NBA odstaje i dostaje baty od NBA 2K.
szymczakz Pretorianin
NIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE(3 dni potem)EEEEEEEEEEEE! Za karę idę ściągać Renegade z neta :] Nie no, jajca, sąsiad ma oryginał ;D
Nie lubicie Simsów bo EA robi z tego kopalnie diamentów? Po prostu zazdrościcie :|
TRX Generał

Taa, Tiberium anulowali, ale za to będą nas molestować Mirrors Edge, ME 2, ME 3, ME Chronicles, ME Lost Chapters, ME 4, ME 5, ME Underground itd. i Dead Space 2 oraz 3 (już teraz jest zapowiedziane jako trylogia).
Mnie ciekawi tylko jedno - dlaczego wokół Mirrors Edge jest taka wrzawa? Co sprawia, że już teraz ten tytuł jest kreowany na mega hit w mediach i w necie? Tak samo było z Assasin's Creed - ba, do dziś wiele graczy uważa to "coś" za hit 2007 roku (a w choćby CDA będzie na 100% hitem roku 2008). Aż tak łatwo dajemy się zwariować bełkotowi marketingowców?
U.V. Impaler Legend

Nie spodziewałem się tego, ale zaskoczony nie jestem. Już na prezentacji gra wyglądała przeciętnie, a w kolejnych miesiącach jej sytuacja nie poprawiała się, zwłaszcza jeśli porównać Tiberium do powstającego równolegle Dead Space'a. Krok odważny, ale dobry.
zanonimizowany251643 Legend
Aż tak łatwo dajemy się zwariować bełkotowi marketingowców?
Są takie gry, przy których wystarczy spojrzeć na design i już wiesz, że będziesz w to grać bez pamięci. Oczywiście kwestia gustu, ale po pierwsze Mirror's Edge ma 10x skromniejszy marketing od AC, po drugie czepianie się pomysłu i wykonania przypomina niedawne narzekanie na nową FIFA09. Do gry (FIFA) wprowadzono masę zmian, podciągnieto wszystkie aspekty, dodano live season, grę online 10vs10 a wiesz, co na GOL przeczytałem w relacji z dema na forum - że lipa, bo zawodnik przez sędziego liniowego przebiega i nie ma kolizji.