Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

kampanie społeczne - newsy i ciekawostki

„Przestańcie niszczyć gry”. Wystartowała wielka kampania wymierzona w wydawców. Zakończenie wsparcia The Crew przez Ubisoft punktem zapalnym
„Przestańcie niszczyć gry”. Wystartowała wielka kampania wymierzona w wydawców. Zakończenie wsparcia The Crew przez Ubisoft punktem zapalnym

Jakub Błażewicz, 3 kwietnia 2024, 12:54

Koniec pierwszego The Crew zachęcił popularnego youtubera do wszczęcia „realnych działań” przeciwko praktyce „niszczenia” gier przez wydawców.

„Piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju”, Dove o obrazie kobiet w grach
„Piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju”, Dove o obrazie kobiet w grach

Marcin Przała, 15 maja 2023, 10:26

Popularna marka kosmetyczna zainicjowała kampanię społeczną, która zwraca uwagę na problem nadmiernej seksualizacji kobiet w grach wideo. Akcję promuje materiał wideo, w którym bohaterka oprócz walki z potworami, toczy bój o swoje „ja".

Gwiazdy Ślepnąc od świateł dołączają do hot16challenge2
Gwiazdy Ślepnąc od świateł dołączają do hot16challenge2

Paweł Woźniak, 12 maja 2020, 15:00

Gwiazdy serialu HBO Ślepnąc od świateł - reżyser Krzysztof Skonieczny oraz aktor Jan Frycz - przyłączyli się do akcji #hot16challenge2. Skonieczny jako raper Piorun nagrał własny kawałek, a Frycz jako Dario kulturalnie zachęcił słuchaczy do wsparcia zbiórki.

Hed rapuje w ramach hot16challenge2 - tvgry.pl wspiera akcję
Hed rapuje w ramach hot16challenge2 - tvgry.pl wspiera akcję

Miłosz Szubert, 12 maja 2020, 13:55

Szymon Liebert, znany Wam szerzej jako Hed z tvgry.pl, wziął udział w #hot16challenge2, czyli popularnym w ostatnim czasie wyzwaniu internetowym polegającym na „zarapowaniu” 16 wersów stworzonego przez siebie tekstu. Jego celem jest rozpropagowanie zbiórki na lekarzy walczących z koronawirusem.

Granie z umiarem nie szkodzi? WHO zachęca do gier
Granie z umiarem nie szkodzi? WHO zachęca do gier

Jakub Błażewicz, 2 kwietnia 2020, 11:28

Branża gier oraz Światowa Organizacja Zdrowia rozpoczęły akcję #PlayApartTogether. Kampania promuje przestrzeganie zaleceń w walce z koronawirusem z pomocą gier wideo. Część internautów zwraca uwagę, że stoi to w sprzeczności z dotychczasową polityką WHO, której zwieńczeniem było uznanie nadmiernego grania za zaburzenie w zeszłym roku.

Fake newsy są jak plaga - nowy scenariusz w Plague Inc.
Fake newsy są jak plaga - nowy scenariusz w Plague Inc.

Konrad Serafiński, 7 grudnia 2019, 10:00

Ndemic Creations, we współpracy z brytyjską organizacją Full Fact, udostępniło Fake News - nowy scenariusz do gry Plague Inc., pozwalający siać fałszywe informacje na szeroką skalę. Zabieg ma na celu zwiększenie świadomości ludzi na temat niebezpieczeństw związanych właśnie z fałszywymi wiadomościami.

Gra o tron i Westworld uczą szacunku z bohaterami Ulicy Sezamkowej
Gra o tron i Westworld uczą szacunku z bohaterami Ulicy Sezamkowej

Jakub Błażewicz, 19 kwietnia 2019, 14:35

Muppet Elmo rozstrzygnął konflikt pomiędzy Cersei i Tyrionem Lannisterami z Gry o tron. To nie szalona wizja fanów, lecz filmik opublikowany przez HBO z okazji 50. rocznicy powstania Ulicy Sezamkowej oraz w ramach akcji promującej wzajemny szacunek. Podobną lekcję otrzymali bohaterowie serialu Westworld, w czym niepoślednią rolę odegrały ciastka.

GOG.com startuje z inicjatywą FCK DRM – wojny z zabezpieczeniami ciąg dalszy
GOG.com startuje z inicjatywą FCK DRM – wojny z zabezpieczeniami ciąg dalszy

Krystian Pieniążek, 21 sierpnia 2018, 16:23

Sklep GOG.com startuje z inicjatywą FCK DRM, której celem jest nie tylko edukacja użytkowników w zakresie zagrożeń związanych ze stosowaniem zabezpieczeń tego typu, lecz także rozpoczęcie dyskusji na temat sensu ich stosowania.

Programuj - rusza nowa inicjatywa rządowa
Programuj - rusza nowa inicjatywa rządowa

Krzysztof Sobiepan, 2 lutego 2017, 12:56

Kampania ma na celu zachęcenie młodych ludzi do nauki kodowania. W centrum wydarzeń umieszczona została polska branża elektronicznej rozrywki, a główne hasło to „Robienie gier jest fajniejsze niż granie".

Jakość filmów Blizzarda w spocie o walce z rakiem
Jakość filmów Blizzarda w spocie o walce z rakiem

Kamil Kubiczek, 11 lutego 2016, 14:22

Dzięki inicjatywie Fundacji Onkologicznej Alivia w Internecie ukazał się spot promujący prowadzoną przez nich kampanię walki z rakiem. W filmie w formie gry komputerowej (współtworzonym przez Platige Image) przedstawiona została walka młodej kobiety z potworem symbolizującym nowotwór.

Kokaina, alkohol i gry wideo – francuska kampania przeciw uzależnieniom
Kokaina, alkohol i gry wideo – francuska kampania przeciw uzależnieniom

Adam Mirkowski, 9 lutego 2016, 15:15

Gry wideo w kampanii społecznej prowadzonej przez francuski instytut powiązany z Ministerstwem Zdrowia wylądowały pomiędzy narkotykami, alkoholem i tytoniem. W ramach akcji, mającej na celu zwiększenie świadomości na temat uzależnień wśród młodzieży i ich rodziców, powstał również spot obrazujący, do czego prowadzi granie w gry wideo.

Fani Half-Life zbierają pieniądze na kampanię domagającą się trzeciej części cyklu
Fani Half-Life zbierają pieniądze na kampanię domagającą się trzeciej części cyklu

Michał Kułakowski, 17 października 2014, 18:12

Dwóch fanów serii Half-Life zmęczonych wieloletnim czekaniem na jakiekolwiek informacje związane z trzecią częścią serii postanowiło zebrać pieniądze na kampanię społeczno-reklamową, która pokaże Valve silę społeczności fanów oraz jej determinację.

Startuje edukacyjna akcja społeczna Patrz w co gram
Startuje edukacyjna akcja społeczna Patrz w co gram

SPiDOR. Press Release, 29 maja 2012, 17:05