gry AAA Ostatnie wiadomości

„Gracze są znieczuleni na piękną grafikę, rozmiar, skalę i rozmach”. Producentka God of War punktuje dużych wydawców

„Gracze są znieczuleni na piękną grafikę, rozmiar, skalę i rozmach”. Producentka God of War punktuje dużych wydawców

Producentka God of War: Ragnarok sądzi, że duzi wydawcy, jak Sony czy Microsoft, powinni więcej inwestować w niskobudżetowe tytuły. Jest bowiem duże zapotrzebowanie mniejsze gry niezależne.

gry

Zuzanna Domeradzka

20 października 2025 20:28

„Gracze są znieczuleni na piękną grafikę, rozmiar, skalę i rozmach”. Producentka God of War punktuje dużych wydawców
„Oczekiwania są po prostu kosmiczne”. Legenda Blizzarda mówi o tym, dlaczego tak trudno jest pracować nad grami takimi jak Diablo 4

„Oczekiwania są po prostu kosmiczne”. Legenda Blizzarda mówi o tym, dlaczego tak trudno jest pracować nad grami takimi jak Diablo 4

Ojciec serii Diablo uważa, że tworzenie dużych gier AAA w dzisiejszych czasach jest niezwykle ryzykowne. Deweloperzy muszą zmagać się z trudnym zadaniem sprostania oczekiwaniom graczy.

gry

Marcin Bukowski

2 października 2025 09:25

„Oczekiwania są po prostu kosmiczne”. Legenda Blizzarda mówi o tym, dlaczego tak trudno jest pracować nad grami takimi jak Diablo 4
„Stworzenie dobrej gry już nie wystarcza”. Jason Schreier punktuje wielki problem branży, który zagląda w oczy wszystkim deweloperom, małym i dużym

„Stworzenie dobrej gry już nie wystarcza”. Jason Schreier punktuje wielki problem branży, który zagląda w oczy wszystkim deweloperom, małym i dużym

Rok 2025 obfituje w znakomite premiery, ale według Jasona Schreiera branża gier znalazła się w punkcie krytycznym. Dziennikarz Bloomberga zwraca uwagę, że nawet najlepsze produkcje mogą dziś przepaść w tłumie – bo gier jest po prostu za dużo.

gry

Kamil Kleszyk

27 września 2025 09:23

„Stworzenie dobrej gry już nie wystarcza”. Jason Schreier punktuje wielki problem branży, który zagląda w oczy wszystkim deweloperom, małym i dużym
2025 rok zachwyca nawet bez GTA 6. Już teraz można go nazwać najlepszym od bardzo dawna, a do końca jeszcze daleko

2025 rok zachwyca nawet bez GTA 6. Już teraz można go nazwać najlepszym od bardzo dawna, a do końca jeszcze daleko

Rok 2025 od początku zapowiadał się wyjątkowo dla graczy – i jak pokazują ostatnie miesiące, już teraz spełnił te oczekiwania z nawiązką.

gry

Kamil Kleszyk

26 września 2025 20:00

2025 rok zachwyca nawet bez GTA 6. Już teraz można go nazwać najlepszym od bardzo dawna, a do końca jeszcze daleko
Wielkich wydawców i deweloperów ogarnia „perwersyjna fascynacja” na jednym punkcie. Może przynieść pozytywne efekty, ale droga jest daleka

Wielkich wydawców i deweloperów ogarnia „perwersyjna fascynacja” na jednym punkcie. Może przynieść pozytywne efekty, ale droga jest daleka

Michael „Cromwelp” Douse z Larian Studios uważa, że brak innowacji wśród gier AAA spowodowany jest przesytem danych i utratą instynktu w projektowaniu gier. Instynktu, którym odznaczają się niezależne studia.

gry

Kamil Kleszyk

26 sierpnia 2025 05:30

Wielkich wydawców i deweloperów ogarnia „perwersyjna fascynacja” na jednym punkcie. Może przynieść pozytywne efekty, ale droga jest daleka
Czy to koniec ery gigantycznych gier? Sukces Clair Obscur: Expedition 33 to „zapowiedź zmian” i „tytuł, który w 100% wie, czym jest”

Czy to koniec ery gigantycznych gier? Sukces Clair Obscur: Expedition 33 to „zapowiedź zmian” i „tytuł, który w 100% wie, czym jest”

Clair Obscur: Expedition 33 to według twórcy Baldur’s Gate 3 gra, która dokładnie wie, czym chce być. Sukces produkcji może przyczynić się do zmian na rynku i zwrócić uwagę dużych wydawców na tytuły o mniejszym budżecie.

gry

Zuzanna Domeradzka

17 sierpnia 2025 16:57

Czy to koniec ery gigantycznych gier? Sukces Clair Obscur: Expedition 33 to „zapowiedź zmian” i „tytuł, który w 100% wie, czym jest”
Nie AAA, lecz indyki i AA ukształtują branżę gier. Wydawca Space Marine komentuje sytuację na rynku

Nie AAA, lecz indyki i AA ukształtują branżę gier. Wydawca Space Marine komentuje sytuację na rynku

Warhammer 40,000: Space Marine 2 osiągnęło ważny próg, a twórcy podzielili się planami rozwoju na drugi rok.

gry

Adrian Werner

31 lipca 2025 13:22

Nie AAA, lecz indyki i AA ukształtują branżę gier. Wydawca Space Marine komentuje sytuację na rynku
Kiedyś wyznacznik jakości, teraz działa odstraszająco. Gry AAA są za duże dla własnego dobra

Kiedyś wyznacznik jakości, teraz działa odstraszająco. Gry AAA są za duże dla własnego dobra

Dawniej informacja „gra na 12 godzin” dyskwalifikowała dany tytuł, teraz coraz częściej okazuje się zaletą. I to nie wyłącznie dlatego, że mamy coraz mniej czasu na granie. Duże gry to problem nie tylko graczy, ale całej branży.

opinie

Piotr Wasiak

13 lipca 2025 10:00

Kiedyś wyznacznik jakości, teraz działa odstraszająco. Gry AAA są za duże dla własnego dobra
Clair Obscur: Expedition 33 przywraca wiarę w tańsze gry, mimo wątpliwości po ujawnieniu „podejrzanie” niskiej ceny

Clair Obscur: Expedition 33 przywraca wiarę w tańsze gry, mimo wątpliwości po ujawnieniu „podejrzanie” niskiej ceny

Czy sukces Clair Obscur: Expedition 33 zmieni perspektywę graczy? Zdaniem eksperta w erze tytułów za 80 dolarów jest miejsce na tańsze produkcje z segmentu AAA.

gry

Michał Serwicki

30 maja 2025 20:46

Clair Obscur: Expedition 33 przywraca wiarę w tańsze gry, mimo wątpliwości po ujawnieniu „podejrzanie” niskiej ceny
„AAA to teraz 'Made in China', AA to pasja”. Prawdziwe talenty nie chcą już pracować nad grami AAA, twierdzi twórca Ori i No Rest for the Wicked

„AAA to teraz 'Made in China', AA to pasja”. Prawdziwe talenty nie chcą już pracować nad grami AAA, twierdzi twórca Ori i No Rest for the Wicked

Thomas Mahler, czyli szef Moon Studios, uważa, że gry AA są obecnie tymi, które tworzone są z większą pasją niż produkcje AAA.

gry

Adrian Werner

28 maja 2025 11:43

„AAA to teraz 'Made in China', AA to pasja”. Prawdziwe talenty nie chcą już pracować nad grami AAA, twierdzi twórca Ori i No Rest for the Wicked
„Ogromne studia” tworzące „wielkie dzieła” robią na nim wrażenie, ale wydawca Atomfall sam nie do końca się w tym odnajduje

„Ogromne studia” tworzące „wielkie dzieła” robią na nim wrażenie, ale wydawca Atomfall sam nie do końca się w tym odnajduje

Szef firmy Rebellion jest pod wrażeniem studiów, które tworzą duże gry. Sam woli skupić się na mniejszych tytułach, bo jego odbiorcy nie mają już tyle wolnego czasu na granie.

gry

Marcin Bukowski

12 marca 2025 10:00

„Ogromne studia” tworzące „wielkie dzieła” robią na nim wrażenie, ale wydawca Atomfall sam nie do końca się w tym odnajduje
Założyciel Arkane apeluje do ludzi zaniepokojonych krachem w branży gier: „Rynek się koryguje, musimy się dostosować”

Założyciel Arkane apeluje do ludzi zaniepokojonych krachem w branży gier: „Rynek się koryguje, musimy się dostosować”

Raphael Colantonio uważa, że przy obecnym „korygowaniu się” branży gier rynek potrzebuje produkcji tworzonych z większą pasją.

gry

Jakub Błażewicz

12 lutego 2025 10:54

Założyciel Arkane apeluje do ludzi zaniepokojonych krachem w branży gier: „Rynek się koryguje, musimy się dostosować”
„To głupi termin. Nie ma żadnego sensu”. Twórcy gier nie widzą sensu, by dziś używać określenia „produkcja AAA”

„To głupi termin. Nie ma żadnego sensu”. Twórcy gier nie widzą sensu, by dziś używać określenia „produkcja AAA”

Czy korzystanie z terminu „produkcja AAA” ma dziś jeszcze sens? Deweloperzy dyskutują o tym, jak należy rozumieć tę kategorię.

gry

Danuta Repelowicz

3 stycznia 2025 20:10

„To głupi termin. Nie ma żadnego sensu”. Twórcy gier nie widzą sensu, by dziś używać określenia „produkcja AAA”
Rok 2024 dobitnie pokazał mi, że małe jest wielkie. Trzy grosze w temacie problemów gier AAA

Rok 2024 dobitnie pokazał mi, że małe jest wielkie. Trzy grosze w temacie problemów gier AAA

Im większa gra, tym większe ryzyko. Sukces kosztuje, ale porażka bywa jeszcze kosztowniejsza. Dlaczego Selaco to dużo lepsza gra niż Concord i jak to się ma do tegorocznych nominacji do TGA.

opinie

Filip Grabski

2 grudnia 2024 16:52

Rok 2024 dobitnie pokazał mi, że małe jest wielkie. Trzy grosze w temacie problemów gier AAA
Reżyser Borderlands 3 i ESO o niechęci studiów AAA do zmian w grach: „Są osoby, które denerwują się, ponieważ w grę wchodzą duże pieniądze”

Reżyser Borderlands 3 i ESO o niechęci studiów AAA do zmian w grach: „Są osoby, które denerwują się, ponieważ w grę wchodzą duże pieniądze”

Paul Sage wskazuje na powód, dla którego studia tworzące serie gier AAA mogą być zmuszone do zachowawczego rozwoju swoich marek.

gry

Jakub Błażewicz

2 grudnia 2024 12:11

Reżyser Borderlands 3 i ESO o niechęci studiów AAA do zmian w grach: „Są osoby, które denerwują się, ponieważ w grę wchodzą duże pieniądze”
„Stawianie na gry AAA to wyrok śmierci”. Były szef PlayStation krytycznie o branży i zniknięciu segmentu AA

„Stawianie na gry AAA to wyrok śmierci”. Były szef PlayStation krytycznie o branży i zniknięciu segmentu AA

Shawn Layden nie jest zachwycony obecnym stanem branży gier, w tym stawianiem na tytuły kosztujące setki miliony dolarów kosztem tańszych, ale ciekawszych projektów.

gry

Jakub Błażewicz

17 października 2024 13:41

„Stawianie na gry AAA to wyrok śmierci”. Były szef PlayStation krytycznie o branży i zniknięciu segmentu AA
Gry AAA niekoniecznie powstają długie lata. Były pracownik BioWare tłumaczy, dlaczego tak długo czekamy na wielkie hity

Gry AAA niekoniecznie powstają długie lata. Były pracownik BioWare tłumaczy, dlaczego tak długo czekamy na wielkie hity

Mark Darrah (niegdyś ze studia BioWare) wymienił przyczyny długiego powstawania wysokobudżetowych gier, ale też wskazał, że często nie są one w produkcji tak wiele lat, jak by się wydawało.

gry

Jakub Błażewicz

26 czerwca 2024 15:55

Gry AAA niekoniecznie powstają długie lata. Były pracownik BioWare tłumaczy, dlaczego tak długo czekamy na wielkie hity
„Miałem średnio od 90 do 100 FPS!”. To nagranie z GTA V pokazuje, jak potężne potrafią być smartfony

„Miałem średnio od 90 do 100 FPS!”. To nagranie z GTA V pokazuje, jak potężne potrafią być smartfony

Czy już wkrótce ciężkie i nieporęczne komputery stacjonarne odejdą do lamusa? Smartfony potrafią zaskoczyć mocą obliczeniową.

Tech

Remigiusz Różański

18 czerwca 2024 19:07

„Miałem średnio od 90 do 100 FPS!”. To nagranie z GTA V pokazuje, jak potężne potrafią być smartfony
„Gry AAA nie są dla nas”. Twórca Palworld nie widzi sensu we współczesnych grach bez funkcji sieciowych

„Gry AAA nie są dla nas”. Twórca Palworld nie widzi sensu we współczesnych grach bez funkcji sieciowych

Twórcy Palworld nie planują tworzenia wysokobudżetowych gier. Studio Pocketpair stawia raczej na mniejsze produkcje i nie widzi też sensu w tytułach bez funkcji wieloosobowych.

gry

Jakub Błażewicz

15 marca 2024 12:10

„Gry AAA nie są dla nas”. Twórca Palworld nie widzi sensu we współczesnych grach bez funkcji sieciowych
Czym jest cloud gaming? O tym, jak gry w chmurze rewolucjonizują branżę gier

Czym jest cloud gaming? O tym, jak gry w chmurze rewolucjonizują branżę gier

Niegdyś granie w Cyberpunka 2077 na laptopie biurowym mogłoby zostać uznane za czarną magię. Dziś dzięki usługom cloudgamingowym dostęp do najważniejszych tytułów może mieć niemal każdy użytkownik internetu bez względu na posiadany sprzęt.

Materiały promocyjne

Remigiusz Różański

1 lutego 2024 14:52

Czym jest cloud gaming? O tym, jak gry w chmurze rewolucjonizują branżę gier

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl