Serie Gears of War i Call of Duty inspiracją dla twórców Mass Effect 3
David Silverman z BioWare zdradził, że Mass Effect 3 jeszcze bardziej od poprzedniczki będzie przypominał przygodową grę akcji. Oznacza to, że twórcy coraz śmielej odchodzą od rozwiązań charakterystycznych dla gatunku RPG.
Marcin Skierski
W nadchodzącym Mass Effect 3 znajdzie się jeszcze więcej elementów typowych dla gatunku przygodowych gier akcji niż w poprzedniczce. Taki wniosek można wysnuć z najnowszego wywiadu, jakiego serwisowi CVG udzielił David Silverman, szef ds. marketingu w BioWare.
Według niego, skala wydarzeń opowiadanych w Mass Effect 3 sprzyja temu, by uczynić z tej produkcji prawdziwy hit trafiający do szerokiej widowni. W związku z tym będzie ona bardziej przypominać grę typu action-adventure, „rywalizując na równi z najlepszymi reprezentantami tego gatunku”.

Z drugiej strony, Silverman jest zdania, że trzecia odsłona popularnej serii nie zapomni o elementach RPG, których tak bardzo brakowało w Mass Effect 2. Najwyraźniej będą one jednak w mniejszości. Twórcy przyglądali się w ostatnim czasie, co ludzie najbardziej lubią w serii Mass Effect, ale też Gears of War, Assassin’s Creed, Halo, Call of Duty i wielu produkcjach RPG.
Rozmówca podsumowując swoją wypowiedź stwierdził, że deweloper chciałby zadowolić zarówno miłośników akcji, jak i RPG. Dotychczas udostępniane materiały sugerują nam jednak, że z tym drugim gatunkiem gra nie będzie miała wiele wspólnego, a inspirowanie się wyżej wymienionymi seriami tylko to potwierdza.
Mass Effect 3 zadebiutuje 6 marca 2012 roku w Stanach Zjednoczonych i najprawdopodobniej trzy dni później w Europie. Gra ukaże się na pecetach, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. W naszym kraju zostanie wydana przez firmę Electronic Arts Polska.
- Zapowiedź – E3 2011 – pierwszy spojrzenie
- Video E3 2011 – Inwazja (PL)
- Video E3 2011 (PL)
- Video kulisy produkcji #1
Więcej:GOG ma specjalny prezent dla kupujących Bloodlines 2. Oferta kończy się za tydzień

GRYOnline
Gracze
Steam
- BioWare
- gry RPG
- action adventure
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
jcraft Centurion

@Q&Q - "Sztampowa fabuła bez zwrotów akcji czy dialogi na poziomie przedszkola" - to ja w jakieś inne Mass Effecty chyba grałem ;P - no dobra ze sztampową fabułą po części się zgodzę... ale co mnie to, scenariusz jest ciekawy i wciąga - to jak bardzo jest oryginalny czy nie mam głęboko gdzieś.
Ale już z komentarzem odnośnie braku zwrotów akcji i tym że w ME dialogi są na poziomie przedszkola (!?) absolutnie nie mogę się zgodzić.
zanonimizowany227597 Generał
Hm... jak dla mnie to dobra wiadomość.
Mass Effect 1 był wg. mnie w najlepszym wypadku średni. Fabuła była całkiem niezła, ale niestety nie ratowała tego, że wszystkie pozostałe elementy były po prostu słabe.
Zaczynając od elementów RPG - przy dialogach gracz nie miał praktycznie żadnego wyboru, równie dobrze można by nagrać jedną konkretną ścieżkę dialogową i na jedno by wyszło, zadania poboczne były kompletną porażką z trzema możliwymi lokacjami kopiowanymi w kółko i zapełnianymi losowymi przeciwnikami, główny wątek króciutki (chociaż jak wspominałem wcześniej całkiem niezły) i praktycznie nieistotny rozwój postaci (ładuj punkty w byle co, na jedno wyjdzie).
Elementy akcji też kulały - walka była sztywna, drużyna głupia jak but, a system osłon co najmniej irytujący.
Od pewnego czasu nadrabiam zaległości, przechodząc ME 2 - i tu już jest o wiele lepiej. Twórcy obrali sobie konkretny kierunek i to widać. To już nie jest zbitek dwóch słabych gier, ale porządna strzelanka z kilkoma dodatkowymi elementami cRPG - i w to gra mi się już o wiele przyjemniej. Szkoda, że poszli w kierunku strzelanki a nie cRPGa, bo tych ciągle jest strasznie mało (przynajmniej porządnych), ale trudno...
Nolifer Legend

To dlaczego od razu nie zrobią FPS'A ? Przecież łatwiej im byłoby niż grę " RPG"
zanonimizowany558287 Senator
1 cześć była zarąbista, 2 zajebista a trzecia będzie na pewno jeszcze lepsza. tylko powtarzam iż szkoda, że nie będzie całej drużyny z dwójki(przynajmniej ci którzy przeżyli). w jedynce to jeszcze zespół był jako taki, za to w dwójce przywiązałem się do grunta, zero, mordina itp i szkoda byłoby mi się z nimi rozstawać
zanonimizowany781751 Junior
Ja zaś powtórzę się po raz kolejny: MECHANIKA ROZGRYWKI NIE STANOWI ISTOTY RPG! Czemu ludzie dalej uważają to za równoznaczne? RPG to Role Playing Game, czyli gra odgrywania ról. Co to oznacza? Że jeżeli wezmę Call of Duty i umożliwię graczowi kształtowanie świata i postaci gracza oraz odgrywanie tejże postaci wraz z wyborem dialogów to jest to RPG. Może to być Action RPG, ale niemniej RPG.