Phoenix Point – pierwszy screen z taktycznej strategii twórcy oryginalnej serii X-COM
W sieci pojawiły się pierwsze materiały (screen i artworki) z gry Phoenix Point, za której produkcję odpowiada Julian Gollop, legendarny twórca oryginalnego UFO: Enemy Unknown. Nowa gra będzie taktyczną strategią osadzoną w realiach science-fiction.
Michał Kułakowski
W sieci pojawiły się nowe materiały pochodzące z kolejnej gry studia Snapshot Games, o której dowiedzieliśmy się po raz pierwszy pod koniec marca. Nad projektem czuwa Julian Gollop. Ten legendarny twórca i weteran branży ma na swoim koncie klasyki takie jak Laser Squad, Rebelstar Raiders, a przede wszystkim oryginalne UFO: Enemy Unknown, będące pierwszą osłoną cyklu X-COM, wskrzeszonego z sukcesem kilka lat temu przez studio Firaxis. Korzystając z renesansu strategii taktycznych, Gollop postanowił zaproponować graczom własną i uwspółcześnioną wersję UFO: Enemy Unknown, zatytułowaną Phoenix Point.
Podobnie jak XCOM: Enemy Unknown i XCOM 2, nowy tytuł zaoferuje widowiskową oprawę graficzną oraz zmodernizowany taktyczny model rozgrywki. Dokładne szczegóły związane z miejscem akcji, obsługiwanymi platformami sprzętowymi i mechaniką zabawy nie są jeszcze znane, ale powinny zostać przedstawione podczas nadchodzących targów E3. Opublikowany zrzut ekranu oraz szkice koncepcyjne wskazują na to, że walczyć będziemy w typowym uniwersum science-fiction. Naszymi przeciwnikami są obcy najeźdźcy, którzy mutują własne ciała, dopasowując się tym samym do naszych ataków.
Amerykańskie studio Snapshot Games zostało powołane do życia w 2013 roku. W ubiegłym roku twórcy opublikowali dobrze przyjętą turową strategię fantasy Chaos Reborn, która powstała dzięki zbiórce w serwisie Kickstarter. Produkcja jest kontynuacją gier Chaos: The Battle of Wizards z 1985 roku oraz Lords of Chaos z 1999 roku.

GRYOnline
Gracze
Steam
- screeny (gry)
- grafiki koncepcyjne
- Snapshot Games
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany796920 Centurion
Z jednej strony, nie chcę zapeszać, bo to prawie zawsze kończy się źle.
Z drugiej po remakach XCOM'a, które mi bardzo nie podeszły, muszę powiedzieć: "TAK, TAK!!! To obiawienie. Proszę, nie zniszczcie tej okazji, PROSZĘ."
Eh... Przepraszam.
Amiga4ever Konsul
Dla mnie Julian to yoda. Ubóstwiam go za UFO - najlepszą strategię wszechświata. Mam nadzieję, że jeszcze się nie wypalił i tego nie spierniczy.
zanonimizowany869910 Legend
Julian Gollop to legenda. To on tak naprawdę stworzył ten cały gatunek gier komputerowych i określił w nim ramy i kanony. Jego Laser Squad ostatecznie ten gatunek zdefiniował.
Dlatego z jednej strony jestem pełen nadziei, z drugiej jednak strony nie wiem czy Julian Gollop wciąż wykazuje się taką kreatywnością i wizjonerstwem ;) jak 30 lat temu.
UbaBuba Generał
Nowy XCom to swietna gra, dla mnie top10 wszechczasow i godny nastepca pierwotnego UFO, ale brak tam tej losowosci i sandboxowosci co w pierwowzorze. Za bardzo wszystko jest oskryptowane i gre za kazdym razem podobnie sie przechodzi.
Jezeli PP bedzie oparte o jedynke to sukces murowany. Po screenie widac ze kolorki sa przytlumione, jest bardziej mrocznie i mozna poczuc dreszczyk co mi bardziej podchodzi niz kolorowa i nie straszna oprawa XCom 2.
W jedynce az ciary momentami przechodzily.
Oczywiscie screen to za malo zeby ocenic, potrzebny gameplay + sciezka dzwiekowa.