kampanie społeczne - newsy i ciekawostki

„Znienawidziłbym siebie bardziej, gdybym zrezygnował”. Ross Scott o gorzkim smaku zwycięstwa i przyszłości akcji Stop Killing Games
Jakub Błażewicz, 5 sierpnia 2025, 11:10
Ross Scott robi sobie przerwę po intensywnej walce o podpisy pod europejską inicjatywą obywatelską, ale jest gotów rzucić wszystko, by kontynuować walkę z niszczeniem gier wideo.

Gracze przypuścili szturm na pomoc techniczną Visa i wskazują źródła ostatniej fali cenzury na Steamie
Adrian Werner, 28 lipca 2025, 14:54
Rozwścieczeni cenzurą na Steamie oraz Itch.io gracze zaczęli masowo wydzwaniać do Visa oraz innych firm płatniczych, które wymusiły te zmiany.

To ostatnie dni na poparcie Stop Killing Games. Deweloper wielkich gier RPG okazuje wsparcie dla akcji. „Każdy gracz zasługuje na trwały dostęp do tego, za co zapłacił”
Adrian Werner, 25 lipca 2025, 13:08
Na ostatniej prostej akcja Stop Killing Games zyskała kolejnych dwóch sojuszników w walce przeciwko niszczeniu gier wideo.

Skarga przeciwko Stop Killing Games. Organizator odpowiada na „fałszywe zarzuty”
Marcin Bukowski, 23 lipca 2025, 09:55
Organizator akcji „Stop niszczeniu gier” stał się przedmiotem skargi do Unii Europejskiej. Problemem jest zbyt duże zaangażowanie Scotta w promowanie akcji.

Akcja przeciwko zabijaniu gier przekroczyła ważny próg, a jej największy przeciwnik mierzy się z kolejnymi problemami
Adrian Werner, 21 lipca 2025, 14:40
Inicjatywa „Stop niszczeniu gier wideo” przekroczyła próg 1,4 mln zebranych podpisów, co oznacza, że już niemal na pewno sprawą będzie musiała się zająć Komisja Europejska.

Twórca inicjatywy „Stop niszczeniu gier wideo” powiedział nam, jak można pomóc sprawie poza podpisaniem petycji. W Polsce już się to dzieje
Kamil Kleszyk, 19 lipca 2025, 10:06
Ross Scott, twórca inicjatywy Stop Killing Games, w rozmowie z redakcją tvgry zdradza, co jeszcze – poza podpisywaniem petycji – mogą zrobić gracze, by realnie wpłynąć na sprawę.

„Sprzedana gra należy do klienta, nie do firmy”. Gracze walczący przeciwko „zabijaniu gier wideo” mają ważnego sojusznika w Parlamencie Europejskim
Agnieszka Adamus, 13 lipca 2025, 21:39
Inicjatywa „Stop niszczeniu gier wideo” zyskała sojusznika wśród polityków. Okazał się nim wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego.

„Jeśli nabycie gry nie jest zakupem, to piractwo nie jest kradzieżą”. Twórca Minecrafta z przytupem dołączył do akcji przeciwko „zabijaniu” gier
Marcin Bukowski, 9 lipca 2025, 11:10
Twórca Minecrafta poparł akcję Stop Killing Games, podkreślając, że gracze powinni mieć możliwość hostowania własnych serwerów. Co ciekawe, sam nie podpisał petycji.

„Miałoby to efekt zniechęcający”. Milion graczy jednoczy się, by ocalić swoje ulubione gry. Wydawcy odpowiadają i wzbudzają podejrzenia
Jakub Błażewicz, 7 lipca 2025, 12:00
Wydawcy gier docenili pasję graczy, ale najwyraźniej nie pochwalają akcji przeciwko niszczeniu gier wideo.

To nie koniec walki z „zabijaniem gier”. Organizator Stop Killing Games nawołuje do składania podpisów, bo „nie ma czegoś takiego jak bezpieczny margines"
Jakub Błażewicz, 4 lipca 2025, 12:57
Europejska inicjatywa obywatelska odniosła sukces. Przynajmniej oficjalnie - organizator akcji Stop Killing Games nie jest pewny, czy na pewno złożono milion prawdziwych podpisów.

500 000 głosów w 10 dni. Gracze zapewnili sukces akcji przeciwko „zabijaniu” gier, po tym jak milion obywateli UE złożyło podpis pod inicjatywą
Marcin Bukowski, 3 lipca 2025, 16:34
Inicjatywa obywatelska mająca na celu walkę z „zabijaniem” gier wideo zebrała wymaganą liczbę podpisów i trafi do Komisji Europejskiej.

Twoje gry mogą zniknąć z dnia na dzień. Kampania, która ma temu zapobiec, ciągle czeka na Wasze wsparcie
Jakub Błażewicz, 3 lipca 2025, 06:26
To ostatnia szansa na poparcie inicjatywy obywatelskiej UE, która z pewnych przyczyn mocno wyhamowała po początkowym masowym poparciu przez graczy.

Polacy ścigają się z Niemcami, próbując zapobiec „umieraniu” gier wideo
Zuzanna Domeradzka, 26 czerwca 2025, 21:00
Chociaż europejska inicjatywa obywatelska przeciwko niszczeniu gier może nie osiągnąć sukcesu, to Polacy wciąż próbują walczyć o nowe głosy. Pirate Software odniósł się do swojej krytyki Stop Killing Games.

Akcja przeciwko „niszczeniu” gier wideo wychodzi na ostatnią prostą. Organizatorzy proszą o wsparcie
Piotr Doroń, 22 maja 2025, 10:40
Do 31 lipca 2025 roku organizatorzy akcji „Stop Destroying Videogames” muszą zebrać milion podpisów, by petycja mogła zostać rozpatrzona przez przedstawicieli Unii Europejskiej.

Gracze spełnili pierwszy wymóg w walce przeciwko niszczeniu gier, ale sukces inicjatywy europejskiej stoi pod znakiem zapytania
Jakub Błażewicz, 2 grudnia 2024, 10:44
Kolejny kraj osiągnął minimalny próg poparcia inicjatywy przeciwko niszczeniu gier wideo. Jednakże jest o wiele za wcześnie, by świętować sukces.

Po wpłynięciu na Ubisoft, akcja przeciwko niszczeniu gier wideo staje przed największym wyzwaniem
Jakub Błażewicz, 8 października 2024, 12:47
Inicjatywa obywatelska „Stop Killing Games” wciąż trwa, ale liczba zebranych podpisów nie zbliżyła się jeszcze nawet do połowy wymaganego progu poparcia akcji.

Poprzyj akcję „Stop niszczeniu gier wideo”. Ruszyła zbiórka podpisów w Polsce i UE
Jakub Błażewicz, 31 lipca 2024, 12:20
Ruszyła zbiórka podpisów pod inicjatywą obywatelską „Stop niszczeniu gier wideo”. Przez rok gracze z Unii Europejskiej będą musieli pokazać, że faktycznie sprzeciwiają się praktyce „uśmiercania” gier.
![„Przestańcie niszczyć gry wideo”. Komisja Europejska zarejestrowała inicjatywę obywatelską, która ma uchronić gry od śmierci. Warto będzie ją podpisać [Aktualizacja]](/i/w/h1/720_456605625.jpg)
„Przestańcie niszczyć gry wideo”. Komisja Europejska zarejestrowała inicjatywę obywatelską, która ma uchronić gry od śmierci. Warto będzie ją podpisać [Aktualizacja]
Maciej Gaffke, 18 lipca 2024, 18:05
Komisja Europejska zarejestrowała inicjatywę obywatelską „Stop destroying videogames”. Pomysłodawcy chcą skłonić wydawców gier do zapewnienia odpowiedniego stanu produkcji po zakończeniu jej wsparcia.

„Przestańcie niszczyć gry”. Wystartowała wielka kampania wymierzona w wydawców. Zakończenie wsparcia The Crew przez Ubisoft punktem zapalnym
Jakub Błażewicz, 3 kwietnia 2024, 12:54
Koniec pierwszego The Crew zachęcił popularnego youtubera do wszczęcia „realnych działań” przeciwko praktyce „niszczenia” gier przez wydawców.

„Piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju”, Dove o obrazie kobiet w grach
Marcin Przała, 15 maja 2023, 10:26
Popularna marka kosmetyczna zainicjowała kampanię społeczną, która zwraca uwagę na problem nadmiernej seksualizacji kobiet w grach wideo. Akcję promuje materiał wideo, w którym bohaterka oprócz walki z potworami, toczy bój o swoje „ja".

Gwiazdy Ślepnąc od świateł dołączają do hot16challenge2
Paweł Woźniak, 12 maja 2020, 15:00
Gwiazdy serialu HBO Ślepnąc od świateł - reżyser Krzysztof Skonieczny oraz aktor Jan Frycz - przyłączyli się do akcji #hot16challenge2. Skonieczny jako raper Piorun nagrał własny kawałek, a Frycz jako Dario kulturalnie zachęcił słuchaczy do wsparcia zbiórki.

Hed rapuje w ramach hot16challenge2 - tvgry.pl wspiera akcję
Miłosz Szubert, 12 maja 2020, 13:55
Szymon Liebert, znany Wam szerzej jako Hed z tvgry.pl, wziął udział w #hot16challenge2, czyli popularnym w ostatnim czasie wyzwaniu internetowym polegającym na „zarapowaniu” 16 wersów stworzonego przez siebie tekstu. Jego celem jest rozpropagowanie zbiórki na lekarzy walczących z koronawirusem.

Granie z umiarem nie szkodzi? WHO zachęca do gier
Jakub Błażewicz, 2 kwietnia 2020, 11:28
Branża gier oraz Światowa Organizacja Zdrowia rozpoczęły akcję #PlayApartTogether. Kampania promuje przestrzeganie zaleceń w walce z koronawirusem z pomocą gier wideo. Część internautów zwraca uwagę, że stoi to w sprzeczności z dotychczasową polityką WHO, której zwieńczeniem było uznanie nadmiernego grania za zaburzenie w zeszłym roku.

Fake newsy są jak plaga - nowy scenariusz w Plague Inc.
Konrad Serafiński, 7 grudnia 2019, 10:00
Ndemic Creations, we współpracy z brytyjską organizacją Full Fact, udostępniło Fake News - nowy scenariusz do gry Plague Inc., pozwalający siać fałszywe informacje na szeroką skalę. Zabieg ma na celu zwiększenie świadomości ludzi na temat niebezpieczeństw związanych właśnie z fałszywymi wiadomościami.

Gra o tron i Westworld uczą szacunku z bohaterami Ulicy Sezamkowej
Jakub Błażewicz, 19 kwietnia 2019, 14:35
Muppet Elmo rozstrzygnął konflikt pomiędzy Cersei i Tyrionem Lannisterami z Gry o tron. To nie szalona wizja fanów, lecz filmik opublikowany przez HBO z okazji 50. rocznicy powstania Ulicy Sezamkowej oraz w ramach akcji promującej wzajemny szacunek. Podobną lekcję otrzymali bohaterowie serialu Westworld, w czym niepoślednią rolę odegrały ciastka.

GOG.com startuje z inicjatywą FCK DRM – wojny z zabezpieczeniami ciąg dalszy
Krystian Pieniążek, 21 sierpnia 2018, 16:23
Sklep GOG.com startuje z inicjatywą FCK DRM, której celem jest nie tylko edukacja użytkowników w zakresie zagrożeń związanych ze stosowaniem zabezpieczeń tego typu, lecz także rozpoczęcie dyskusji na temat sensu ich stosowania.

Programuj - rusza nowa inicjatywa rządowa
Krzysztof Sobiepan, 2 lutego 2017, 12:56
Kampania ma na celu zachęcenie młodych ludzi do nauki kodowania. W centrum wydarzeń umieszczona została polska branża elektronicznej rozrywki, a główne hasło to „Robienie gier jest fajniejsze niż granie".

Jakość filmów Blizzarda w spocie o walce z rakiem
Kamil Kubiczek, 11 lutego 2016, 14:22
Dzięki inicjatywie Fundacji Onkologicznej Alivia w Internecie ukazał się spot promujący prowadzoną przez nich kampanię walki z rakiem. W filmie w formie gry komputerowej (współtworzonym przez Platige Image) przedstawiona została walka młodej kobiety z potworem symbolizującym nowotwór.

Kokaina, alkohol i gry wideo – francuska kampania przeciw uzależnieniom
Adam Mirkowski, 9 lutego 2016, 15:15
Gry wideo w kampanii społecznej prowadzonej przez francuski instytut powiązany z Ministerstwem Zdrowia wylądowały pomiędzy narkotykami, alkoholem i tytoniem. W ramach akcji, mającej na celu zwiększenie świadomości na temat uzależnień wśród młodzieży i ich rodziców, powstał również spot obrazujący, do czego prowadzi granie w gry wideo.

Fani Half-Life zbierają pieniądze na kampanię domagającą się trzeciej części cyklu
Michał Kułakowski, 17 października 2014, 18:12
Dwóch fanów serii Half-Life zmęczonych wieloletnim czekaniem na jakiekolwiek informacje związane z trzecią częścią serii postanowiło zebrać pieniądze na kampanię społeczno-reklamową, która pokaże Valve silę społeczności fanów oraz jej determinację.