Dziś piszemy o nowym studiu byłych pracowników Valve i Riot Games, dacie wyłączenia serwerów darmowego The Culling, odpowiedzialności Phila Spencera za wydanie Halo: The Master Chief Collection na Steamie i screenach z Quake II RTX. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Chet Faliszek, były pracownik Valve i współscenarzysta między innymi obu odsłon cyklu Portal oraz epizodów Half-Life'a 2, a także Kimberly Voll, niegdyś zatrudniona w Riot Games, założyli w Seattle nowe studio deweloperskie o nazwie Stray Bombay. Nie wiemy na razie, jaka będzie jego pierwsza gra, jednak sądząc po wpisie na oficjalnej stronie, może być to coś kooperacyjnego w stylu serii Left 4 Dead (przy której zresztą pracował Faliszek). Cytując fragment tekstu:
Przez lata dyskutowałem z Kim o tym, jakie gry chcemy robić, i wspólnie doszliśmy do wniosku, że naszym celem są produkcje pozwalające odbiorcom na oddech i życie chwilą. Produkcje opowiadające historię, do których chce się wracać i wracać, które zmieniałyby się za każdym razem, gdy w nie grasz, bez poczucia przypadkowości, co da Ci wrażenie bycia częścią drużyny wspierającej się nawzajem... a nie zbieraniną ludzi z własnymi celami. Produkcje, w których AI nie jest jedynie wrogiem, ale pomaga napędzać całe doświadczenie.
Po spektakularnej klapie gry The Culling 2, która w lipcu ubiegłego roku, po zaledwie tygodniu od premiery, została wycofana ze sklepów, przyszedł czas na pożegnanie pierwszej części. Studio Xaviant ogłosiło, że podjęło decyzję o wyłączeniu jej serwerów. Nastąpi to 15 maja. Przyczyna jest prosta – nikłe zainteresowanie. Tej sieciowej produkcji opartej o tryb battle royale niestety nie pomogło przejście na model free-to-play. Według danych serwisu Steam Charts, w szczytowych okresach bawi się w niej około 30 osób.
Tydzień temu świat obiegła wiadomość, że Halo: The Master Chief Collection, czyli zestaw sześciu odsłon kultowego cyklu strzelanin FPP z konsol marki Xbox, trafi również na PC, i to nie tylko na Microsoft Store, ale także na Steamie. Sytuacja ta okazała się na tyle nietypowa, że jeden z użytkowników Reddita zdecydował się wysłać do Gabe'a Newella, czyli prezesa Valve, mail z pytaniem, czy trudno było przekonać włodarzy giganta z Redmond do takiej umowy. Jeśli wierzyć odpowiedzi opublikowanej na popularnym portalu dyskusyjnym, wszystko przebiegło zupełnie bezproblemowo. Porozumienie to zasługa głównie Phila Spencera, szefa marki Xbox, i jego ekipy z Microsoftu. Samo Valve nie miało tutaj zbyt wiele do roboty.
W styczniu bieżącego roku światło dzienne ujrzało Q2VKPT, dzieło Christopha Schieda, który za pomocą API Vulkan i karty grafiki NVIDIA GeForce RTX z serii 20 dodał do klasycznej strzelaniny Quake II z 1997 roku ray tracing. Projekt dostrzegła firma Nvidia i zdecydowała się wspomóc Niemca, który zresztą kilka lat temu był w niej stażystą. W ten sposób powstał Quake II RTX, który został zaprezentowany podczas konferencji GDC 2019. W porównaniu do oryginału ta wersja posiada szereg usprawnień i nowości, jak na przykład lepszej jakości tekstury, refrakcje na wodzie i szkle, efekty cząsteczkowe, wyrzutnię flar do rozjaśniania ciemnych pomieszczeń, opcję zmiany pory dnia, dzięki której można podziwiać różne naturalne rodzaje oświetlenia, ładniejszy ogień oraz dym i mnóstwo innych atrakcji. W niniejszym tekście możecie podziwiać małą próbkę efektu końcowego.
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
…jak również najnowsze filmy z gier:
GRYOnline
Gracze
Steam
18

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.