Miniony tydzień był dla polskiego rynku gier dosyć spokojny. Do sprzedaży trafiło Oh... Sir! The Hollywood Roast, poznaliśmy wyniki sprzedaży Kholat i 60 Seconds, a studio People Can Fly nawiązało współpracę z firmą Square Enix. Ponadto Cenega została rodzimym wydawcą Project CARS 2, zaś do kiosków trafił nowy numer CD-Action.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku gier w minionym tygodniu.
Firma Cenega poinformowała, że do jej planów wydawniczych dołączyła gra Project CARS 2, czyli symulator wyścigów autorstwa zespołu Slightly Mad Studios.
Produkcja ukaże się pod koniec tego roku i będzie dostępna w polskiej (napisy) oraz angielskiej wersji językowej do wyboru. W planach są wydania na PC, PlayStation 4 i Xboksa One.
Do sprzedaży trafił nowy numer magazynu CD-Action. Kosztuje 15,99 złotych i dołączono do niego pełne wersje gier:
W minionym tygodniu doczekaliśmy się premiery Oh... Sir! The Hollywood Roast, czyli spin-offa popularnej gry Oh... Sir! The Insult Simulator. Obie produkcje opracowało warszawskie studio Vile Monarch.
Oh... Sir! The Hollywood Roast ukazało się w wersjach na PC oraz urządzenia mobilne z systemami iOS oraz Android.
Polskie studio IMGN.PRO pochwaliło się, że horror Kholat znalazł ponad pół miliona nabywców. Przypomnijmy, że gra zadebiutowała na pecetach w czerwcu 2015 roku, a w marcu 2016 r. trafiła na PlayStation 4.
W drodze jest również wydanie na Xboksa One, które ma się ukazać 9 czerwca tego roku.
Powody do zadowolenia ma również rodzime studio Robot Gentleman. Deweloperzy poinformowali, że survivalowa strategia 60 Seconds sprzedała się w ponad 500 tysiącach egzemplarzy. Produkcja ukazała się w maju 2015 roku na PC, a kilkanaście miesięcy później trafiła na urządzenia mobilne z systemami iOS oraz Android.

Firma Square Enix podpisała umowę z polskim studiem People Can Fly, na mocy której powstanie „nowy, high-endowy oryginalny tytuł dla konsol i komputerów”. Nie zdradzono żadnych szczegółów i na konkrety chyba jeszcze sobie poczekamy, gdyż wydawca poinformował, że projekt nie zostanie zapowiedziany na zbliżających się targach E3.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.