Pre-ordery Phoenix Point generują ponad 100 tys. dolarów miesięcznie

Phoenix Point, czyli gra tworzona przez znanego z UFO: Enemy Unknown Juliana Gollopa, wciąż znajduje się w produkcji, ale już teraz jest dochodowym projektem. Okazuje się, że same pre-ordery generują ponad 100 tysięcy dolarów miesięcznie.

Adrian Werner

Premiera planowana jest na końcówkę tego roku. - Pre-ordery Phoenix Point generują ponad 100 tys. dolarów miesięcznie  - wiadomość - 2018-04-06
Premiera planowana jest na końcówkę tego roku.
PHOENIX POINT W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Snapshot Games
  2. Wydawca: Snapshot Games
  3. Gatunek: turowa strategia
  4. Platforma: PC
  5. Data premiery: końcówka 2018 r.

Wielu graczy pecetowych z zapartym tchem czeka na premierę Phoenix Point, czyli turowej strategii autorstwa ojca UFO: Enemy Unknown, Juliana Gollopa. Okazuje się, że ma to konkretny wymiar finansowy, gdyż pre-ordery tego projektu przynoszą ponad 100 tysięcy dolarów miesięcznie. Tę ciekawą informację ujawnił w wywiadzie z serwisem GamesIndustry.biz David Kaye, który założył wraz z Gollopem studio Snapshot Games.

Trudno powiedzieć, jak wiele pre-orderów jest sprzedawanych każdego miesiąca, gdyż autorzy oferują duży wybór wariantów zamówień przedpremierowych, począwszy od wycenionego na 30 dolarów czystego kodu do wykorzystania w serwisach Steam lub GOG aż po wartą 250 dolarów edycję kolekcjonerską z koszulką, plakatem i pudełkiem z autografami najważniejszych pracowników studia Snapshot Games.

Przychód w wysokości ponad 100 tysięcy dolarów zapewnia studiu stabilność finansową, zwłaszcza, że firma zlokalizowana jest w Bułgarii, gdzie koszty życia są relatywnie niskie. Warto także pamiętać, że zespół zgromadził 766 tysięcy dolarów podczas crowdfundingowej kampanii w serwisie Fig.

Mimo to twórcy są ostrożni. Pierwsza gra zespołu, czyli Chaos Reborn, poradziła sobie doskonale na Kickstarterze i zgromadziła dobre recenzje, ale jej wyniki sprzedaży nie były imponujące. Ambicje względem Pheonix Point są znacznie większe. Twórcy chcą, aby produkcja stanowiła początek nowej marki, która będzie rozwijana w dodatkach, kolejnych grach oraz innych mediach. Znajduje to odbicie w rozwoju samego studia. Jeszcze rok temu w Snapshot Games pracowało tylko 8 osób, a obecnie liczba zatrudnionych wynosi 28.

Autorzy obawiają się, że ich gra będzie porównywana z XCOM 2, które dysponowało znacznie większym budżetem. Mimo to wierzą, że uda im się spełnić oczekiwania fanów. Zapytany o ewentualne wersje konsolowe David Kaye stwierdził, że gracze wspierający Phoenix Point finansowo nie są tym zainteresowani. Zespół nie wyklucza jednak, że w przyszłości marka może pojawić się na innych platformach, choć priorytetem dla zespołu pozostaną pecety.

  1. Oficjalna strona gry
Phoenix Point

Phoenix Point

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 3 grudnia 2019

Informacje o Grze
6.0

GRYOnline

6.3

Gracze

7.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

PUBG – wydarzenie Tequila Sunrise i ukryty tryb deathmatch

Następny
PUBG – wydarzenie Tequila Sunrise i ukryty tryb deathmatch

The Forest zadebiutuje 30 kwietnia na Steamie

Poprzedni
The Forest zadebiutuje 30 kwietnia na Steamie

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl