Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 kwietnia 2011, 10:15

autor: Marcin Skierski

The Agency skasowane w wyniku zwolnień w Sony Online Entertainment

Wczorajsze doniesienia serwisu Kotaku o rzekomych zwolnieniach w firmie Sony Online Entertainment znalazły swoje potwierdzenie w oficjalnym komunikacie prasowym. Pierwszą ofiarą reorganizacji okazała się gra MMO The Agency.

Wczorajsze doniesienia serwisu Kotaku o rzekomych zwolnieniach w firmie Sony Online Entertainment znalazły swoje potwierdzenie w oficjalnym komunikacie prasowym. Pierwszą ofiarą reorganizacji okazała się gra MMO The Agency.

W wyniku trwającego procesu restrukturyzacji zdecydowano się zamknąć trzy wewnętrzne studia deweloperskie w Seattle, Denver oraz Tucson. W związku z tym swoje posady straciło aż 205 pracowników, a gry tworzone w tych miastach będą teraz opracowywane w centrali koncernu ulokowanej w San Diego.

The Agency skasowane w wyniku zwolnień w Sony Online Entertainment - ilustracja #1

Wielu fanów z pewnością zaboli wiadomość, że równocześnie przerwano deweloping The Agency. Była to całkiem ciekawie zapowiadająca się, szpiegowska produkcja MMO dla posiadaczy pecetów oraz PlayStation 3, w której spory nacisk byłby położony na elementy skradankowe i rozwiązywanie zagadek logicznych. Pierwsze, szczątkowe doniesienia na temat tego tytułu pojawiły się cztery lata temu. Trochę szkoda, że tak długi okres prac został zmarnowany.

Jeszcze kilka miesięcy temu informowaliśmy Was o przesunięciu premiery The Agency na drugą połowę 2011 roku. Tłumaczono się wtedy, że gra potrzebuje sporej ilości poprawek i nie jest jeszcze gotowa na światowy debiut. Nikt chyba jednak nie spodziewał się, że ostatecznie zostanie ona skasowana z listy wydawniczej Sony Computer Entertainment.

Jak zdradził John Smedley (prezes Sony Online Entertainment), firma położy teraz większy nacisk na produkcję tytułów darmowych, wykorzystując w ten sposób rosnącą popularność społecznościowych gier dostępnych na łamach takich serwisów jak Facebook. Tego typu pozycje są bowiem tańsze i prostsze w dewelopingu. Rzeczniczka Taina Rodriguez w stosownym oświadczeniu dodała, że taka strategia pozwoli koncernowi pozostać na pozycji globalnego lidera sieciowej rozrywki elektronicznej.