Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 maja 2010, 12:46

autor: Aleksander Kaczmarek

Projekt Znaki: 16-latek zgarnął główną nagrodę

Gimnazjalista z Rudy Śląskiej został zwycięzcą Projektu Znaki - pierwszej akcji promocyjnej typu ARG (alternative reality game) adresowanej do polskich graczy. 16-letni Łukasz „LUCek” Lipski w finale trwającej 19 dni zabawy najszybciej rozwiązał ostatnią zagadkę dotyczącą porwania Anny Keller, za co zgarnął główną nagrodę, czyli 10 tys. złotych. Dziewczyna odnalazła się tego samego dnia.

Gimnazjalista z Rudy Śląskiej został zwycięzcą Projektu Znaki - pierwszej akcji promocyjnej typu ARG (alternative reality game) adresowanej do polskich graczy. 16-letni Łukasz „LUCek” Lipski w finale trwającej 19 dni zabawy najszybciej rozwiązał ostatnią zagadkę dotyczącą porwania Anny Keller, za co zgarnął główną nagrodę, czyli 10 tys. złotych. Dziewczyna odnalazła się tego samego dnia.

Projekt Znaki: 16-latek zgarnął główną nagrodę - ilustracja #1
Poszukiwania zakończone. Anna Keller odnalazła się.

Nietypowa kampania związana z promocją wydanej na konsole Xbox 360 gry Alan Wake cieszyła się w naszym kraju ogromną popularnością. Organizatorzy z polskiego oddziału Microsoftu przekonują, że blog GameOdysey, na którym prowadzono ARG Projekt Znaki, odwiedziło ponad 40 tys. internautów.

Niestety, plany związane z finałem akcji pokrzyżowała powódź. Ostateczna rozgrywka, do której zakwalifikowano trzy osoby, zamiast na Łysej Górze odbyła się w Internecie. Prawidłowy kształt czwartej runy jako pierwszy podał Łukasz Lipski. Zainteresowanym zdradzimy, że chodziło o to, aby inicjał Welesa postawić na jego zachodnim zboczu, czyli na lewej krawędzi litery.

Zwycięzca zmagań wyjaśnił, że o Projekcie Znaki dowiedział się, czytając jeden z popularnych serwisów dla graczy (mamy nadzieję, że chodziło o Gry-Online – red.).

- Zabawa przypadła mi do gustu na tyle, aby poświęcić jej sporo czasu. Zwykle tuż po szkole zasiadałem do komputera i śledziłem kolejne wpisy na blogu – podkreśla Łukasz Lipski. - Największą frajdę miałem rozwiązując finałowe zadanie wymagające znajomości alfabetu Morse’a. Praktycznie do końca nie wierzyłem, że uda mi się wygrać główną nagrodę – 10 000 PLN. Na razie jeszcze nie wiem na co przeznaczę wygraną.

Przy okazji informacji na temat zakończenia Projektu Znaki organizatorzy przedstawili kilka danych na temat przebiegu akcji:

  1. główny bohater ARG – Alek Walczak ma już 531 znajomych na portalu Facebook.pl,
  2. rekordowy czas potrzebny na rozwiązanie pojedynczej zagadki wyniósł 4 minuty,
  3. pod jednym z wpisów na blogu pojawiła się rekordowa liczba 728 komentarzy.

Liczmy, że w przyszłości Microsoft i pozostali wydawcy gier w Polsce zafundują graczom więcej podobnych kampanii promocyjnych z równie ciekawą otoczką fabularną, wymagającymi wysilenia szarych komórek zagadkami i rzecz jasna godnymi uwagi nagrodami.