Gimnazjalista z Rudy Śląskiej został zwycięzcą Projektu Znaki - pierwszej akcji promocyjnej typu ARG (alternative reality game) adresowanej do polskich graczy. 16-letni Łukasz „LUCek” Lipski w finale trwającej 19 dni zabawy najszybciej rozwiązał ostatnią zagadkę dotyczącą porwania Anny Keller, za co zgarnął główną nagrodę, czyli 10 tys. złotych. Dziewczyna odnalazła się tego samego dnia.
Aleksander Kaczmarek
Gimnazjalista z Rudy Śląskiej został zwycięzcą Projektu Znaki - pierwszej akcji promocyjnej typu ARG (alternative reality game) adresowanej do polskich graczy. 16-letni Łukasz „LUCek” Lipski w finale trwającej 19 dni zabawy najszybciej rozwiązał ostatnią zagadkę dotyczącą porwania Anny Keller, za co zgarnął główną nagrodę, czyli 10 tys. złotych. Dziewczyna odnalazła się tego samego dnia.

Nietypowa kampania związana z promocją wydanej na konsole Xbox 360 gry Alan Wake cieszyła się w naszym kraju ogromną popularnością. Organizatorzy z polskiego oddziału Microsoftu przekonują, że blog GameOdysey, na którym prowadzono ARG Projekt Znaki, odwiedziło ponad 40 tys. internautów.
Niestety, plany związane z finałem akcji pokrzyżowała powódź. Ostateczna rozgrywka, do której zakwalifikowano trzy osoby, zamiast na Łysej Górze odbyła się w Internecie. Prawidłowy kształt czwartej runy jako pierwszy podał Łukasz Lipski. Zainteresowanym zdradzimy, że chodziło o to, aby inicjał Welesa postawić na jego zachodnim zboczu, czyli na lewej krawędzi litery.
Zwycięzca zmagań wyjaśnił, że o Projekcie Znaki dowiedział się, czytając jeden z popularnych serwisów dla graczy (mamy nadzieję, że chodziło o Gry-Online – red.).
- Zabawa przypadła mi do gustu na tyle, aby poświęcić jej sporo czasu. Zwykle tuż po szkole zasiadałem do komputera i śledziłem kolejne wpisy na blogu – podkreśla Łukasz Lipski. - Największą frajdę miałem rozwiązując finałowe zadanie wymagające znajomości alfabetu Morse’a. Praktycznie do końca nie wierzyłem, że uda mi się wygrać główną nagrodę – 10 000 PLN. Na razie jeszcze nie wiem na co przeznaczę wygraną.
Przy okazji informacji na temat zakończenia Projektu Znaki organizatorzy przedstawili kilka danych na temat przebiegu akcji:
Liczmy, że w przyszłości Microsoft i pozostali wydawcy gier w Polsce zafundują graczom więcej podobnych kampanii promocyjnych z równie ciekawą otoczką fabularną, wymagającymi wysilenia szarych komórek zagadkami i rzecz jasna godnymi uwagi nagrodami.
Więcej:Xbox Series X „podrożeje lub zniknie ze sklepów” według znanego leakera; winne są rosnące ceny RAM-u
GRYOnline
Gracze
Steam