Były szef Nexona wypowiedział się krytycznie o stanie gier AAA. Uważa, że brak chęci do podejmowania ryzyka i stawianie wyłącznie na sprawdzone rozwiązania przez prezesów firm to ogromny problem.
gry
Marcin Bukowski
4 grudnia 2025 09:31
Twórca Palworld najchętniej sięga po małe gry indie, bo to one częściej oferują świeże i oryginalne rozwiązania. Produkcje AAA, choć imponujące pod innymi względami, nie trafiają w jego gusta.
gry
Marcin Bukowski
1 grudnia 2025 12:05
Michael Douse nie uważa, by wielkie budżety gier były problem. W przeciwieństwie do braku wizji i „instytucjonalnej głupoty” deweloperów gier AAA.
gry
Jakub Błażewicz
26 listopada 2025 11:35
Producentka God of War: Ragnarok sądzi, że duzi wydawcy, jak Sony czy Microsoft, powinni więcej inwestować w niskobudżetowe tytuły. Jest bowiem duże zapotrzebowanie mniejsze gry niezależne.
gry
Zuzanna Domeradzka
20 października 2025 20:28
Ojciec serii Diablo uważa, że tworzenie dużych gier AAA w dzisiejszych czasach jest niezwykle ryzykowne. Deweloperzy muszą zmagać się z trudnym zadaniem sprostania oczekiwaniom graczy.
gry
Marcin Bukowski
2 października 2025 09:25
Rok 2025 obfituje w znakomite premiery, ale według Jasona Schreiera branża gier znalazła się w punkcie krytycznym. Dziennikarz Bloomberga zwraca uwagę, że nawet najlepsze produkcje mogą dziś przepaść w tłumie – bo gier jest po prostu za dużo.
gry
Kamil Kleszyk
27 września 2025 09:23
Rok 2025 od początku zapowiadał się wyjątkowo dla graczy – i jak pokazują ostatnie miesiące, już teraz spełnił te oczekiwania z nawiązką.
gry
Kamil Kleszyk
26 września 2025 20:00
Michael „Cromwelp” Douse z Larian Studios uważa, że brak innowacji wśród gier AAA spowodowany jest przesytem danych i utratą instynktu w projektowaniu gier. Instynktu, którym odznaczają się niezależne studia.
gry
Kamil Kleszyk
26 sierpnia 2025 05:30
Clair Obscur: Expedition 33 to według twórcy Baldur’s Gate 3 gra, która dokładnie wie, czym chce być. Sukces produkcji może przyczynić się do zmian na rynku i zwrócić uwagę dużych wydawców na tytuły o mniejszym budżecie.
gry
Zuzanna Domeradzka
17 sierpnia 2025 16:57
Warhammer 40,000: Space Marine 2 osiągnęło ważny próg, a twórcy podzielili się planami rozwoju na drugi rok.
gry
Adrian Werner
31 lipca 2025 13:22
Dawniej informacja „gra na 12 godzin” dyskwalifikowała dany tytuł, teraz coraz częściej okazuje się zaletą. I to nie wyłącznie dlatego, że mamy coraz mniej czasu na granie. Duże gry to problem nie tylko graczy, ale całej branży.
opinie
Piotr Wasiak
13 lipca 2025 10:00
Czy sukces Clair Obscur: Expedition 33 zmieni perspektywę graczy? Zdaniem eksperta w erze tytułów za 80 dolarów jest miejsce na tańsze produkcje z segmentu AAA.
gry
Michał Serwicki
30 maja 2025 20:46
Thomas Mahler, czyli szef Moon Studios, uważa, że gry AA są obecnie tymi, które tworzone są z większą pasją niż produkcje AAA.
gry
Adrian Werner
28 maja 2025 11:43
Szef firmy Rebellion jest pod wrażeniem studiów, które tworzą duże gry. Sam woli skupić się na mniejszych tytułach, bo jego odbiorcy nie mają już tyle wolnego czasu na granie.
gry
Marcin Bukowski
12 marca 2025 10:00
Raphael Colantonio uważa, że przy obecnym „korygowaniu się” branży gier rynek potrzebuje produkcji tworzonych z większą pasją.
gry
Jakub Błażewicz
12 lutego 2025 10:54
Czy korzystanie z terminu „produkcja AAA” ma dziś jeszcze sens? Deweloperzy dyskutują o tym, jak należy rozumieć tę kategorię.
gry
Danuta Repelowicz
3 stycznia 2025 20:10
Im większa gra, tym większe ryzyko. Sukces kosztuje, ale porażka bywa jeszcze kosztowniejsza. Dlaczego Selaco to dużo lepsza gra niż Concord i jak to się ma do tegorocznych nominacji do TGA.
opinie
Filip Grabski
2 grudnia 2024 16:52
Paul Sage wskazuje na powód, dla którego studia tworzące serie gier AAA mogą być zmuszone do zachowawczego rozwoju swoich marek.
gry
Jakub Błażewicz
2 grudnia 2024 12:11
Shawn Layden nie jest zachwycony obecnym stanem branży gier, w tym stawianiem na tytuły kosztujące setki miliony dolarów kosztem tańszych, ale ciekawszych projektów.
gry
Jakub Błażewicz
17 października 2024 13:41
Mark Darrah (niegdyś ze studia BioWare) wymienił przyczyny długiego powstawania wysokobudżetowych gier, ale też wskazał, że często nie są one w produkcji tak wiele lat, jak by się wydawało.
gry
Jakub Błażewicz
26 czerwca 2024 15:55