Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 kwietnia 2018, 11:48

autor: Adrian Werner

Pre-ordery Phoenix Point generują ponad 100 tys. dolarów miesięcznie

Phoenix Point, czyli gra tworzona przez znanego z UFO: Enemy Unknown Juliana Gollopa, wciąż znajduje się w produkcji, ale już teraz jest dochodowym projektem. Okazuje się, że same pre-ordery generują ponad 100 tysięcy dolarów miesięcznie.

Premiera planowana jest na końcówkę tego roku. - Pre-ordery Phoenix Point generują ponad 100 tys. dolarów miesięcznie  - wiadomość - 2018-04-06
Premiera planowana jest na końcówkę tego roku.
PHOENIX POINT W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Snapshot Games
  2. Wydawca: Snapshot Games
  3. Gatunek: turowa strategia
  4. Platforma: PC
  5. Data premiery: końcówka 2018 r.

Wielu graczy pecetowych z zapartym tchem czeka na premierę Phoenix Point, czyli turowej strategii autorstwa ojca UFO: Enemy Unknown, Juliana Gollopa. Okazuje się, że ma to konkretny wymiar finansowy, gdyż pre-ordery tego projektu przynoszą ponad 100 tysięcy dolarów miesięcznie. Tę ciekawą informację ujawnił w wywiadzie z serwisem GamesIndustry.biz David Kaye, który założył wraz z Gollopem studio Snapshot Games.

Trudno powiedzieć, jak wiele pre-orderów jest sprzedawanych każdego miesiąca, gdyż autorzy oferują duży wybór wariantów zamówień przedpremierowych, począwszy od wycenionego na 30 dolarów czystego kodu do wykorzystania w serwisach Steam lub GOG aż po wartą 250 dolarów edycję kolekcjonerską z koszulką, plakatem i pudełkiem z autografami najważniejszych pracowników studia Snapshot Games.

Przychód w wysokości ponad 100 tysięcy dolarów zapewnia studiu stabilność finansową, zwłaszcza, że firma zlokalizowana jest w Bułgarii, gdzie koszty życia są relatywnie niskie. Warto także pamiętać, że zespół zgromadził 766 tysięcy dolarów podczas crowdfundingowej kampanii w serwisie Fig.

Mimo to twórcy są ostrożni. Pierwsza gra zespołu, czyli Chaos Reborn, poradziła sobie doskonale na Kickstarterze i zgromadziła dobre recenzje, ale jej wyniki sprzedaży nie były imponujące. Ambicje względem Pheonix Point są znacznie większe. Twórcy chcą, aby produkcja stanowiła początek nowej marki, która będzie rozwijana w dodatkach, kolejnych grach oraz innych mediach. Znajduje to odbicie w rozwoju samego studia. Jeszcze rok temu w Snapshot Games pracowało tylko 8 osób, a obecnie liczba zatrudnionych wynosi 28.

Autorzy obawiają się, że ich gra będzie porównywana z XCOM 2, które dysponowało znacznie większym budżetem. Mimo to wierzą, że uda im się spełnić oczekiwania fanów. Zapytany o ewentualne wersje konsolowe David Kaye stwierdził, że gracze wspierający Phoenix Point finansowo nie są tym zainteresowani. Zespół nie wyklucza jednak, że w przyszłości marka może pojawić się na innych platformach, choć priorytetem dla zespołu pozostaną pecety.

  1. Oficjalna strona gry
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Phoenix Point

Phoenix Point